Beleültem, felhajtottam vele a garázsból. Kifordultam a Munkásotthon utcába. Elcsordogáltam az építkezéses útszűkület mellett. Befordultam a Várna utcába. Az Árpád úti lámpa mint mindig, most is piros volt, úgyhogy bár az egész, pár száz méteres úton nem léptem túl a 20 km/h-t, megálltam, és azt mondtam: a szentségit, de jó kis autó.
Nagyjából hasonló előzményekkel, csak trágárabb kifejezésekkel állapítottam meg hasonlót a 645-ösről, amikor először kipróbáltam. Azon túl, hogy mindkettő BMW, szinte szentségtörés összehasonlítani a két autót, hiszen ez egy szánalmas kisdízel, de ugyanúgy tudja a lényeget, elementáris erővel sugározni a jóautóságot.
Visszafelé Papp Tibi vezetett, akinek korábban egy BMW-s rendezvényen volt olyan szerencséje, hogy végigpróbálhatta a 3-as BMW összes nemzedékét. Elsődleges információként azt osztotta meg velünk, mennyire érdekes érezni, ahogy nemzedékről nemzedékre egyre szarabb a BMW-k váltója, de néhány kilométer után ugyanarra jutott: hej, de jó autó ez. A váltójában már sok a műanyag alkatrész, de... de ezt az autót meg kéne venni. Mondjuk kombiban.
A 318d-t azért kértük, mert ez az a modellfrissítés , amiben bemutatkozik az új iDrive. Az iDrive-ot az autós újságírók legalább annyit szidták, mint az angolszász krónikások a normannokat, a BMW viszont sokáig kitartott, mert nehogy már az újságírók jobban tudják, és ez így is van rendjén. Én se szeretem, ha autógyártó mondja meg, szerinte hogyan kéne autós újságot csinálni.
A BMW-sek, mármint a vásárlók szerették az iDrive-ot, én legalábbis csak ilyen BMW-tulajdonosokat ismerek, de végül csak változtatott a cég, és nagyjából az Audi MMI mintájára alakította át a rendszert. Több lett a gomb a krómegér körül, amivel a vezérlése lényegesen egyszerűbb, de mindez számunkra csak puszta teória, mert ebben a 318d-ben nincs iDrive. Sose hittem volna, hogy egyszer hiányozni fog.
A frissítés természetesen csak látszólag merül ki az újfajta iDrive-ban; valójában kis túlzással azt mondhatnánk, az új 3-asra az anyja (Chris Bangle) se ismerne rá. Mármint abban az értelemben, hogy ez volna az új, frissített 3-as.
A külső legnagyobb érdekessége a színe. Az első pár napon sokat mulattunk azon, hogy na, megyünk ebédelni a zöld BMW-vel. Mert a forgalmiba zöldet írtak, az autó viszont ezüstmetál, akár egy teremgarázs neonfényében nézzük, akár a napon. Szürke. Tom megkockáztatta, hogy ha bizonyos szögben nézzük, akkor a napon van benne egy kis zöld. Persze ahhoz nagyon körültekintően kell helyezkedni, és nagyra nyitni a szemet, hogy bejusson a pupillán az a két és fél zöld foton.
Tehát ezüst. Viszont sötétben, esőben mentem vele bevásárolni, aztán kijöttem az áruházból, és ott állt egy zöld autó. Másnap ebédelni is szemerkélő esőben, de természetesen nappal mentünk, és akkor is egészen zöldes volt, úgy nagyjából a moha/palackzöld tengely mentén. Csodálatos jelenség, bár nem tudom, mire jó.
2005-ben én voltam az akkor új 3-as európai bemutatóján sokáig hanyagoltam a Hármasokat, csak a 335i Cabrio után nyújtottam ki mohó mancsomat – a valenciai ősbemutató és a szekvenciális turbó vadbarom egyaránt elfedte az egyszerű tényt, mennyire jó a jelenlegi 3-as. Mi pedig épp ezért kajtatjuk fanatikusan az alapmodelleket; nem vonják el a a figyelmet elektronikus extrák, erős motorok, rafinált bőrkárpitok – csak az autó van, és mi.
A világos kárpit gyermekes és kutyás családoknak nem a legjobb választás, de én sokkal jobban bírnám a foltokat, mint a sötétkamra-belteret. Jellegzetes, BMW-sen vaskos kormány, sötétnarancs háttérvilágítású műszerek és kellemes műanyagok – ha nem is luxus, de igen kellemes hely a legalapabb 3-as BMW. Ráadásul ezt a fajta nettó, gépészeti minőségérzetet adják egyes 15 éves japán autók is, meg természetesen azok a BMW-k, amiket nem gyilkoltak szét könyörtelen, fillérvadász makacssággal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
