Nem rajongok a hibridekért, mert mindig ront valami az összképen, de a Kia jó alternatíva. Benzines, ami keveset fogyaszt; kevés a kompromisszum, de azért akad.

Nem egyértelmű, hová szánta a Kia, mert a SUV szegmensből alul lóg ki, a C szegmens crossoverei közül (Nissan Juke, Mazda CX3) pedig felül. Ha a méretét házon belül nézzük, a Ceednél nagyobb, azonban a Sportage-nál kisebb. Viszont itt azonnal szembesülünk egy előnnyel: a tengelytávja nagyobb, mint a Sportage-é (2670 mm vs 2700). Három centi nem a világ, azonban hátsó lábtérben nagyon jól jön.
Jó, hogy eleve hibridnek készült, így tervezők nem egy meglévő koncepcióba próbálták belezsúfolni a hibrid hajtás összes firlefrancát, a padlólemezt úgy alakították ki, hogy jól el lehessen helyezni az akkucsomagot a hátsó ülés alá. Ezzel aztán maradt 427 literes csomagtartó, ami tovább bővíthető 1450 literig. Nem a legjobb a szegmensben, de dobogós, és ne feledjük, hibrid. A nagyobb méretű Toyota RAV4 Hybrid állítólag 501 literes csomagtartója szemre kisebb, nagy összegben mernék fogadni, hogy az is. A lábtér hátul is jó, a hátsó ülésekre sem lehet panasz, a Niróban sok hely van.
A hátsó ülés alatt elhelyezett akkupakk további előnye, hogy a tömegközéppont közelében van, így az autó viselkedését kevésbé befolyásolja, mintha hátul lenne a malomkő. A Kia Niro futóműve kicsit keményre hangolt, de nem kellemetlen, és biztonságosan orrtolós - nem gonosz, ha forszírozzuk a kanyargást.

Az utastér hozza a japános minőséget és stíluselemeket. Talán Korea lesz az új japán, ennek örülünk, mert tényleg jól van összepattintva, nem zörög, nem nyöszög, és van minden, aminek lenni kell. Azonban a stílus, az ergonómia nem éri el az európai éllovasokat, nem hozza például egy Seat Ateca szintjét. De a parkradar kikapcsolója legalább a váltókar mellé került, ebbe az ergonómiai magasságba a japánok jellemzően még nem jutottak el. A tesztautó fehér műanyag betétjei első ránézésre mint egy gyerekkád részlete, de sok embert megkérdeztem, szerintük csak a szín szokatlan. Ha fényes fekete lenne, akkor mindenki elfogadná. Nem gondolom, hogy ezen fellelkesülve jövőre a az Audi teleszórja autóit fényes fehér betétekkel.
A középkonzol magasan elhelyezett 8 collos érintőképernyős kijelzője mindent megjelenít, amire kíváncsiak vagyunk, érintésre jól reagál, nem túl érzékeny és kellően gyors. Összekapcsolódik mobilunkkal, ha kell, és valós idejű információkkal frissíti például a navigációt. A figyelmesség az induktív telefontöltőben csúcsosodik ki, ez sem maradhatott ki az új Niróból. Akárhová nézünk, nem kell szégyenkeznünk, a Niro eleget tud, és amit tud, jól csinálja. Érdekesség, hogy Eco módban egy pixelekből összerakott szép zöld fát nevelgetünk a kijelzőn, ha azonban ólomlábra váltunk, a zöld lombkorona összezsugorodik, és sok kilométer óvatos vezetéssel lehet csak megint kinöveszteni.

Sajnos a navigáció nem képes módosítani, vagy jelezni a hajtásláncnak a közelgő útviszonyokat, emelkedőket vagy kereszteződést, erre ebben a kategóriában azért még pár évet várnunk kell, a sávelhagyás-figyelmeztetés is csak egészen jól felfestett sávoknál működik, de ne keseregjünk, láttunk már rosszabb rendszert.

A hajtás egy 1,6-os szívómotorból, valamint a hatfokozatú duplakuplungos váltó és a motor közé ékelt villanymotorból áll. Atkinson ciklusban üzemel a szívó, direkt befecskendezéses négyhengeres, ami a villanymotorral együtt 141 lóerőt ad le. Az adatok önmagukban nem mondanak sokat, érezzük, hogy nem nyerünk gyorsulási versenyeket a Niróval, az összkép mégis nagyon jó. Az autó különböző alternatív anyagok használata miatt, valamint a karosszéria hibrid célirányos tervezése miatt csak 1500 kg, ami nagyon kevés a mérethez és az üzemmódhoz képest. További bravúr, hogy a magas építés és nagy homlokfelület ellenére a légellenállási alaktényezője mindössze 0,29.
A Niróval kellemes autózni, ráadásul a váltó nem az állandóan bégető CVT, ahol a haladási sebesség és a motorfordulat köszönő viszonyban sincs, hanem egy derék hatfokozatú duplakuplungos. Nincs 7-8 gangos bravúr, de nem is kell, mert az elektromotor szépen kiköszörüli a nem túl nagy benzines gyengéit, és ahol tud, segít. Jól sikerült az összehangolás, mert állóhelyből jól mozdul a Niro, indulásnál a villany is beletol, és jobbnak érződik, mint a gyári 11 másodperces adata. Amikor meg nem kell a sok erő, hanem arra használjuk, amire készült, jól sáfárkodik a benzinnel.

Ha óvatosak vagyunk, vegyesben lent tudunk maradni 5 liter alatt, de az 5-6 liter a kicsit nehezebb lábúaknak is teljesíthető. Mindezt úgy, hogy igazi autóhangja van, és nem kell a CVT vonyítását hallani. Egyébként az utastér itt is jól szigetelt, motorzaj alig van, kis szélzaj, kis gördülési zaj, de minden halk. Nem tud tiszta elektromos üzemet, nem iktathatjuk ki a belsőégésű motort, zöld rendszámot sem kaphat, mégis nagyon életképes hibrid a Kia Niro. Úgy kell rá tekinteni, mint egy kis fogyasztású benzinesre, ami a fogyasztásához képest azért jól megy és teljesen autószerű. Csak a fordulatszámmérő helyett fixre beépített teljesítmény mérő árulja el, hogy nem egy sima benzinessel autózunk.
Kérdés, hogy a hibrid üzemmel meg tudjuk-e spórolni azt a felárat, amit a Niro esetében ki kell fizetnünk, például összehasonlítva a kicsit nagyobb Sportage-dzsel. A Niro alapáron 6,9 milliótól indul, ami több mint egymillióval magasabb, mint a Sportage alapára. Biztos vannak helyzetek, amikor kiadja, de általában szerintem nem. Pedig a Niro nem rossz választás: ha a hibrid kompakt SUV kategóriát nézzük, az ára is vonzó. Még vonzóbb, ha gazdagon felextrázzuk, mert a tesztautó a 8 collos érintőképernyővel, szellőztetett, fűtött bőrülésekkel, parkolóautomatával és még sok egyébbel befért 10 millió alá. Hibridként, ilyen felszereléssel ezt jelenleg senki sem tudja.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
