Az Accord alapmotorja nem nagy durranás, ezért hát egy kicsit megfűszereztük a történetet. Elgurultunk a legközelebbi BMW szalonba, és kifaggattuk a béemvéseket, ők mit gondolnak róla.
Voltunk a hivatalos ausztriai sajtóbemutatón április végén. Két hónappal később már hazai tesztautót nyúztunk, egy 2,2 literes dízelt , de az alapváltozat valahogy kimaradt, egészen mostanáig. Persze ennek az autónak is csak a motorja alap - a Honda 156 lóerős, kétliteres, soros, négyhengeres benzinese - a felszereltsége nem.
A teszt-Accord nem az egyszerűbb, Elegance kivitelű modell, melynek 6,5 millió az induló ára, hanem egy minden nyalánksággal - parkolóradarral, 17-es alufelnikkel, komoly, hatlemezes cd-táras hifivel, esőérzékelős ablaktörlővel meg napfénytetővel - ellátott Executive 6,9-ért. A tolatásnál az autó mögötti részt képernyőre vetítő navigáció és az elektromosan állítható bőrülések azonban ennél a változatnál sincsenek benne az alapárban, külön-külön 500 000-ért vásárolhatjuk meg őket.
Az alapmotor kicsit erősebb lett, de mivel az autó is hízott, nem érezni különbséget az előző és az aktuális modell között. A 9,3-as gyorsulás még nem is lenne olyan rossz, kár, hogy a teljesítménycsúcs jó magasan, 6300-nál van; még nagyobb baj, hogy a motor lökettérfogatához képest átlagosnak mondható 193 Nm maximális forgatónyomaték is csak 4100-as fordulatnál jelenik meg.
Ennek következtében az autó elég lomhának érződik, sőt, négyezres fordulat alatt egyértelműen lomha. Négyezer felett megmozdul valami, meglepően sportos hangot hallatva kapja magát össze a kétliteres, de annyi ereje ilyenkor sincs, hogy kárpótolja a sofőrt a sok kellemetlenségért, amit alacsony fordulaton okozott. Két választásunk van: vagy nem forgatjuk és cammogunk, vagy forgatjuk, de akkor sem repülünk, legfeljebb dinamikusabban haladunk.
A motor még akkor is nehezen tekinthető ideálisnak, ha a motorerő másodlagos. Városban simán megiszik 10 liter benzint 100 kilométerenként, és határozott gyorsításnál, illetve magas fordulaton elég hangos. Mivel az Accord nagyon csöndes, kényelmes, kulturált, és ha nem is elviselhetetlenül gyenge, inkább a megfontolt limuzinok közé soroljuk, mint a vadállatokhoz, a motorzaj sehogyan sem illik a képbe. Nagyobb teljesítmény mellett kellemesen fémes, sportos hangról beszélhetnénk, így azonban, a célközönséget elképzelve valószínűleg csöndesebb motorra, illetve jobb hangszigetelésre lenne igény.
A motorhoz tartozó hatsebességes váltó tökéletesen precíz, a kormányzás és a futómű csodálatos, de ez a kétliteres csak a futottak még kategóriában versenyez. A 200 lovas, 2,4-es minden szempontból messze felülmúlja. Kár, hogy a nagyobb motoros változatból csak Executive kivitelű van, az pedig 8,4 millióba kerül, másfél millióval, vagyis több mint 20%-kal drágább. Nyilvánvaló, hogy 6,9 milliós indulóárával a 2,2-es dízel lesz a sláger.
Tesztünk legizgalmasabb pontja azonban újdonságértéke ellenére sem a motor volt. Kitaláltuk, hogy el kéne vinni a tesztautót egy prémium autó-kereskedésbe, hogy megkérdezzük a potenciális vásárlókat, tulajdonosokat, mit szólnak hozzá. Üljenek bele, tapogassák össze, viszonyítsák a sajátjukhoz és döntsék el, tetszik-e nekik, megfelel-e kényes ízlésüknek a minősége. Az apropót a Honda sajtóanyaga szolgáltatta, melyben folyamatosan azt sulykolják, hogy az új Accord már prémium minőségű, más szóval felveszi a versenyt az Audikkal, BMW-kkel, Lexusokkal Mercedesekkel meg a többi nagymenővel.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a cikk blogposztján !
Szerintünk is sokkal jobb lett az elődjénél, egy-két műanyagot leszámítva tényleg kiváló minőségű autó érzetét kelti, de ezt már elolvashatták két ízben, következzen hát a BMW-tulajok véleménye. Annyit előre elárulok, hogy kapott napsütést és savas esőt is bőven.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
