GT-R báli ruhában

Infiniti Q60S Sport Tech AWD 3.0t – 2017.

2017.10.24. 06:37 Módosítva: 2017.10.24. 08:41

Amerikában harminc éve sikeresek, Európában viszont kilenc éve hiába próbálkoznak. Pedig az Infiniti néhány modellje, például a Q60S kupé igazán megérdemelné, hogy ne csupán statisztaszerep jusson neki.

Prémium sportkupé. Ez az a piac, ahol hosszú ideje kizárólag német presztízsmárkák rúgnak labdába, a többieknek még a statisztikai hibahatár átlépése is gondot okoz. Az Audi S5, a Mercedes-AMG C43 Coupé és a BMW 440i úgy rátelepedett a szegmensre, hogy hirtelen nincs is nagyon más, akit meg lehetne említeni.

A Nissan luxusmárkája, az Infiniti hasonló műszaki megoldásokkal jön, mint a három német rivális: turbós, hathengeres motor, összkerékhajtás és automata váltó került az új Q60S kupéba. De miben nyújt többet, mást, mint a germánok?

Elég egy pillantást vetni a műszaki adatokra meg a képekre: formatervével és teljesítményével. A szépség ízlés dolga, de az egyértelmű, hogy az Infiniti modernebb, izgalmasabb vonalú kupéval áll fel a rajtvonalra, és teljesítményben is a többiek fölé kerekedik: 405 lóereje 79-cel több, mint a BMW-é, 51-gyel több, mint az Audié és 38-cal több, mint a Mercedesé. Persze ma már egy érdekes karosszéria vagy erős motor nem elég a sikerhez, így az Infiniti Q60S-t teletömték vezetést segítő kiegészítőkkel is. A legtöbb a biztonságot javítja, mint a sebességtartó automata radarja, amely a sorban második autót is észleli a kocsi előtt, így hamarabb ismeri fel a forgalom lassulását.

Aztán ott a rendszer, amely az autópályán sávban tartja a kocsit, és megakadályozza, hogy a tükör holtterében megbúvó másik járműnek ütközzünk. Szintén az ütközést hivatott elkerülni a tolatássegítő, amely felismeri, ha a parkolóból kifelé araszolva épp felénk tart valaki, akinek nekitolathatnánk. De a Q60S észreveszi a gyalogosokat, vészfékez ütközés előtt, és a ráfutásos balesetekre is figyelmeztet.

Ma már önmagában kevés, hogy ezek az asszisztensek megtalálhatók egy húszmillió forintos autóban. Szerencsére az Infiniti rendszerei nem olyanok, hogy legfeljebb egyszer próbálja az ember, aztán inkább nekiugrik az ezer oldalas kezelési kézikönyvnek, csak hogy örökre ki tudja őket kapcsolni. Minden vezetési segédlet programozása jól eltalált, nincsenek idegesítő vakriasztások. A Q60S nem nyúl a kormányzásba, ha nem muszáj, nem vészfékez indokolatlanul, finoman hangolt rendszer.

A futóműve is igényes: elöl kettős keresztlengőkarok vezetik a kerekeket, hátul is a drágább, helyigényesebb, de jobb vezethetőséget és biztonságosabb menettulajdonságokat nyújtó soklengőkaros megoldás található. A karosszéria mozgásait változó keménységű lengéscsillapítók kontrollálják, attól függően, milyen vezetési módot választ a pilóta (Snow, Eco, Standard, Sport és Sport+).

Adaptív felfüggesztésével szorgalmasan gyűjtőtte a piros pontotkat: a csillapítás keménysége érezhetően változik, ahogy eltekerjük az üzemmódválasztót. Ráadásul nem a fogyasztási normákhoz optimalizált Eco az alapértelmezett, hanem a Standard üzemmód. Szerintem egyébként nagyon helyesen, egy sportkupé magától ne induljon Gerhadt Plattner üzemmódban.

Az összkerékhajtási rendszerben viszkokuplung osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Alapvetően hátsókerékhajtású a Q60S, az első kereket csak akkor hívja segítségül a rendszer, ha a hátsók már nem tudják átvinni a motor nyomatékát az útra. Szintén a tapadást javítja a hátsó tengely diffizárszerűen működő nyomatékelosztó rendszere, amely a fékek segítségével irányítja ahhoz a kerékhez a motor erejét, ahol éppen több a tapadás.

Az Infiniti Q60S legizgalmasabb műszaki megoldása azonban egyértelműen a kormányzása. Direct Adaptive Steering (DAS) néven emlegetik a japánok, de az, hogy közvetlen és adaptív, semmit nem árul el arról, mitől különleges a rendszer. A kormány és a kerekek között ugyanis nincs direkt mechanikus kapcsolat – illetve van, de csak biztonsági okokból, hogy meghibásodás, vészüzemmód esetén is lehessen irányítani az autót.

A tisztán elektromos összeköttetés miatt a kormányt tekerve elektromotor adják az ellenerőt és a visszajelzést is. Elfordításának mértékét pedig szenzorok mérik, és a sebesség, illetve a vezető által választott üzemmód alapján határozzák meg, mekkora a kerékelfordulás. Ez egyben azt is jelenti, hogy csupán programozás kérdése, hányféle kormányáttételt használ rendszer.

Menet közben ebből szinte semmit se venni észre, a kormány szintetikus visszajelzéseit megszoktuk az elektromos szervók térnyerése óta. Az áttételek változását pedig sikerült olyan jól leprogramozni, hogy nem tűnik fel semmi rendkívüli: mindig annyit és olyan gyorsan fordulnak a kerekek, ahogy adott helyzetben természetesnek érezzük. Egyetlen apróság szokatlan, de mivel ez pozitív, könnyű elfogadni: az Infinitinek úgy sikerült egy szerpentines csapatáshoz sportosan közvetlen és gyors kormányzást csinálnia, hogy aztán az az autópályán, nagy tempónál nem idegesítően izgága.

Nem izgága vagy idegesítő a motor sem: a háromliteres, dupla turbós V6-os ugyan erősebb a vetélytársaknál, de ezt nem ordítja a nagyvilágba. Maga a motor és a kipufogórendszer is csendes, elmaradnak a hatásvadász visszadurrogások, röfögések, amik napjaink turbós sportmodelljeire annyira jellemzők. Ehelyett finom és tiszta hangon pörög fel a V6-os – ebben már van némi szintetikus rásegítés is, hiszen a Q60S-ben széria az aktív zajcsillapítás és az aktív motorhangerősítés.

Széria a hagyományos automata váltó is, illetve ez az egyetlen erőátviteli egység, amivel kapható az Infiniti Q60S 3.0t. A hétfokozatú szerkezet a váltások tempóját illetően elmarad az etalonnak tekinthető, nyolcfokozatú ZF váltóktól, így is elég keményen és határozottan pakolgatja a fokozatokat. A késlekedés leginkább a visszaváltások alkalmával érhető tetten, és nagy kár érte, mert sokat elvesz a könnyedén, gyorsan felpörgő motor nyújtotta élményből.

Ami a teljesítményt illeti, a Q60S-sel egész dinamikusan lehet arrébb állni. Ugyanakkor a gyorsulás élménye talán nem annyira durva, mint azt 405 turbólóerőtől várná az ember, és erre az sem magyarázat, hogy az Infiniti nehezebb a vetélytársaknál – a Mercedesnél például közel 200 kilóval. A nagyobb tömeg mellett a visszafogottság, a csend és a kifinomultság tompít még valamelyest a gyorsulási élményen, de azért nem fogunk panaszkodni. A Q60S bizony meg tud úgy indulni, hogy átlagembernek kihívás legyen gyorsulás közben kinyújtani a kezét és megérinteni a műszerfalat. Ahhoz már kell hasizom, ha egy autó öt másodperc futja meg a százas sprintet.

Testalkattól és edzettségi szinttől függetlenül mindenki talál ideális vezetési pozíciót, a Q60S kormánya és kényelmes sportfotelje tág határok között állítható. Elöl a helykínálat is rendben, nem terpeszkedős, inkább a slim fit ruházatok érzetét kelti. Hátul már szűk és szorít, ide csak gyerekeket érdemes vagy szabad beültetni. Elsőre magasnak tűnik a vezetési pozíció, de aztán rájön az ember, hogy már nagyon elszokott a viszonylag alacsony övvonaltól: az Infiniti egyáltalán nem bunkerszerű, a kilátás, (főleg előre és mai mércével) meglepően jó.

Miközben a Q60S feltűnően csendes, kulturáltan hajtva már-már luxuslimuzinokat idéz, a rugózása viszont elég kemény, még a standard üzemmódban is feszes, ráz egy kissé. Igazán finoman csak tükörsima aszfalton siklana, de olyat a teszt ideje alatt nem találtunk az országban. A kormányzás művi, akár egy luxusfeleség dekoltázsa, de mivel megbízhatóan arra megy a Q60S, amerre a kormányelfordítással kérjük tőle – ebben mondjuk nem hasonlít az említett feleségekre –, így egy idő után visszajelzések nélkül is megtanul bízni benne az ember.

Megváltozik a helyzet, amint kikapcsoljuk a menetstabilizáló elektronikát. A kanyarok bemenetére korábban is jellemző rendíthetetlen pontosság ilyenkor is megmarad, de kigyorsításkor előjön az összkerekes autók tipikus alulkormányzottsága. Ahogy rálépünk a gázra, az Infiniti kiszélesíti az ívet, ráadásul ezt a kormányon keresztül egyáltalán nem jelzi. Csak őrült nagy gázadással és extrém csúszós útfelületen lehet annyira túlforgatni a kerekeit, hogy farolásba forduljon. Mindez azt mutatja, hogy a kocsi hangolása nagyon erősen támaszkodik a vezetési segédelektronikákra, a menetsatbilizáló és a hátsó tengely fékezős diffizárja nélkül kevésbé jók a menettulajdonságai.

Így is nagyon élvezetes autó. Ha kell, megindul, mint a veszedelem, de el lehet járni vele 10-12 literrel is. A vezetési segédletek mellett telepakolták az összes létező kényelmi elektronikával is, a középkonzolján két tablet is helyet kapott, jó az ergonómiája, és igényes, minőségi az anyaghasználata meg az összeszerelése.

Extrát alig lehet rendelni bele, a tesztautóban is csak a metálfény és a riasztó volt feláras, annyira jól felszerelt alapáron is. A vetélytársak olcsóbb listaárról kaphatók, mint az Infiniti kerek húsz milliója, de hiába indul 17-ről a BMW 440i xDrive, 17,3-ről a Mercedes-AMG C43 4Matic és 19,5-ről az Audi S5, mi még nem láttunk német prémiumautó-vásárlót, aki 5 millió forint alatt megúszta volna az extralistát.

Az Infiniti Q60S 3.0t AWD izgalmasabb formájú, erősebb és olcsóbb, mint német vetélytársai, ráadásul van benne valami a Nissan GT-R mindent elsöprő hatékonyságából, csak sokkal kulturáltabb a csomagolása. Hogy ez elég lesz-e a megszokott és jól bejáratott német vetélytársak ellen, nem tudom. Én mindenesetre jobban bíznék a japán technika tartósságában, és ha nem is lesz sikeres a Q60S, azzal vigasztalnám magam, hogy nagyon exkluzív autóm van. Hiszen bizonyos körökben ez inkább előny, és azt eldönteni, hogy valami ordas bukás, vagy csak extrém ritka különlegesség, csupán nézőpont kérdése.

Az oldalról ajánljuk

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Ütköztem a BMW-vel, lehetséges, hogy a zebra felfestése okozta a bajt?
  • Gumidoktor

Ütköztem a BMW-vel, lehetséges, hogy a zebra felfestése okozta a bajt?

Megállt előttem a sor, fékeztem, de az autó nem állt meg úgy, ahogy kellett volna neki. Okozhatta ezt a zebra hosszú és vastag felfestése?

1 órája
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07