Van egyötös, meg egyötös, melyiket adhatom?

Nissan Almera 1.5 Acenta (2006) - használtteszt

2010.09.02. 08:01

Adatlap Nissan Almera Acenta - 2006

  • 1497 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 98 LE @ 6000 rpm
  • 136 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.1 másodperc
  • Végsebesség:
    177 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.5 l/100km

Tibor járműve egy Nissan Almera, gázzal. Vajon milyen ez használtan, hatvanezer kilométer után?

Bár volt Nissanom, és imádtam, nem őrülök meg a márka minden egyes rezdüléséért. Hogy mást ne mondjak, ott van a Tiida, ami megjelenésekor tetszett, amikor bemutatták valamelyik autószalonon. Öt évvel később, amikor árulni kezdték, már öregnek tűnt. Az Almera viszont az első pillanatban is.

Gondoljanak csak bele, 2000-ben járunk, a Golf IV-et és a G Astrát már unjuk, és szűknek érezzük, már két éve bemutatták a Ford Focust. Erre a Nissan előállt ezzel az Almerával, ami szerintük az európai ízléshez készült, fiatalos, sportos és praktikus valami. Ehhez képest szűkebb és lomhább, mint az előző Almera-generáció.

Hát ezért féltem ettől a használtteszttől. A Tibor által felajánlott kocsi azonban már a ráncfelvarrott kivitel volt, abból is egy legutolsó, ezért valamivel jobb is a 2003 előttieknél. Ő 2007 januárjában vette, rettentő árkedvezménnyel szórták akkoriban, főleg a nehezebben eladható fullosokat. Úgy tűnt, megéri: a családjában van egy 1,4-es, fapados Corolla, három ajtóval, az félmillióval volt drágább. Megnézte a csomagtartót, a Nissané jóval nagyobb (355 l), a hátsó tér mérete nem volt szempont, gyerek nincs. Megvette és naponta használja, a magyar átlagnál kicsit több az éves futásteljesítménye, most bő 62 ezer kilométer van benne.

Még mielőtt nagy leleplezésekre számítana valaki, gyorsan végezzük ki a hibalistát: fél éven belül meghalt az egyik hangszóró, gariban cserélték. Ennyi. Ennek a példánynak már nem jutott a régi importőr (Summit) által adott ötéves garanciából, csak a szokásos három évre álltak érte jót.

Ahogy az itthoni Almerák túlnyomó többsége, ez is 1,5-ös benzines. Amikor még friss husi volt, próbálkoztak az 1,8-asok árulásával is, de annyira szerencsétlen besorolású volt a 114 lóerős motor, és annyira nem passzolt a típushoz a sportos imidzs, hogy jobb belátásra tértek. A 2,2 literes (112 LE, később 136) dízelek raktározásával eleve nem akarta megszívatni magát és a hálózatát az importőr – ilyet maximum Németországból lehet behozni. Szándékosan nem használtam az érdemes szót. Itthon a 2003-tól elérhető 1.5 dci (82 LE) motor révén lett pár dízel Almera, ezt már jobb áron adták, és kedvező a KGFB-besorolása is. A Renault-motor így sem nyerte el túlzottan a nissanosok bizalmát, tán tíz Almerából egy ilyen akad.

Az 1,5-ös benzinesek között kétféle található a placcon, a Tibor autójában lévő 98 lóerős, és a facelift előtti, 90 lovas kivitel. Az újabbik változó szelepvezérléses, és a pillangószelepét már nem bovden, hanem léptetőmotor mozgatja. A nyolc lóerőnyi plusz mellé kapott ugyanennyi newtonmétert is. A benzinmotor egyébként láncos, ami megnyugtató, ám az Almera motorjaival előfordult, hogy viszonylag fiatalon megnyúlt és cserélni kellett. Ilyenkor cseppet sem olcsó, érdemes fülelni.

Az Almera még a régi Nissan alapokra épül, hisz a szent Renault-Nissan együttműködés csupán 1999-ben jött létre. A technika...hmm, ha létezik az előremutató jelző, akkor erre inkább a hátramutató lenne a találó. Ilyen részlet példáu al merev hátsó híd, igaz, keresztirányban trükkös megfogatással (ezt Scott-Russell csuklónak hívják, és az ősi Panhard-rúd funkcióját látja el, jobban. Ugyanis a híd kirugózáskor az autó hossztengelyével kvázi párhuzamosan mozog, nem oldalra.) A dolognak vannak előnyei, például a kis helyigény és a strapabíró kivitel. Az persze vicces, hogy multilink felfüggesztésnek hívták a prospektusokban, figyelmen kívül hagyva, hogy a multilink valójában kerekenként használ több lengőkart. Valahogy el kellett adni a primitív futóművet, amely főleg a Primeránál volt rangon aluli. Illetve, azt is figyelembe vesszük, hogy a káprázatos futóművű Ford Focus I. már korábban létezett, akkor az Almeránál is.

A ferdehátú ötajtós Almera ma már kisautónak számítana, alig hosszabb négy méternél, és a tengelytávja is meglehetősen rövid, kábé, mint egy mai Corsáé. Leginkább ennek köszönheti, hogy hátul szűk. A konzervatív építésmód később nem vált az Almera előnyére, hisz a Focus, és a szintén 2000-es évjáratú Peugeot 307 már egyterű-szerűen magas volt, itt meg szinte a földön ülünk.

Az anyaghasználat nem túl szívderítő, de a pár helyen jobb tapintású felszínt kaptak a kemény műanyagok. Zörgés nincs, a légzsákfedél cicereg egy picit, és ez Tibort idegesíti. Ez az a zaj, amit ha egyszer meghall az ember, onnantól irritáló – én meg sem hallottam addig, amíg nem hívta fel rá a figyelmet. A kárpitok elképesztően tartósnak tűnnek, gyakorlatilag újszerűek, a kormány bőre sem túl fényes. Erre mondják, hogy egyben van. A fullos változat furcsasága a rádió és a klíma összevont kezelése, amit megszokni lehet, a logikáját megérteni kevésbé. Én spéci gyűlölöm, alul tudták múlni az első generációs i-Drive kezelhetőségét – pedig az harmincszor annyi funkciót kezel.

Vajon mennyibe kerül három és fél évnyi Almerázás, az utolsó fillérig? Annyit elárulok, hogy hétszámjegyű az összeg. Tessék megkapaszkodni az egérben, és lapozni!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Nissan Almera

7,4
Nép
7.6
6.4
7
7.3
8.7

Az oldalról ajánljuk

Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

57 perce
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
Neked ajánlott