Balázs, akié a másik, régebbi Outback, megállapította, hogy míg az övé egy szép, emelt kombi, ez az új egy ronda SUV. Ne is feltételezzük, hogy csak irigykedik, igaza van. Pedig csak négy centivel hosszabb az új, a tengelytáv meg héttel több. Ez egy méret különbség.
Az elődön jelzés értékű sárvédő-szélesítések itt arasznyira duzzadtak, a korábban még még meglévő ajtóvédő burkolatok helyén fényezett ércmezők terülnek, megjelent a szürke kamu kartervédő lemez alul, a lámpák végei a szélvédő sarkát súrolják, mint egy CC-ben, pedig az előzőn olyan kis visszafogott, lámpa alakú lámpa volt. Ehh. A tetősín és a szürke ablakkeretek miatt vagy tíz centivel magasabbnak tűnik, pedig csak néggyel több. A hűtőmaszk formája is olyan, mint az egész autó, hogy mindenkinek próbálok megfelelni, jaj, csak rám ne süssenek valami bélyeget. A szürke keretes ködlámpákról most ne is beszéljünk.
A háromszorosára nőtt hátsó spoiler, a hátul is meglévő kamu alsó burkolat, a lámpák, mint azt mondják, heló, ugye nem találsz bennem semmi kivetnivalót, engem is hazavihetsz egy Superb vagy egy Insignia helyett. És figyi, technikai különlegesség is van, a C-E osztály helyett is jó vagyok, de még az X3, 3-5, Allroad kombi helyett is igazán számításba vehetsz, lécci, lécci. És még olcsó is vagyok, hallod, egy legenda van a lábam között, ne menj el!! Hallod!? Maradj méééég! És feltehetően egyre többen nem hallották, ezért is indultak el ebbe az irányba.
Hacsak nem megúszni akarjuk a valahová tartozást. Erre tökéletes, semmiféle üzenete nincs. Nincs kertvárosi anyuka imidzse, mint egy XC70-nek, nincs benne az azonnali felsőbbrendűségi sugallat, mint a 3-5-C-E, Allroad vonalban. És tudják, mi nincs még benne? A keret nélküli ablak meg a gigantikus üvegtető. Az.
Papp Tibivel beszélgettem erről, osztom a véleményét, fogyasszák önök is: a Subaru felesleges. Ma, amikor minden gyártónak szinte minden szegmensben van összkerékhajtású autója, nem különleges dolog egy Outback. Messze nem annyira különleges, mint mondjuk húsz éve egy Legacy volt. Fejleszteni meg drága, ezért van csak 3-4 motorjuk összesen meg nagyjából egyféle hajtásláncuk, ez a szimmetrikus összkerékhajtás három váltóval, és nem divatos mostanság kis célcsoportnak autót gyártani, tehát uniformizálódni kell, hogy sokat lehessen eladni. Épp ezért szépen belesimul a kínálat az átlagba, ott meg azért elég nehéz egy VW, BMW, Merci, Ford vagy GM mellett labdába rúgni, Fuji Heavy Industries ide vagy oda.
És amiktől kicsit különleges és szerethető lehetne, azok ebben a konkrét autóban nem voltak meg: a keret nélküli ablakok, amik a modellváltással múltak el, a vicces hangú boxermotor, amiből egy vartyogó dízel lett 2010-re, az állatmód varacskosdisznó-menés, ami a 2,5-ös benzinesben már érződik, nos ezekből itt nincs semmi.
Autónak is a mostani – számomra gyűlöletes – divatot követi, a szilentek helyén márványból csiszolt alkatrészek, a rugóút hosszú ugyan, de olyan kemény az egész felfüggesztés, hogy kínszenvedés vele rosszabb úton menni. A csillapítás is nagyjából olyan, mint egy kifingott hidrós Citroenben: szekér. Miért? Amikor az előd kellemesen ringatózik, nem akad el a fekvőrendőrön, ez miért nem maradhatott olyan? Nem az lenne ennek a lényege, hogy kényelmes a bakháton is?
Biztos valami vásárlói kérdőív kiderítette, hogy akiknek el akarják adni, azok sose mennek vele nem épített úton. Ami nagyjából kizárja Magyarország teljes úthálózatát, kivéve pár tucat kilométernyi autópályát. Oda biztos jó meg a határon kívül persze.
De nem csak kesergés az élet, jó-e az Outback?

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
