Penge vagy nem, ez itt a kérdés
Akkor nemesb-e a lélek, ha tűri
Balsorsa minden nyűgét s nyilait;
Vagy ha kiszáll tenger fájdalma ellen,
S fegyvert ragadva véget vet neki?
A kissé átvariált Hamlet-idézet nem véletlen. Hiszen 2012-ben vajon tekinthetünk-e még a Suzukira úgy, mint a Mi autónkra? Vajon jelent-e még annyit, mint a 120 hónapos, zéró önrészes beugró idején? Vagy a budaörsi telepen csendben porladó több tucatnyi, berendszámozott előző Swift és Vitara már örökké az enyészeté lesz?
És vajon befolyásolja-e véleményünket a tény, hogy Esztergomban szerelik össze? Vajon nemesebb lesz-e lelkünk attól, hogy nem rúgunk bele a válságban gerelyként a földbe álló Suzukiba? Nem hiszem.
A Suzuki ugyanis már messze nem az, ami volt. A kedvező hitelhálót szétfújta a válság, a banki telephelyek tele vannak visszavett autókkal, akik pedig elhitték a mesét, azoknak most rossz. És a Suzuki lassan, csendben rájött, hogy a magyar piac nem lesz már az, ami volt. Ledobták az álcát, nem a legolcsóbbak már, felvevőpiacukat külföldön keresik, mese nincs, meg kell élniük valamiből. És ez manapság nehéz, kell egy olcsó imidzsmodell, mint egy falat kenyér. Ez lett újfent a Swift Sport.
Örülök neki, hogy nálam landolt, ugyanis pontosan ez a kategória az, mely még mindig a nyolcvanas évek vagány, izgága kis utcai autóinak a lelki, szellemi örökségét viszi tovább. Százötven lóerő alatti teljesítmény, szögegyszerű hajtáslánc, remek kormány, egy jó futómű és harapós fékek, szigorúan véve bőven elég a mindennapi boldogsághoz. Peugeot 106 Rallye, Saxo VTS, 205 GTi, R5 Turbo, CRX és még sorolhatnám. Szeretnivaló kis vacak mind.
És ugyanilyen volt az előző Swift Sport is a maga idejében. A legjobb Swift a nap alatt. Egyetlen hibája volt csak, úgy hívták, hogy Renaultsport Twingo, ahhoz sajna mint hot-hatch nem ért fel, ellenben sokkal civilizáltabb, csendesebb szerkezet volt.
Csak ebben a kategóriában – legalábbis szerintem – nem szempont, hogy valami civilizált vagy kényelmes legyen. Itt egyértelműen az a nyerő, aki kicsi létére a legmocskosabb, ordasabb disznó tud lenni messzeföldön. Az új Swift Sport mindent megtesz ennek érdekében.
Először is kapott durcásabb arcot, dupla kipufogóvéget, erősebb lengéscsillapítókat és áthangolt futóművet, keményebb szilenteket és nagyobb fékeket, gyakorlatilag alul kő-kövön nem maradt. Ráadásul spéci, könnyű alufelniket is gyárilag (nem ilyen téligumis lemezfelnit, mint tesztautónk), hogy a rugózatlan tömeget még lejjebb faragják, csupa okos, ésszerű változtatás. És mind azt szolgálja, hogy a Swift Sport a maga 136 lóerejével egy élményautó legyen.
És az is, ehhez kétség nem fér. A mai túlfinomított, sofőrt kényeztető világban mindenképpen. Tapsol és ujjong a boyracer lelke, még akkor is, ha történetesen így sem a legjobb.
Érdekes módon, a Swifteknél eddig nem tapasztalt, minőségi gondokkal kellett szembesülnöm. Ezek ugyan – szigorúan véve – semmilyen hatással nem voltak az autó menettulajdonságaira, a hot-hatch-séget nem befolyásolták, mégis elrontották kicsit a szánk ízét. A kevesebb, mint 4000 kilométert futott tesztautó a következő furcsaságokkal szolgált:
- nem működő USB-csatlakozó (csupán ez Error 1 és az Error 2 c. dalokat volt képes lejátszani bármilyen pendrive-ról)
- duplán megcsavarodott biztonsági öv
- véletlenszerűen villogó utasoldali légzsák-visszajelző
- váltógomb tetejéről leesett díszbetét a belemart sémával
- jobb oldali A-oszlop tövéből érkező folyamatos, idegesítő cicergés
- a kulcsnélküli bejutás borzalmas parajelenségeket produkált, hol nyitotta, hol bezárta az ajtókat, a bennragadt utast sokszor kívülről kellett kimenteni, az ajtókkal együtt nem nyitotta a csomagteret és elég volt fél méterrel eltávolodni az autótól, hogy két sípszóval becsukja magát
Igaz, nem tudni, mi történt a tél folyamán az alatt a 3800 kilométer alatt, amíg hozzánk került, de tesztautóhoz képest így is sok ez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
