Kicsit unalmasabb, kicsit jobb

Bemutató: Kia EV6 – 2024

2024.11.12. 15:58

A Kia elkezdte egységesíteni az EV család arculatát, így az EV6-ot is átrajzolták. Nem egy öreg autó, alig három éve van piacon, de már most sikerült rajta annyit fejleszteni, hogy kívánatosabb legyen.

A márkaépítés egyik fontos eleme, hogy legyen egy egységes arculat, ami miatt a célközönség azonnal tudja, hogy mi az, amit lát. Ez az autóiparban különösen fontos, mindennek az alapja az embléma. De sokan a dizájnt is egységesítik, hogy már olyan távolságból is felismerhető legyen az autó, ahonnan az emblémának még a sziluettje sem rajzolódott ki. Érdekes, hogy a Hyundai-Kia csoport sokáig nem élt ezzel a stratégiával, egymáshoz egyáltalán nem hasonlító modellekkel töltötték fel a palettát, azonban az EV9 bevezetésével valami megváltozott. Megérkezett az új Star Map grafika – vagyis az új fényszóró dizájn –, ami a frissített EV6 első szembetűnő újdonsága.

Az autó elejét teljesen átrajzolták, új a nappali menetfény, a két fényszóró és alattuk a hűtőmaszk. Automatikusan nyitódó-záródó hűtőfelületeket alakítottak ki az alacsonyabb légellenállás érdekében és néhány részletében az autó hátulját is a Star Map grafikához igazították. A sziluetthez annyira nem nyúltak, hiszen ez csak egy ráncfelvarrás, viszont pár trükkel elvileg hét százalékkal (egy decibellel) csendesebbé tették az utasteret, ami nem tudom mennyire realizálható átlag földi halandóként - talán a kutyám kihallaná a különbséget. A plusz szigetelés és optimális kialakítás ellenére autópályán még így is elég zajos, 110-130 km/h között az orr és az A-oszlopok környékéről határozott szélzaj szűrődik, miközben a forma nem ezt sugallja. Nem volt szerencsés húzás, hogy a frissített EV6-ot éppen az új EV3 után próbálhattuk ki, mert utóbbi hiába kisebb és olcsóbb, csendesebb volt nagy sebességnél, a kockaforma ellenére is.

Ráadásul a kistestvér 605 kilométert ígér a nagyobbik akkumulátorral, míg a frissített EV6 egy 8,5 százalékkal nagyobb egység után is csak 582-t a WLTP szerint. A korábbi 77,4 kWh-s akkumulátort egy hatékonyabb darab váltotta, így a méret semmit sem változott, a kapacitás mégis felszökött 84 kWh-ra. A Standard Range kiviteleknél eddig 58 kWh-val kellett beérni, a facelift után már 63-mal gazdálkodhatunk, így a hatótáv hivatalosan 428 kilométerre nőtt. A frissített akkumulátoroknak köszönhetően a töltési sebesség is javult, a 800 voltos rendszer miatt immár 258 kWh-s töltéssel kalkulálhatunk, ráadásul egy sokkal egyenletesebb töltési görbével. Hiába emelkedett az akkumulátorok kapacitása, a 10-ről 80 százalékra még mindig 18 perc felfújni az EV6-ot.

A prezentáción elmondták, hogy érdemben javítottak az autó futásán és a regeneratív fékezésen is. A hidraulikus rendszer később avatkozik be, így több mozgási energia marad a rekuperációnak. Hogy ez mennyit javult az elődhöz képest, azt nehéz megmondani – régen volt dolgom EV6-tal – azonban szerpentinen veretve tényleg egész sok energiát visszanyert az autó, így a heves gázadások ellenére sem ment a fogyasztás 20 kWh/ 100 km fölé. Aztán jött egy lankásabb országúti szakasz, kellemes 80-90 km/h-val, ott 15-16 kWh/ 100 km-ig esett vissza a fogyasztás, majd autópályán megint szétszaladt a ménes: 22 és 26 kWh/ 100 km között ingadozott, amivel inkább csak 320 km körüli hatótávot saccoltunk.

Visszafelé néhány szakaszon az autóra bíztam az irányítást, próbálgattam a vezetéstámogató rendszereket, de messze nem olyan kifinomultak, mint az EV3-ban, hiába csak három év telt el a két autó között. Elméletileg az EV6 rendszerei is frissek, mégis néha kockásan kanyarodott vagy későn, erőset fékezett, viszont nem szólt rám állandóan, hogy fogjam a kormányt. Hiába ő vezet, egyelőre nem szabad tartósan elengedni, viszont az EV6 kormánya már érintésérzékeny, tudja mikor és hol fogod. Emellett az autó figyeli előre a kanyarokat, ha úgy érzi, hogy a tempomatra beállított sebesség már nem biztonságos, akkor automatikusan lassít.

A beltérhez nem sokat nyúltak, aminek örülök, szerettem ez EV6 belső építészetét, főleg a lebegő középkonzolt. Említésre méltó azonban, hogy itt is egyre több az újrhasznosított és a környezetkímélő módon legyártott alkatrészek, huzatok. Az üléseken és a kormányon már csak vegánbőrt találsz, a szőnyegek újrahasznosított tengeri halászhálókból, míg sok műanyag elem újrahasznosított PET-palackokból készült. Bennem jó érzést kelt, hogy egy gyártó ennyire törekszik bizonyos természetes életterek megóvására, megtisztítására, ráadásul a Kiánál odafigyeltek a minőségre is, így a kényelemről sem kell lemondani. Abszolút nem érezni a beltéri elemek tapintásán a ragacsos műanyag palackokat vagy a halszagú szerszámokat, a felületek tapintása továbbra is kellemes és az összkép is jó.

A formán nem sokat módosítottak, megmaradt a lebegő középkonzol és a kétállású gombpanel is a központi kijelző alatt. Előbbi kapott egy ujjlenyomatolvasót, amivel könnyedén betölthetünk felhasználói profilokat abban az esetben, ha az autót többen használják. Komolyabb változás csak a kormányon történt, ez teljesen megújult és nem csak két- de háromküllős változatban is elérhető – a GT-line felszereltség mellé.

Az EV6 fontos a Kia számára, mert ezzel nyitották az EV termékcsaládot, ez volt az első koreai autó, ami Európai Év Autója díjat nyert és elsőként alkalmazta a szegmensben a 800 voltos rendszert. Kétségtelen, hogy fejlődött a ráncfelvarrás során, továbbra is egy jó autó és vannak eltagadhatatlan kvalitásai, de nem volt szerencsés egybefűzni a bemutatóját az EV3-éval: utóbbi annyira jól sikerült, hogy összességében egy jobb autónak és jobb ár-érték arányú terméknek érződik.

Pedig az EV6 éppen csak annyival drágább, amennyivel nagyobb és erősebb. A 4,7 méteres crossover 18,7 millió forintról indul kis akkumulátorral és egy 170 lóerős hátsó villanymotorral. A Long Range nagy akkumulátorral, 228 lóerővel már 20 millió forint, vagy ott a 325 lóerős, összkerekes 21,3-ért. A legfullosabb GT-Line felszereltség 23,5 millió forintról nyit, de még innen is könnyű összeszedni néhány milliót, hiszen egy hőszivattyúért meg kell rendelni a Power csomagot, ami további 500 000 forint.

A márkaarculat egységesítés nekem nem jött be, szerintem a frissített Sportage is elveszti ezzel azt az extrém karakterét, amit úgy szerettem benne. Kár, de ez csak egy facelift, nem a világ vége. Nem féltem az EV6-ot, továbbra is meglesz a közönsége, meg aztán kevesen gyártanak olyan vadállatot, mint az EV6 GT – ami a frissített árlistában egyelőre nem szerepel. Ha más nem, az a kivitel biztosan mélyen belevéste magát sokak emlékezetébe.

Az oldalról ajánljuk

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

47 perce
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10