A Hungaroringre költözött az Audi Sportscar experience. Közel tízezer lóerő szabadult a versenypályára ezen a csodálatos, napsütötte októberi délelőttön.
Vannak olyan ajánlatok, amelyeket egyszerűen nem lehet visszautasítani. Ha például az én barátnőm – aki egyébként már több mint hat éve a barátnőm –, miközben pompás nőszirom után kutatna az erdőben, tök véletlenül összefutna szokásos heti sétája során Brad Pittel, és ő meghívná magához egy italra, az én egyébként kedves, imádott és imádó, hűséges oldalbordám boldogan szaladna koktélozni Braddel, és megtörténne, aminek ilyenkor meg kell történnie, és én nem szólnék egy szót sem. Nem szólnék, mert ellenkező esetben én is gondolkodás nélkül elmennék, mondjuk Monica Belluccival.
Talán még a fent említettnél is durvább volt a helyzet, mikor döntenem kellett, hogy helyettesítem Assurt, az éppen nagyon elfoglalt hírszerkesztő kollégát, vagy kimegyek a Hungaroringre audizni. Lássuk csak, nagyobb motor már volt néhány. Ott van mindjárt a hétliteres Corvette Z06 vagy a csodálatos és különleges, 6750 köbcentis Bentley Turbo R, amivel azóta is álmodom néha. Drágább és erősebb is volt, a 626 lovas SLR Mercit nehéz űberelni. Több henger azonban még sohasem volt. Tudom, szánalmas, de csak nyolcig jutottam. Ez volt a végső érv, a hírszerkesztést lepasszoltam hát, és kiszaladtam Mogyoródra, hogy megnézzem, mit tud az a V10-es.
Ahogy besétáltam a boxutcába, lélegzetelállító látvány fogadott. 10 darab 450 lóerős, 430 Nm csúcsnyomatékú, 4,2 literes, V8-as motorral szerelt Audi RS5 várakozott békésen, mögötte katonás rendben ugyanennyi R8-as sorakozott, természetesen mindegyik V10-es. Önkéntelenül is számolgatni kezdtem, és arra jutottam, hogy a célegyenes mellett rostokoló Audi-sereg értéke közelebb állhat az egymilliárdhoz, mint az 500 millióhoz. Nyeltem egy nagyot.
Gyorsan eligazítottak minket, mielőtt odaengedtek volna a szörnyetegekhez. Elmondták, hogy az RS5 4,6 alatt van százon, 15,5 másodperc alatt gyorsul fel kétszázra, hogy fejlett összkerékhajtási rendszere igyekszik mindig ideálisan elosztani az erőt az első és a hátsó tengely, valamint a két oldal között, és hogy a kétkuplungos S Tronic robotváltónak kevesebb mint 2 tizedmásodpercre van szüksége, hogy sebességet váltson.
Az R8 5,2 literes motorja a két pluszhenger ellenére nem sokkal erősebb a kistesó V8-asánál, 525 lóerővel és 530 Nm-rel gazdálkodhatunk és lélekben készüljünk fel a 4,1-es 0–100-ra – a 200 a V10-essel 12,4 másodpercig tart. Megtudtuk, hogy az R8 alumíniumból, magnéziumból és műanyagból készült karosszériája mindössze 210 kilót nyom, de azt nem mondták, hogy a kocsi tömege így is több mint 1,6 tonna, ami azért nem kevés. Elöl-hátul kettős keresztlengőkarok, 19-es felnik elöl 235-ös, hátul 295-ös gumikkal, nagy sebességnél kiemelkedő hátsó szárny, alul diffúzor.
Ennek a váltója is durvább, a hatsebességes, szárazkuplungos R Tronickal akár versenyezhetünk is. Az R8 motorja is mind a négy kereket hajtja, de ez az autó alapvetően hátsókerekes, hiszen az erő 90-10 százalékban oszlik el a két tengely között. Ez az arány terheléstől függően változhat, de extrém esetben is legfeljebb az erő 35%-a megy az első kerekekhez. Az R8 magnetic ride rendszere mágneses mezővel képes felkeményíteni vagy lágyítani a lengéscsillapítókat, mondanom sem kell, hogy a versenypályán melyik állásban használtuk.
A sok jó hír mellett volt egy meglehetősen rossz is: a kipörgésgátlókat kiiktató gombot minden kocsiban kikötötték. Nem örültem, de elfogadtam a döntést. Teljesen érthető, ezek az autók brutálisak, hamar a tapasztalatlan sofőr ellen fordulnak, ha butaságot csinál, az áruk meg horror. Szervezőként én sem tettem volna másképp.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
