A legnagyobb luxus a hely

Renault Talisman 1.6 tce Grandtour – 2016.

2016.07.01. 06:38

Adatlap Renault Talisman Zen Grandtour TCe 150 - 2016

  • 1618 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 150 LE @ 5200 rpm
  • 220 Nm @ 1750 rpm
  • 7 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.9 másodperc
  • Végsebesség:
    209 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 8 700 000 Ft

Az európai D szegmens mindig nagy csatát hoz. Elég nagy a darabszám, hogy márkaarculat meghatározó legyen, és ha bejön egy-egy modell, jó hasznot hoz a gyárnak. És elég drágák az autók ahhoz, hogy rendesen tele lehessen pakolni alapáron is extrákkal, és jó minőségű anyagokból álljon az utastér.

Ebben az évek alatt kicsit szélesre vált szegmensben játszik a sokak által etalonnak kikiáltott Volkswagen Passat, a népszerű flottás Ford Mondeo, a techno Mazda 6-os, de a feltörekvő ifjúság is, mint a Hyundai i40. Nyugat-Európában jellemző családi autók, itthon a lízingcégek ajánlatai vállalati vezetőknek, középvezetőknek, attól függően, hogy pörög a biznisz. Nyilván itthon is lehet családi autó, jó is lenne, ha mindenki háza előtt egy euro D szegmens új kombi tudna állni, mert ezek bizony már nagyon jó autók. Olyan kényelmet és felszereltséget nyújtanak, ami 10-15 évvel ezelőtt még a felsőkategóriában is elképzelhetetlen volt.

A Talismant már teszteltük, de ez a Grandtour, így egybeírva, ami a Renault-nál a kombi. Kicsit később jelent meg a kínálatban, ami inkább marketingdöntés, mert a két változat azonos műszaki alapokon egyszerre készült, a befoglaló méretei is majdnem milliméterre azonosak. További azonosság, hogy a formaterve pontosan annyira ütős, sőt, talán még a kombiság jobban is áll neki, hasonlóan az új Skoda Superbhez. Intens felszereltségű, gazdagon extrázott modellünk után forogtak az utcán, megálltak mellette a parkolókban, és hosszasan nézték. Még a benzinnel kevésbé fertőzöttek is észrevették. Ez jó jel, mert egyrészt nem simul az utcaképbe, másrészt széles körben tetsző, nem megosztó forma.

A külső tényleg jó ízléssel formázott, és már jó érzéssel bele is nyugodtunk, amikor beülünk az utastérbe, és itt ismét jóleső meglepetés fogad. Nem azért mert tágas és kényelmes, ez a szegmensben alap. Itt nagy a Mondeo, nagy a Passat és a Mazda 6-os is, nem mennék bele a milliméterezésbe, hogy kié a nagyobb utastér. Mindenkié egészen nagy, így van ez a Talisman Grandtour esetében is. Úgy tud lenni alapban 572 literes csomagtér, és kényelmes hátsó lábtér, hogy az ülések nagyok, ülőfelületeik hosszúak, még a hátsó ülésnek is. A limuzinon is túltesz a fejtér méretében és valóban: itt a hátsó ülés nem egy kínpad, itt Európát átszelő utazást is végig lehet ülni.

Ha a hátsó üléseket feláldozzuk, majdnem 1.7 köbméteres rakodóterünk van, az első ülés háttámlájáig pedig kereken 2 métert mértem úgy, hogy az ülés az én 190 centis magasságomhoz van belőve. Nem hinném, hogy valaki a méretek miatt fog panaszkodni a Talisman Grandtourban. Az utastérnek van egy olyan hangulata, amit leginkább csak a nagyobb Volvókban éreztem korábban: nagyon jól eltaláltak a formák és az arányok. Nem tagadom, rajongója vagyok a németes utastérnek, műszerfalnak, a racionálisan megtervezett, formai bravúroktól mentes, minőségi funkcionalitásnak, de ez mintha funkcionalitás és skandináv elegancia kombinációja lenne.

A kapcsolók, nyomógombok és tekerők formai kialakítása, minősége kifogástalan, mindent jó érzés működtetni. A Renault Multi-sense, valamint a központi érintőképernyő R-Link 2 által kínált millió konfigurációval, akár egy android telefonnal, napokat lehet konfigurálgatni. A motorhang tónusától a hangulatmegvilágítás színéig és erősségéig, a sávelhagyás-figyelmeztető érzékenységén keresztül az irányjelző kattogásának hangerejéig mindent be lehet állítani, viszonylag gyorsan és egyszerűen.

A temérdek konfiguráció aztán eredményez egy bizonytalanságot, hogy nem tudjuk miért váltott a hangulatfény kékre, amikor benyomtam az USB-t az MP3 fájljaimmal, és néha miért mennek az elektromos ablakok a gyújtás ráadásakor, néha pedig csak járó motorral. Azt is észre kell vennünk, hogy a prémium anyaghasználat is csak körülbelül derékmagasságig megy az utastérben, alatta kopogós, nem túl szép textúrájú műanyagokat találunk. A középkonzol széle lenne az első dolog, amit nem engedélyeztem volna ilyen műanyagból sorozatgyártásba kerülni ebben az utastérben.

Kárpótoljon a kormány bajuszkapcsolóinak minőségi működése, valamint a végükön elhelyezett valódi alumínium formai harmóniája az automata váltó választókar tetejének alu betétjével. Apróságnak tűnő dolgok hozzák az ízléssel és minőséggel formázott koherens utasteret.

A motor az 1,6-os direkt befecskendezős 150 lóerős turbós benzines, 7 fokozatú duplakuplungos váltóval. A 7DCT300 kódú váltót a Getrag tervezte a Renault számára, nyilván nem DSG-nek hívják, hanem EDC-nek, azaz Efficient Dual Clutch váltónak. Tényként állapíthatjuk meg, hogy finoman kapcsol, de elinduláskor, nagyon finom gázra néha váratlanul ugrik. Reméljük ez később elmúlik, ahogy az autó gyűjti a kilométereket, mert még szinte vadiúj volt. Bár papíron az autó nem nehéz, a motor kikényszeríti a méltóságteljes vonulást, mert nem szereti a gyors előzéseket, a versenyszerű rajtokat. Ilyenkor még mintha a váltó is belassulna, és szlippel, nehezen tenné be a következő fokozatokat, mint valami hagyományos hidrós váltó.

De méltóságteljes vonulásban a Talisman Grandtour hibátlan. Most hirtelen nem emlékszem tesztautóra, ami ennyire csendes volt, beleértve az E osztályú Mercedest és az ötös BMW-t is. A motor nagyon halk, szélzaj szinte semmi, a kerekek is csendben gördülnek. A szélzajra magyarázat a formaterven kívül a karosszéria nagyon kicsi illesztési hézagai: az első ajtó az a oszlopnál a sárvédőhöz alig több mint 3 mm-re volt illesztve. És nem csak ott, hanem szinte mindenhol. Annyira, hogy a csomagtérfedél már kicsit bele is dörzsölt a jobb hátsó oszlopba, ami viszont csak beállítás kérdése.

Talán az is az új, még rendesen be sem járatott autó számlájára írható, hogy a futómű kicsit feszesebb, mint korábban azt a limuzinnál. Nem rázott, hanem a kis gödröket könyörtelenül továbbadta, a nagyobb bukkanókat már szépen kirugózta. Nem keményebb, mint a limuzin, csak mintha máshogy lenne hangolva. Talán észre sem vesszük, ha nem kényeztet el korábban a Talisman szedán. Nem túl fürge, cserében viszont takarékos az 1,6-os motor. Bár a számítógép átlagra 7,2 litert írt, a többszöri tankolás pontosan 8 litert mutatott vegyes használatban. Erre mondom, hogy automata váltóval ekkora kasznihoz nagyon jó.

Az autó Intens felszereltségű, alapára 9 millió forint ezzel a motorral, az automata váltóval. Ebben már nagyon sok extra benne van, de a tesztautó még pár dologgal ki volt egészítve, így belecsúszott a 10 millióba. Ne tűnjön soknak, mert ez már egy egészen komoly felszereltség hűtött és fűtött bőrüléssel, első és hátsó tolató radarokkal. Egy Passat a 150 lóerős TSI motorral, Comfortline felszereltséggel, DSG váltóval, sokkal alacsonyabb felszereltséggel valahol itt indul.

Ennél sokkal fontosabb, hogy a Renault értékesítőnek nem azzal kell érvelnie, hogy ez olcsóbb: jobban jár, ha meghívja az érdeklődőt egy próbakörre. A Talisman mérete, kényelme és minősége eladja az autót.

Totalcar értékelés - Renault Talisman Zen Grandtour TCe 150 - 2016

8
TC

Méretes, kényelmes és minőségi belsőtér, ami még szép is. Merev kaszni, csendes és takarékos motor. Elcsábíthat pár megrögzött német autó rajongót is.

Népítélet - Renault Talisman

7,9
Nép
7.3
7.3
7.8
9.6
7.4

Az oldalról ajánljuk

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

5 órája
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03