Na végre!
A Chevrolet az Aveóval megtette azt, amit minden gyártónak meg kellett volna tennie már rég: kényelmes autót gyárt.
Munkám miatt elég sok autó fordul meg körülöttem, nem átallom egyiket-másikat kipróbálni. Az összkép eddig lehangoló volt. A BMW X3-nak sikítva dobtam vissza a kulcsát harminc kilométer után, annyira rázott a futómű. A C5-ből fintorogva szálltam ki, ez is dobált az útegyenetlenségeken, plusz evett vagy tizenhét litert. Az MX-5 a maga módján kényelmes, azt szerettem, de a BMW 135Ci nem volt kellemes, ahogyan az új Accord és Mazda 6 sem. Mi a közös a nem tetsző autókban? Hát a kényelmetlen, pattogós rugózás.
Autótervezési szereptévesztés - ebben nem tudom, mekkora szerepe van a hozzánk hasonló médiumoknak -, hogy egy autónak kötelezően kényelmetlennek kell lennie. Nevetséges, hogy arra terveznek autókat, hogy a Kiskörútról a Kecskeméti utcába be lehessen fordulni akár ötvennel is, ne csak harminccal. A többi százezernyi kilométert pedig szépen, szitkozódva végigpattogják az utasok, vagy csak egyszerűen azt veszik észre, hogy hopp, egy porckorongsérv! Mert ugye, kell a biztonságos kanyarvétel, legyen sportos is. Pályán az ilyen sportosnak mondott autókról aztán gyorsan kiderül, hogy nevetséges kínlódás velük minden méter. Annyira esetlenek, mint a kilenc hónapos kisfiam. Tehát közúton ráznak és pattognak, pályán meg - ahol teljes élettartamuk ezrelékekben kifejezhető részét sem töltik - egy rakás szar mind. Na, ezeket az autókat vásárolják meg önök.
Ugyanerre a kérdésre válasz a sokak által rosszmájúan felemlegetett BX is. Senki nem érti, hogy én mivégre járok egy 25 éves, rozsdás Citroënnel . Mert kényelmes. Nem ráz, nem pattog. Nem kell minden egyes bukkanó előtt összeszorított farpofával és megfeszített combokkal várnom a kormányba kapaszkodva, hogy a buszok által felpúposított aszfaltrész milyen megsemmisítő csapást mér a futóműre, a futómű a kasztnira, a kasztni az ülésre, az ülés a gerincemre, A gerincem az idegeimre, az az agyamra, és végül miért kell fájdalmasan felordítanom és a futómű tervezőinek felmenőit emlegetnem. Minden átkozott bukkanónál. Persze, hogy sportos legyen. Pernegyvenöt, mi?!
Korábban említett kisfiam őszinte gyermek. Onnan lehet tudni, hogy egy autó jó, vagy sem, hogy elalszik-e benne, és mennyi idő alatt. Nos, egyre kevesebb autóban tesz ilyet. A BX-ben, a családi régi Camryben mindig. A Volvo XC70-et szerette, a Sorentót és a Volvo C30-at utálta, a Honda Accordban végigpanaszkodta az utat, a Fiat 500-ban ordított. Az Aveót imádja.
Utoljára a nagyszerű W126 560 SEC-ben éreztem magam ilyen pompásan, mint ebben az Aveóban. A minden gödrön átsikló rugózás csodálatos dolog. Azzá teszi az autót, ami: helyváltoztató eszközzé. Eszembe se jut vele nagy gázzal kanyarodni, a sávok között szlalomozni. Nyugodtan megyek a forgalommal. Ha piros a lámpa, megállok, ha zöld, elindulok. Lenyűgöz. A motor ezzel a váltóval városba épp elég, 70-ig mintha lenne benne lendület, de onnantól csak a 12 literes fogyasztás feletti kérdőre vont tekintet a miénk.
Olvasóink írták
Stabilan indul, nem volt műszaki hibája eddig,városi autozásra,és hosszabb utakra is megfelel.
Váltógomb nagyon silány kivitel. Már tervezem a cserét.
Írjon Ön is Népítéletet !
Aki vezetett már régi Mercedest, vagy általában bármilyen régi, golyópályás, vagy globoidcsigás kormányművű autót, annak ismerős lehet a "tekerem a kormányt és nem történik semmi"-hatás. Az Aveo nagyjából egy tankhajó közvetlenségével irányítható, a Clark Ádám téren lévő körforgalomba behajtásnál már az alagútban el kell kezdeni tekerni az amúgy nem túlszervózott, remek fogású bőrkormányt. Csodálatos.
És végül a harmadik nagy pozitívum, az automata váltó. Nincsenek benne nyomorult, idióta, elmebeteg kézi kapcsolási megoldások, mindössze PRND21. Mint rendesen. Olyan finoman teszi a dolgát, hogy csak a fordulatszámmérő állásából derül ki, hogy éppen váltott. Nyoma sincs annak a robotizált gangolásnak, és az abból fakadó bólogatásnak, amit az ember a Fiat 500-ban megél, nincs a tanulni képtelen modern automaták motorüvöltető okoskodása. Az Aveóban mindössze annyi történik, hogy a váltó a megfelelő fokozatba kapcsol. Elbűvölő!
Hogy milyen közelebbről az autó? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
