Az új Avensis magyarországi premierjén felszólalt Suguya Fukusato úr, az autó fejlesztésének főmérnöke, és élete személyes bugyrainak feltárásával megmutatta, miért is tudnak a japánok remek autókat csinálni. Természetesen azért, mert a fejlesztésért felelős pozíciókba bolondokat ültetnek.
![]() |
Jelesül autóbolondot, kultúra-bolondot, hifibolondot,
minőség-bolondot, és ez mind egy ember, Suguya Fukusato úr. Aki
mérnök, autóversenyző, audiofil, és persze japán. A japán
megszállottak érdekesek, ismertem egyet, aki 27 szögből fényképezte
körbe a Dávid szobrot, hogy aztán otthon órákig meredjen a képekre,
megfejtendő a tökélyt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a tudományos alapú elmebetegség a japán műszakiság
legszeretetreméltóbb erőssége. A második legkedvesebb japán mérnöki
idétlenség az a mániákus igyekezet, amivel
boncmesterként elemezve az európai kultúrát és
gondolkodásmódot, próbálják megérteni, hogy a magunkfajta
furcsa emberek vajon mi a fenét akarnak egy autótól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Suguya úr saját bevallása szerint 1987 és '91 között élete négy
meghatározó évét töltötte azzal, hogy családjával a kontinensen
bolyongva magába szívja az európaiságot. Az Avensist a Toyota
olyanra tervezte,
amilyennek szerintük mi szeretnénk, és úgy csinálták meg,
ahogy ők szeretnék. Ez jól hangzik, de így készült a kifutott
modell is, amiből majd' félmillió fogyott, és vált azonnal
láthatatlanná.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új Avensist viszont nehéz nem észrevenni, mindenekelőtt azért,
mert nagy. Kategóriájának fizikailag nem a legnagyobbika, még
tengelytávját tekintve sem, mert az a Ford Mondeo, de
érzésre bizony az Avensis a legnagyobb. Mindehhez még jól is
néz ki, bár messze nem egy érdekesen szép autó. Az orr a legjobb,
erőteljes de barátságos arccal, az oldalnézet hosszú és testes,
hátulról meg inkább nem nézegettem, mert a feneke nem tetszik. A
nálunk árult Toyoták közt a
Celica után a
második legjellegzetesebb autó, de ezzel még mindig nem mondtunk
sokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A külső egyértelmű érdeme, hogy tiszteletet parancsol, a
parkolóőrök hajbókoló jó estét kívánokozása alapján mindenképp. És
mit parancsol a belső? A beltér végzete, hogy az európai
piackutatás alkalmával egy lusta kérdezőbiztos minden kérdőívre
a szürkét írta be a kedvenc szín rovatba. Ettől, és a formai
játékosság mellőzésétől súlyos ingerszegénység sivárkodna belül, ha
nem lenne az ezüstös középkonzol és a rettenetes műfa.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A raszterekre hulló mahagóni - kattintson a nagyításhoz |
Ez utóbbiért alighanem ugyanazt a rest kérdezőbiztost kéne
megvesszőzni, aki a színekkel is olyan cudarul bánt el. Semmi sincs
véletlenül az autóiparban, ha ma egy autóba fabetét kerül, akkor
mérget vehetünk rá, hogy sokmilliós kutatások igazolják:
Önnek, kedves vásárló, fabetét kell. Mégpedig olyan, melynek
nagy felbontású felvételén remekül kivehető a nyomtató pontmátrixa,
ahogy az
Úristen a mahagónit megteremtette.
Ám ha eltekintünk a fától (amit őszintén ajánlok), minden más remek. Az Avensis japánul van összerakva, csupa normális műanyagból és bőrből. Üldögélni igazán nagyon kellemes benne, az első ülés különlegesen kényelmes, olyan gondoskodó meghittség-hangulattal, ami marhaságnak hangzik, de beülve tényleg megvan.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Minőségérzetben már szinte nincs mit eltanulni Európától, csak egy
kis bátorságszérum kellett volna még a tervezőknek, hogy valami
szépet is merjenek rajzolni odabentre. És egy kis koffein a végére,
hogy ne fogyjon el az energia, mielőtt még kész lettek volna a
kézifék szörnyűséges odvának elrejtésével. Sokkal tovább nincs min
köszörülni a nyelvet.
A középkonzol ugyanazt az ezüst hifitorony dizájnt kapta,
amit a Mazda6-ban, az már ott is tetszett. A hifi a kormányról is
vezérelhető, csak szörnyű tapintású érintőkapcsolókat kell hozzá
nyomkodni, mint a nyolcvanas évek számológépes karóráin.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
