Alapvetően nem az a legjobb, ha az embernek ki kell szállnia egy kétszemélyes középmotoros piros sportautóból, csak hogy beülhessen egy dízel kisautóba csupán abból a célból, hogy elutazzon vele kipróbálni egy német luxusautót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kedvezőtlen kilátások ellenére pár órával ébredés után már önfeledten vihogtam a Rábaring hosszabbik parabolikájában, és még az sem zavart, hogy mindezt az anyósülésen teszem mások szeme láttára.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jochen Kleint mellett nincs is más lehetőség: vagy élvezi, ahogy 1979 rali Európa-bajnoka halálos nyugalommal csapat padkáról padkára egy 334 lóerős, 30 milliós luxuslimuzinnal, miközben folyamatosan magyaráz - easy, not too fast - a too szócskát kicsit megnyomva, hogy azért ne keseredjünk el túlzottan. Vagy simán befogja a szemét és halk imába fog, ami valamiképp összefüggésben van a testnyílások zárva tartásával.
Csalódott arcok nem nagyon voltak a futást követően, meghökkentek annál inkább. Ami érthető, hisz legyenek akárhány száz lóerősek is, a felsőkategóriás limuzinok világa jellemzően nem a kerékfüstölésről szól. A demonstráció célja nem is volt más, mint annak bizonyítása, hogy az Audi nem áldozta fel a luxus oltárán az autó menetteljesítményeinek maximális kihasználhatóságát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A limuzin dinamikája alapvetően három tulajdonságának köszönhető: bivalyerős V8-as motor, állandó 50-50 % eloszlású quattro-meghajtás és mindössze 1780 kg-os saját tömeg. Az öt méter feletti limuzin a térvázas technológiának köszönhetően lett ennyire könnyű, még a 4,2-es motor tömege sem több mint 190 kg.
Az autó formája előnyére változott. Kerekei a sarkokba kitolva helyezkednek el, a tetővonal még kupészerűbb, kicsit hangsúlyosabbak lettek az élek, így hiába nőtt a hossza, elődjénél agresszívabb kiállású. A hátsó nézet már-már olaszautós: a szögletesebb hátsó lámpák és a két oldalra kihelyezett kipufogóvégek enyhén a Maserati Quattroportéra emlékeztetnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A beltér fenséges, a bőrök, fák és fémek gyönyörűek, a klíma és az MMI tekerőgombjai pedig, mintha egy exkluzív csöves erősítőről származnának. A kimunkáltság és a helykínálat átlagon felüli, ebben az osztályban ez alapkövetelmény.
Az A8 felvonultat pár érdekes újdonságot is. Az első ilyen az MMI-Multi Media Interface, melyen keresztül az autó legfontosabb és kevésbé lényeges beállításait variálhatjuk. Alapfunkcióját (hifi, navigáció, tv, net, autó beállításai) főgombokkal állíthatjuk, míg a menüben történő navigációra négy, a képernyő sarkaiban elhelyezett gomb és egy tekerő-nyomógomb szolgál. A szerkezet használata roppant egyszerű, öt perces magyarázat után azt hiszem senkinek sem okozna gondot a keréknyomások ellenőrzése, vagy a parkolóradar sípjának megfelelő magasságúra hangolása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kanyarfényszóró eddigi legegyszerűbb megoldását is most láttam. A két fényszóró közé integrált harmadik kiegészítő lámpa fénye oldalra vetül, és akkor kapcsolódik be, amikor a sofőr elfordítja a kormányt, rükvercel, vagy hosszabb ideje működteti az indexet. Nincs mozgóalkatrész, gyorsabb a működés és kisebb a hibalehetőség. Egyszerű és nagyszerű.
Az A8 továbbfejlesztett advanced key funkcióval is szolgál. Ekkor nincs szükség a kulcs használatára, elég, ha a zsebünkben tartjuk. Az ajtó nyitásához-zárásához elegendő a kilincsen található kis műanyag lapocska megérintése, a motor pedig a váltókar mellett található gombbal indítható. Az indítógombot rendelhetjük ujjlenyomat-olvasós kivitelben is, ekkor automatikusan jönnek elő a személyes ülés, klíma, és egyéb beállítások.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hihetetlen stabilitást csak részben magyarázza a quattro meghajtás, az adaptív légrugózás alkalmazása nélkül az autó nem lehetett volna egyszerre ennyire stabil és kényelmes. A légrugókat különböző beállításokkal használhatjuk, comfort, dynamic, vagy auto, ekkor az elektronika állítja be az autó magasságát. 120 km/h felett automatikusan lesüllyed a kocsiszekrény, göröngyös úton a lift funkció segíthet.
Sajnos az autó vezetésére nem juthatott mindenkinek idő, így menet közbeni viselkedéséről nem sokat írhatok. Ami bizonyos, hogy hihetetlenül kényelmes, abszolút hangszigetelésű, de legszebb élmény a motorhang. A V8-as morgása frenetikus, igazi dühödt fenevad. A váltások simán, és úgy tűnt elég gyorsan történnek, használjuk akár kézi akár automata módban a hatfokozatú Tiptronic-ot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó kezdetben 3,7 literes (280 Le, 360 Nm) és 4,2 literes (334 Le, 430 Nm) V8-as motorokkal kapható, de a jövőre nézve csicseregnek nagyteljesítményű dízelekről is. Az alapár 22 millió környékéről indul, de ilyen modellből mindig a csúcsváltozatok tűnnek a legvonzóbbnak, ezek pedig már jóval harminc fölött kezdődnek. Az importőr jövőre körülbelül 15 példány értékesítésével számol, ami reálisnak is tűnik. Bizakodásukat mindenesetre inkább okozhatja az új limuzin, mint az eddigi eladások, hiszen a modell az egyik kedvence a szürkeimportőröknek.
Kényeztetésből bármit tud az A8, elképesztő ahogy megy, és még a formája is érdekesebb lett. Egyetlen hátránya, hogy ilyen autót kevesen képesek megfizetni, de akik egyszerre vágynak fényűzésre és zúzásra, azoknak ideális lehet.
|

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
