Óriási színpadi jelenléte van. Akár lassan gurulunk a parkolóházban, akár az autópálya belső sávjában haladunk, mindenki érzi, hogy valami történt, vagy legalábbis történni fog. Mint a híres állatkísérletben, amikor a baromfiudvar belső falára festettek két kört, és beparáztak a tyúkok, mert úgy érezték, egy ragadozó fixírozza őket.
Szemből egy durván zsiványképű arisztokrata, rablólovag, lézengő ritter, Boullion Gottfried, Lotharingia oroszlánja, esetleg Robert Guiscard, a csavaros eszű, vagy fia, Boemund, Taranto hercege, Antiochia ura. Jön! Uram irgalmazz! Ezüstös vértezetén megcsillan a nap, leeresztett sisakrostélya fenyegetően sötétlik, bár lovagtársai tudják jól, hogy a rostély a Bentely Mulsanne-éval ellentétben műanyag, de az ellenség térde ugyanúgy megremeg tőle. És akkor még ott az a kifürkészhetetlen, sanda tekintet. Meg a puszta méretek – 1,8 tonna a hadak ura.
Láttam olyat, akinek nem tetszik, és az oldalnézetére azt mondja, olyan, mint a Maserati Quattroporte, mely vélekedésnek az orr kapcsán némileg helyt is kell, hogy adjak, de hiába: az oldalnézet fenséges. Mások szerint meg aránytalan. A far! Túl hosszú? Túl rövid? Aránytalanul magas? A sziluett túlzottan emlékeztet a Citroen C6-éra, a hátsó lámpa a Lancia Thesisére? Ugyan, srácok, lazítsunk már egy kicsit. Vitatkozzunk inkább azon, hogy a tesztautóra érdemes volt-e felrakni opcionális extraként a hátsó tetőoszlopot sötétítő elemet. Na? Szerintem például nem. Jó, hogy Angliából érkezik a Mini vasalódizájnjának fordítottja, melynél a fogantyú hátrafelé áll, de én ezen túl nem tudok mit felhozni ellene. Ami szép, az szép. Ha ember lenne, a háta mögött buziznák, zsidóznák, esetleg cigányoznák, mert a konkrétumok mezején nagyon nehéz lenne belekötni. Kívülről.
Ha én lennék a célközönség, úgy érezném, nem hogy telibe találta a szívemet Ámor nyila, de Ámor még ki is tépte, és most nyámmog a véres húscafaton: az XJ fantasztikus autó. A vásárlási impulzusok mámorában egyetlen ponton érezni úgy, mint amikor a finn szaunában beálltunk a dézsa hideg víz alá és meghúztuk a kötelet. Ez pedig a vetített műszerfal. Erre a video-izére egyszerűen nincs mentség, akkor sem, ha drága volt a kifejlesztése (kétlem), esetleg a műszaki részleg magabiztosságát sugározza, hogy alá merték írni az engedélyezést egy ennyire újszerű megoldásra.
Sok értelme nincs. Vannak apró okosságok, mint például hogy a fordulatszámmérő csak menet közben jelenik meg rajta, addig azon a helyen más dolgokat mutat, de ennél több jót igen-igen nehéz elmondani róla. Sport módban mintha löttyintenének fél deci virtuális vért a kilométeróra tetejére, az automata váltó is gyorsabban kapcsol, de előzéskor sokkal jobban járunk, ha a kormány mögötti kis fülekkel állítjuk be a támadási fordulatszámot, akkor tényleg időveszteség nélkül ugorhatunk ki. Indításkor ráadásul ugyanaz a kék alapon fehér Jaguar embléma van a műszerfal-kijelzőn, mint a középkonzol monitorján, ami a brit kastély dohányzószalonja helyett egy városszéli pláza multiplex moziját vetíti elénk. Ami megint nem jó. Béna. Ez főleg azért baj, mert minden más annyira jó. A teljesen digitális műszer még motoron is gagyi, nem hogy egy luxusautóban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
