Az első tesztautó, amit vezettem a cégnél, egy Honda Accord volt. Külsőleg leginkább arra emlékeztetett ez az új Optima. Régen jól lehetett szórakozni a koreai és indiai márkák dizájnján, de ennek sajnos vége.

Az új szedán nem lóg ki egyetlen parkolóházból se, formájával szépen beolvad a szolgálati Mondeók és Passatok közé.
Az autóban menet közben csend honolt, amikor éppen nem hallgattam zenét. A dízel hangját jól elnyomták; nem mondom, hogy kellemesen, de halkan duruzsolt. Vezetőként jól kiláttam minden irányba, ellentétben mondjuk egy Insigniával, és utasként remekül el lehet férni az oldalanként fűthető hátsó üléseken. Az 1,7 literes, 136 lóerős motorral ugyan nem lesz az autópályák ördöge, de azért egészen tisztességesen mozog. A fogyasztása vegyes üzemben 6,5 literre jött ki, volt benne autópálya és város is. A modell egyébként kapható még 165 lóerős, kétliteres benzinmotorral is.

Ebben a Kiában volt egy kis Infinity. Csak épp nem a Nissan prémiummárkája, hanem a Harmané. A Hyundai/Kia pároson kívül találkozhattunk a termékkel az Opelekben is. Egyébként a 11 hangszórós rendszer szépen szólt, és az érintőképernyős rendszerrel se volt gond, logikus a menürendszer, kellő mennyiségű dedikált gombbal.
Már ide is kezd betörni a kütyütenger, ebben például sávelhagyás-figyelmeztető rendszer (LKAS) is volt. Ami biztos remek dolog, bár pár apróságot még javítanék rajta. Ha szól a rádió, nem nagyon hallani a figyelmeztető csipogást. Kétszer visszahúzza a kormányt, aztán lemondóan csipogva engedi, hogy átmenjünk a mellettünk lévő kamionon. Nekem nem is kéne, inkább lecserélném egy adaptív tempomatra.
A kocsiban találtam némi faberakást, de egészen tisztességeseket, így nem olyan műanyagszerű, mint a legtöbb középkategóriás modellben. És még mindig jobb, mint a továbbra is sajnálatosan terjedő zongoralakk. A másik extra, ami leszivárgott a felsőbb osztályokból, a szellőztetős ülés, igaz, csak a vezetőnek. Ez egyébként széria, akárcsak a navigáció és a tolatókamera. A fölösleges parasztvakítás jegyében persze nem maradhat el a világító küszöb, amibe számomra érthetetlen okból a Kia feliratot vésték, pedig az Optimának lényegesen jobb helye lett volna ott. Persze már tíz éve is így volt.
Optima, Magentis
A mostani Optima már a harmadik generáció. Kezdetben vala a Hyundai Sonátából átmatricázott verzió 2000-ben, ami Európába Magentis néven érkezett. Volt hozzá két V6-os (2,5 és 2,7 literes) és egy sornégyes (2,4 literes) benzinmotor, de a forgalmazás végére beesett egy kétliteres is. Elsősorban az USA-ban forgalmazták, de már ebből is jutott jó pár hozzánk. Főképp a 2,5-ös V6-os motorral, de a ráncfelvarrás után jócskán érkeztek kétliteres sornégyesek is. Úgy tűnik, az olvasóink elégedettek vele, leginkább a kis tankra és a fogyasztásra panaszkodnak, illetve, akárcsak Winkler egykor, a fűtési hiányosságokra.
A második széria 2006-tól volt kapható, nálunk még mindig Magentis néven. Távozott a 2,5-ös, viszont lett egy sornégyes dízel. A külső sokkal európaiasabb lett, a fogyasztás viszont a benzinesnél még mindig az egekben volt. Népítélkezőink Karival ellentétben ebből alig tapasztalhattak valamit, a 8 ítéletből 7 dízel.
A nálam lévő modell az abszolút karácsonyfa-verzió, ami jól mutatja a szokásos sorrendet a bemutatóautóknál. Elsőnek a fullos modellt, aztán egyszer talán azt is megkaphatjuk, amit az emberek vesznek. Mindenesetre ez itt akciósan – ami százezer forint mínuszt jelent – EX Premium felszereltségben kis híján 8,5 millió. Erre jönnek még az apróságok, mint a Luxus csomag négyszázért, meg az automata váltó háromért. Ez bizony nem kevés, bár jó eséllyel a szalonokban nem ezzel az árral fogunk találkozni.

Viszont ha körülnézek a konkurens termékek listaárai között, azt látom, mégse drága. Egy hasonlóan felszerelt Passat 9,3, a flottavásárlók kedvence, a Mondeo 9,8 millió. A testvér i40 akciósan 9,2, egy jó dízel Accordot pedig 9,5-ért kaphatunk, de ebben például nincs benne a félmilliós navi. A benzines Optima 6,5 milliótól indul, a vége 8,1, míg a dízel fapad 7,1 millió forint, amiben még mindig van kétzónás klíma. És ha kicsit türelmesek vagyunk, feltehetőleg idővel ideér a hibrid változat is.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
