Báránybőrbe bújt zászlóshajó

Első próba: BMW 750i és új 7-es sorozat

2005.03.30. 10:24

Adatlap BMW 7 750i - 2005

  • 4799 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 367 LE @ 6300 rpm
  • 490 Nm @ 3400 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    5.9 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • 24 730 000 Ft

Azt mondtuk, hogy a forma megítélése magánügy, és majd kiderül, hogy megérik-e az emberiség a befogadására, vagy kilökődik, mint egy disznószív. Erre számítottam a legkevésbé, hogy a BMW harsány győztünk, győztünk kiáltások kíséretében, örömtüzek füstje alatt csendesen visszavonul.

Vállalati kommunikáció: a kezemben az új 7-es bő százoldalas sajtóanyaga, és sehol, egyetlen ponton sem említi, hogy az emberiség fele szédülten támolygott az autó külsejétől. Azt annál inkább, hogy ennyi hetest még sosem adtak el, állítólag a Bangle-féle dizájn kapóssá tette, mint a cukrot. Nyilván az emberiség másik felének a körében.

Jó három éve a hetes sorozattal nyitott az új dizájniskola, és a sosem látott formavilág legalább akkora gyomros volt, amekkora maga az autó. A konzervatív luxusautó-vásárlók és BMW-fanok java része már azt se nagyon értette, hogy mi a fenéért kell radikálisan eltérni az eddigi irányvonaltól, azt pedig végképp fel nem foghatták, hogy miért kell a reformerséghez mindenképpen csúnyának is lenni.

Azt mondtuk, hogy a forma megítélése magánügy, és majd kiderül, hogy megérik-e az emberiség a befogadására, vagy kilökődik, mint egy disznószív. Erre számítottam a legkevésbé, hogy a BMW harsány győztünk, győztünk kiáltások kíséretében, örömtüzek füstje alatt csendesen visszavonul. A 7-esnek ugyanis nem pusztán a ráncait varrták föl, hanem visszahozták pár évvel a jövőből a jelen felé. Azaz szebb lett. Vagy a fene tudja.

 

Ha zsűritag lennék egy ufószépségversenyen, fogalmam sem lenne, hogy a nyálkás tapogatók a szebbek, vagy a göcsörtös csápnyúlványok. Így vagyok a az új 7-essel is, egyszerűen nem tudom a formáját hova tenni. Azt biztosan érzem, hogy most kevésbé olyan, mint amilyen volt, de hogy milyen volt korábban, azt nem tudom. Nagy, impozáns, diszharmonikus, erőteljes, darabos. És üvölt róla, hogy nem érdekli a véleményem, sem senki másé. Az veszi meg, akinek nincs szüksége önigazolásra a környezetétől, és nem bánja, ha inkább tisztelik, mint szeretik.


régi, új, régi, új

Ami a konkrétumokat illeti, más az eleje és a vége, szelídebbek a lámpák, kisebb a púp a csomagtartón. Az összhatás kompromisszumkészebb, Bangle szempontból talán megalkuvóbb, de az alapvető személyiségjegyek megmaradtak, kutyából manapság kutyatáp lesz, nem szalonna. Semmivel sem kevésbé domináns dög, de kellemesebb a szemnek.

 

A belvilágban még ekkora forradalom se volt, nyilván azért, mert az utasteret látva nem hüledeztek a potenciális (és rekordmennyiségű) vevők a szalonban. Jó volt az nagyon, és jó most is. Szép formák, egészen kiváló minőségérzet, rengeteg tér. Az én ízlésemnek kicsit technokrata hangulat, nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy a 7-es (szemben a csodálatos 6-ossal) messze inkább az agyra próbál hatni, mint a szívre. A kemény, céltudatos, önérzetes agyra.

 

Az eladott autók nagyobbik része nyújtott testű Li változat, ezekről fixen tudhatjuk, hogy sofőrös limuzinnak vásárolják. Hátul ennek szellemében majdnem teljes lábnyújtásnyi hely van, alhasat kockásító lábemelést pont lehetne végezni, ha ez érdekelne még bárkit, aki Hetest vesz. Aztán elektromosan állítható a két szélső ülés lapjának és támlájának a dőlésszöge, és van ülésfűtés hátul. A középső támla lehajtható kartámasznak, mögötte akad egy kis fridzsider, pezsgőtartóval. A rövid kasztniban is nagyon kényelmes hátul, persze. A Föld pedig gömbölyű.

 

Alapos piackutatás mutatta ki, hogy a luxuslimuzin-vevőkör legnyomasztóbb rémképe - a kopaszodás és az aktus közbeni erekcióvesztés után - a másik embert a magunkéhoz hasonló autóban látni. Ez ellen hat a BMW Individual programja, ami lényegében annyit tesz, hogy bármilyen kárpitot, faborítást, külső színt, akármit kérhetünk, legyártják nekünk. Állítólag Karl Lagerfeld a hóna alatt hozta a fát, amit a műszerfalra elképzelt.

 

A bemutatón kiállított metálfekete, narancs és fekete belsejű 750-es annyira jól nézett ki, hogy attól már a technokrata jelzőt is megvonom, a narancssárga bőr vidámsága feloldotta, még a 3 dvd-monitor robotszaga dacára is. Az individualizált BMW-khez kivilágított feliratú küszöböt, és fél méter átmérőjű krómkereket is vehetünk. Utóbbi fölött ne sikoljunk el iszonyodás nélkül: két ilyen 20 hüvelykes kerék gumistul magasabb, mint anyám.

A Hetes lényege, hogy állítólag ez a legsportosabb limuzin. Olyasmi lehet ez, mint a legszálkásabb izomzatú operaénekesnőnek lenni, nem biztos, hogy jó, de nem is szükségképpen rossz dolog. Érdekes módon az Active Steering, a gyár forradalmi, változó áttételű kormányműve most sem került be, de van helyette Dynamic Drive dőlésgátlós aktív futómű, sok új erős motor, hogyishíjják. Hajtani csak a 367 lóerős 750-est lehetett, halk és nagyon erős, mint egy csomag fehér bors.

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Az év lúzere: kétszáz méter úton a falban végezte a Mustang
  • Hírek

Az év lúzere: kétszáz méter úton a falban végezte a Mustang

Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.

14 perce
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53