Angelina Jolie, a zombi
Volkswagen Beetle 1.2 TSI (2012)
Nekem sokkal vagányabb, autószerűbb, mint az elődje. Jók az arányai, van a vonalaiban egy kis élet, a specifikációja láttán pedig végképp izgalmasnak tűnik. Csak tűnik, vagy az is?

Ezt a cikket igazából fölösleges megírnom. Vannak autók, amelyekre a szaksajtó az első pillanattól kimondja, hogy minden tudásuk a kinézetükben rejlik. Azon túl viszont az unalom roppanó állkapcsú ásítása lengi körül őket, sőt, nemegyszer kellemetlenek, vagy akár rosszak is. Aztán a vevők mégis tojnak a cikkekre, és habzsolják az autót. Peugeot 206, alap-Opel Corsa B – rémlik? Esetleg a most kimúlt új Beetle, amely annyira megfogta a vásárlókat, hogy tizenhárom éven át hozzá se kellett nyúlni, mert úgy is fogyott? Fenti autók jó formatervű, egyedi divatkocsik voltak, akik pedig divatból vesznek autót, azok általában nagy ívben letojják az autós újságírók elvont, technokrata köreiben fogant véleményeit.
Ennek az írásnak egyetlen szerepe lesz a továbbiakban, hogy a galériában alaposan szemügyre vehetővé tegye a korábbinál 15 centivel hosszabb és 8-cal szélesebb, immár sokkal autó- (és eredeti Bogár-)kinézetűbb friss Beetle-t.

Akármi áll tehát az elkövetkező hasábokban az új-új Beetle-ről, szemernyi kétségem sincs afelől, hogy a vevők adott pénzügyi lehetőségek birtokában meg fogják venni. Ha kiderül róla, hogy kizárólag egyenesen tud menni, negyven litert fogyaszt, és beleesik az eső, akkor is. Lesz talán egy százalék, akit igazán, potenciális vásárlóként foglalkoztat majd, milyen is valójában, forgatható kormánykerekű, kipufogón át brümmögő, középső pedállal megállítható, hűtött-fűtött közlekedési eszközként.
Kár a betűkön elvérző, sok ezernyi stílushabzsolóért, mert sok rossz hírem nekik se lenne, tesztelőként. Sok jó se. Ez ugyanis egy erős, de teljesen unalmas autó. A régi legalább béna volt, feleslegesen magas mennyezettel, abszurd módon előretolt, szentesi fóliasátor-hatású szélvédővel, bármire alkalmatlan hátsó ülésekkel és csomagtartóval – azt tesztelői szemmel lehetett rendesen utálni.

Ezt viszont nem, mert egy ergonomikus, hellyel-közzel még családi használatra is alkalmas, tisztességesen kivitelezett, igaz, méregdrága hatchback. Bizony, az itt látható, a navigáció, bőrülés, audiofil hifi, spéci könnyűfém felni, metálfény és automata váltó hívságait nélkülöző autó alapára kis híján ötmillió forint, tesztautós extrázással már közelíti a hatost.
Összesen két dolog indokolja, hogy miért ne két Polót vegyen az ember ebből a pénzből: a kocsi stílusa, valamint a vajfinom, meggyőző erejű, közvetlen befecskendezéses, turbós, 1,2-es, 105 lóerős TSI benzinmotor, ami olyan jó, hogy vitrinben kéne mutogatni a természettudományi múzeumban.

Alapjáraton annyira nem ad életjelet magáról, hogy az ember start/stop rendszerre gyanakszik. Kis fordulaton sem kínlódik, de kihúzatva igazán, rendesen erős, legfeljebb középtájt laposabb kicsit a produkciója. Ami biztos: nem 105 lóerősnek tűnik, hanem többnek, az embernek nincs hiányérzete. Ez egy nagyon rendben levő kis motor, s nem is eszik sokat – még városban is elmegy hét-hétféllel, országúton kevesebbel is.
Meggondolandó, nem?

Az új Beetle-forma már nem rossz karikatúrája az ősmodellnek, hanem valóban hasonlít is a régire, bár akadt kolléga, aki nemes egyszerűséggel lepobjedázta. De azért jó ám: rendes, púpos bogárfenék, a mai autók között meredeknek mondható szélvédő, vízszintesen előreinduló, a végén görbülő első lemez. Ez, ugye, a farmotoros régi Bogárnál a csomagtérfedél volt, az orrmotoros új Beetle-nél a géptető, ezért nehéz őket egyazon mondatban, precízen nevükön nevezni.
Tetszik majd a divatimádóknak, de szereti az autós ember szeme is; nem vicc, hanem ügyes retro jármű, ráadásul régiessége mellett sikerül kicsit kupésnak is lennie. A formaterv egyetlen hibája talán, hogy szemből olyan, mintha beletoldottak volna egy tizenöt centis csíkot. Túl széles, no.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A speckó Skyline-ok nyúlüregeNagyon menő Skyline-ok – Második rész
Te is imádod a Nissan Skyline-okat? Akkor szerencséd van: durva, ritka és különleges kiadások következnek.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
