2008.07.16. 01:58

Adatlap Chevrolet Korea Aveo Lt - 2008

  • 1399 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 101 LE @ 6400 rpm
  • 131 Nm @ 4200 rpm
  • 4 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    170 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • 3 185 000 Ft

A Chevrolet az Aveóval megtette azt, amit minden gyártónak meg kellett volna tennie már rég: kényelmes autót gyárt.

Munkám miatt elég sok autó fordul meg körülöttem, nem átallom egyiket-másikat kipróbálni. Az összkép eddig lehangoló volt. A BMW X3-nak sikítva dobtam vissza a kulcsát harminc kilométer után, annyira rázott a futómű. A C5-ből fintorogva szálltam ki, ez is dobált az útegyenetlenségeken, plusz evett vagy tizenhét litert. Az MX-5 a maga módján kényelmes, azt szerettem, de a BMW 135Ci nem volt kellemes, ahogyan az új Accord és Mazda 6 sem. Mi a közös a nem tetsző autókban? Hát a kényelmetlen, pattogós rugózás.

Autótervezési szereptévesztés - ebben nem tudom, mekkora szerepe van a hozzánk hasonló médiumoknak -, hogy egy autónak kötelezően kényelmetlennek kell lennie. Nevetséges, hogy arra terveznek autókat, hogy a Kiskörútról a Kecskeméti utcába be lehessen fordulni akár ötvennel is, ne csak harminccal. A többi százezernyi kilométert pedig szépen, szitkozódva végigpattogják az utasok, vagy csak egyszerűen azt veszik észre, hogy hopp, egy porckorongsérv! Mert ugye, kell a biztonságos kanyarvétel, legyen sportos is. Pályán az ilyen sportosnak mondott autókról aztán gyorsan kiderül, hogy nevetséges kínlódás velük minden méter. Annyira esetlenek, mint a kilenc hónapos kisfiam. Tehát közúton ráznak és pattognak, pályán meg - ahol teljes élettartamuk ezrelékekben kifejezhető részét sem töltik - egy rakás szar mind. Na, ezeket az autókat vásárolják meg önök.

Ugyanerre a kérdésre válasz a sokak által rosszmájúan felemlegetett BX is. Senki nem érti, hogy én mivégre járok egy 25 éves, rozsdás Citroënnel . Mert kényelmes. Nem ráz, nem pattog. Nem kell minden egyes bukkanó előtt összeszorított farpofával és megfeszített combokkal várnom a kormányba kapaszkodva, hogy a buszok által felpúposított aszfaltrész milyen megsemmisítő csapást mér a futóműre, a futómű a kasztnira, a kasztni az ülésre, az ülés a gerincemre, A gerincem az idegeimre, az az agyamra, és végül miért kell fájdalmasan felordítanom és a futómű tervezőinek felmenőit emlegetnem. Minden átkozott bukkanónál. Persze, hogy sportos legyen. Pernegyvenöt, mi?!

Korábban említett kisfiam őszinte gyermek. Onnan lehet tudni, hogy egy autó jó, vagy sem, hogy elalszik-e benne, és mennyi idő alatt. Nos, egyre kevesebb autóban tesz ilyet. A BX-ben, a családi régi Camryben mindig. A Volvo XC70-et szerette, a Sorentót és a Volvo C30-at utálta, a Honda Accordban végigpanaszkodta az utat, a Fiat 500-ban ordított. Az Aveót imádja.

Utoljára a nagyszerű W126 560 SEC-ben éreztem magam ilyen pompásan, mint ebben az Aveóban. A minden gödrön átsikló rugózás csodálatos dolog. Azzá teszi az autót, ami: helyváltoztató eszközzé. Eszembe se jut vele nagy gázzal kanyarodni, a sávok között szlalomozni. Nyugodtan megyek a forgalommal. Ha piros a lámpa, megállok, ha zöld, elindulok. Lenyűgöz. A motor ezzel a váltóval városba épp elég, 70-ig mintha lenne benne lendület, de onnantól csak a 12 literes fogyasztás feletti kérdőre vont tekintet a miénk.

Olvasóink írták

Stabilan indul, nem volt műszaki hibája eddig,városi autozásra,és hosszabb utakra is megfelel.

Váltógomb nagyon silány kivitel. Már tervezem a cserét.

Írjon Ön is Népítéletet !

Aki vezetett már régi Mercedest, vagy általában bármilyen régi, golyópályás, vagy globoidcsigás kormányművű autót, annak ismerős lehet a "tekerem a kormányt és nem történik semmi"-hatás. Az Aveo nagyjából egy tankhajó közvetlenségével irányítható, a Clark Ádám téren lévő körforgalomba behajtásnál már az alagútban el kell kezdeni tekerni az amúgy nem túlszervózott, remek fogású bőrkormányt. Csodálatos.

És végül a harmadik nagy pozitívum, az automata váltó. Nincsenek benne nyomorult, idióta, elmebeteg kézi kapcsolási megoldások, mindössze PRND21. Mint rendesen. Olyan finoman teszi a dolgát, hogy csak a fordulatszámmérő állásából derül ki, hogy éppen váltott. Nyoma sincs annak a robotizált gangolásnak, és az abból fakadó bólogatásnak, amit az ember a Fiat 500-ban megél, nincs a tanulni képtelen modern automaták motorüvöltető okoskodása. Az Aveóban mindössze annyi történik, hogy a váltó a megfelelő fokozatba kapcsol. Elbűvölő!

Hogy milyen közelebbről az autó? Lapozzon!

Totalcar értékelés - Chevrolet Korea Aveo Lt - 2008

9
TC

Nagyon kényelmes a futóműve, de kicsit csúnyácska kívül. A kormányzása olyan, mint egy három számmal nagyobb autóban. A műszerfala elviselhető, a székei kellemesek. Nem megy, de rengeteget zabál. A hely éppen elég benne.

Az oldalról ajánljuk

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

20 perce
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16