A Toyota Avensis egy jó autó

2003.06.26. 09:34

Az új Avensis magyarországi premierjén felszólalt Suguya Fukusato úr, az autó fejlesztésének főmérnöke, és élete személyes bugyrainak feltárásával megmutatta, miért is tudnak a japánok remek autókat csinálni. Természetesen azért, mert a fejlesztésért felelős pozíciókba bolondokat ültetnek.

 
 

Jelesül autóbolondot, kultúra-bolondot, hifibolondot, minőség-bolondot, és ez mind egy ember, Suguya Fukusato úr. Aki mérnök, autóversenyző, audiofil, és persze japán. A japán megszállottak érdekesek, ismertem egyet, aki 27 szögből fényképezte körbe a Dávid szobrot, hogy aztán otthon órákig meredjen a képekre, megfejtendő a tökélyt.

 
   
   

Ez a tudományos alapú elmebetegség a japán műszakiság legszeretetreméltóbb erőssége. A második legkedvesebb japán mérnöki idétlenség az a mániákus igyekezet, amivel boncmesterként elemezve az európai kultúrát és gondolkodásmódot, próbálják megérteni, hogy a magunkfajta furcsa emberek vajon mi a fenét akarnak egy autótól.

 
   
 

Suguya úr saját bevallása szerint 1987 és '91 között élete négy meghatározó évét töltötte azzal, hogy családjával a kontinensen bolyongva magába szívja az európaiságot. Az Avensist a Toyota olyanra tervezte, amilyennek szerintük mi szeretnénk, és úgy csinálták meg, ahogy ők szeretnék. Ez jól hangzik, de így készült a kifutott modell is, amiből majd' félmillió fogyott, és vált azonnal láthatatlanná.

 
   
   

Az új Avensist viszont nehéz nem észrevenni, mindenekelőtt azért, mert nagy. Kategóriájának fizikailag nem a legnagyobbika, még tengelytávját tekintve sem, mert az a Ford Mondeo, de érzésre bizony az Avensis a legnagyobb. Mindehhez még jól is néz ki, bár messze nem egy érdekesen szép autó. Az orr a legjobb, erőteljes de barátságos arccal, az oldalnézet hosszú és testes, hátulról meg inkább nem nézegettem, mert a feneke nem tetszik. A nálunk árult Toyoták közt a Celica után a második legjellegzetesebb autó, de ezzel még mindig nem mondtunk sokat.

 
   
 

A külső egyértelmű érdeme, hogy tiszteletet parancsol, a parkolóőrök hajbókoló jó estét kívánokozása alapján mindenképp. És mit parancsol a belső? A beltér végzete, hogy az európai piackutatás alkalmával egy lusta kérdezőbiztos minden kérdőívre a szürkét írta be a kedvenc szín rovatba. Ettől, és a formai játékosság mellőzésétől súlyos ingerszegénység sivárkodna belül, ha nem lenne az ezüstös középkonzol és a rettenetes műfa.

 
   
    A raszterekre hulló mahagóni - kattintson a nagyításhoz

Ez utóbbiért alighanem ugyanazt a rest kérdezőbiztost kéne megvesszőzni, aki a színekkel is olyan cudarul bánt el. Semmi sincs véletlenül az autóiparban, ha ma egy autóba fabetét kerül, akkor mérget vehetünk rá, hogy sokmilliós kutatások igazolják: Önnek, kedves vásárló, fabetét kell. Mégpedig olyan, melynek nagy felbontású felvételén remekül kivehető a nyomtató pontmátrixa, ahogy az Úristen a mahagónit megteremtette.

Ám ha eltekintünk a fától (amit őszintén ajánlok), minden más remek. Az Avensis japánul van összerakva, csupa normális műanyagból és bőrből. Üldögélni igazán nagyon kellemes benne, az első ülés különlegesen kényelmes, olyan gondoskodó meghittség-hangulattal, ami marhaságnak hangzik, de beülve tényleg megvan.

 
   
 

Minőségérzetben már szinte nincs mit eltanulni Európától, csak egy kis bátorságszérum kellett volna még a tervezőknek, hogy valami szépet is merjenek rajzolni odabentre. És egy kis koffein a végére, hogy ne fogyjon el az energia, mielőtt még kész lettek volna a kézifék szörnyűséges odvának elrejtésével. Sokkal tovább nincs min köszörülni a nyelvet. A középkonzol ugyanazt az ezüst hifitorony dizájnt kapta, amit a Mazda6-ban, az már ott is tetszett. A hifi a kormányról is vezérelhető, csak szörnyű tapintású érintőkapcsolókat kell hozzá nyomkodni, mint a nyolcvanas évek számológépes karóráin.

Az oldalról ajánljuk

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53