Használt autót vásárolni rizikó. Volt és lesz. Főleg Magyarországon, ahol minden 4 évesnél idősebb használt autóban 120 ezer km van. Ha szervizkönyves, ha nem.
Új autót vásárolni költséges. Volt és lesz. Főleg Magyarországon, ahol minden új autó 1-3 millió forinttal többe kerül, mint a világ másik 236 országában. Ehhez jön még, hogy manapság már új autónál sem lehet az ember biztos abban, hogy az elektronikára bármikor számíthat. Minél idősebb, minél kevesebb az elektronika, annál nagyobb az esélye, hogy az autó tetszés szerinti időpontban működni fog. A nekünk tetsző időpontra gondolok.
A fentiekből logikusan következik, hogy használt autót nem lehet időnyomás alatt vásárolni, mert ez a rizikót sokszorosára növeli. Hát ilyen körülmények között vág neki az ember a keresésnek. Ugyanis tavaly télen, miután elegem lett abból, hogy a Mercedes a buszfordulóban alszik, a gazdi meg gyalogol a hegyre a hóesésben, elhatároztam, hogy másik kocsit veszek.
Az első pofára esés akkor ért, amikor szembesültem azzal, hogy az első kézből vásárolt, magyarországi, precízen szervizelt, átfestés nélküli, igazolható km-futású kocsim egy fillérrel sem ér többet a piacon, mint az ugyanolyan korú, lelakott, félmillió km-t futott, törött-javított használtimportos autók. Ennek következtében háromnegyed évembe telt, míg találtam egy embert, aki hajlandó volt némi felárat fizetni (300 ezer forint) a tökéletes kocsimért egy rommal szemben.
Szerencsére a következő kocsim megtalálása sem volt egyszerű. Benzineset akartam, összkerékhajtással, ráadásul legalább 200 lóerőt. Elég hamar rájöttem, hogy a realitás határain belül maradva az Audi Allroad az egyetlen. Sajnos a benzines-dízel arány ennél is 1:15-höz. Szóval a fent említett háromnegyed év rá is ment a keresésre. Végre szeptemberben találtam egy hirdetést, amelyik egy magyarországi származású, első tulajdonostól való, szervizelt kocsiról szólt. Persze jó drágán, mivel ez a tulajdonos is próbálta érvényesíteni azt a bizonyos - nem létező - felárat.
Az autó első ránézésre teljesen rendben volt. Az egyik ismert vidéki szervizben kaptam is egy állapotfelmérést. Itt már kénytelen voltam nehezményezni, hogy a hibatároló kiolvasása során nyomtatott két méter hosszú papírt nem nézhettem meg, hanem szakszerűnek szánt hablatyolás közepette törölték a hibatároló bejegyzéseit, majd nyomtattak egy friss listát, ami immár csak 30 centi hosszú volt és mindent rendben talált. Mivel a márkakereskedés vezetője közeli ismerősöm volt, bíztam abban, hogy ha valami nagy gáz lenne az autóval, csak szólna. Figyelmeztettek arra is, hogy a féltengely gumiharangok repedezettek, cseréltessem majd ki őket.
Próbaút, minden rendben, csak azt nem értettem, miért nem állítják le a motort a szervizben akkor sem, ha félreállnak a kocsival. Végül megalkudtunk és felkerült a kocsi a budapesti márkaszervizbe, ahol a hitel miatt át kellett pörgetni az adásvételt. Két nap múlva megyek átvenni az autót, látom, teljesen le van eresztve az eleje. Mondták az ott dolgozók, hogy egy óra alatt leereszt, nem tudják, mi lehet. Tehát azért nem állították le a motort, hogy a kompresszor bírja szuflával.
Ekkor picit átverve éreztem magam. Nem a tulajdonos részéről, ő nyilván hazudik, ha gond van a kocsival. A márkaszerviz részéről éreztem az átverést, ahol ezek szerint az eladó még jobb haver volt, mint én.
Gyors hibatároló kiolvasás, ugyanaz a hosszú lista, mint az első verzió volt. Telefon a vidéki szervizbe, a válasz: láttad a listát, nem? Semmi nem volt rajta. Ismét megpróbáltam elmagyarázni, hogy az orrom előtt törölte és nyomtatta újra. Hiába. Ennyit a haverről. A volt haverről.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
