A kabrió azoknak való, akik félnek a motorozástól. A szél közvetlen erejét kívánják, de a test elleni küzdelemtől félnek – négy keréken viszont biztonságban érzik magukat, miközben azt hiszik, szabadok.
Szabadság márpedig nincs, csak törekedhetünk rá; útban a teljesség felé. Nincs ezzel semmi baj, bármilyen tető nélküli autó lényegesen több örömöt képes adni, mint a nálánál sokkal jobb, zárt utasterű. A tető hiánya társadalmilag elfogadott tudatmódosító, hatására könnyű fölértékelni azt is, ami annyira azért nem is kiváló.
Az oxigén kábítása közben az MG TF nagyon jónak tűnik, de utólag ráébred az ember, hogy szimplán csak jó; így nem olyan óriási az extázis. Teljesíti a kritériumot, amitől használhatónak tekinthető – nem nyaklik, nem alattomos, korrektül gyorsul, és ha kell, megáll. A roadster-nirvánához ez kevés, de a szeretethez pont elég.
Középmotoros, a hátsó kerekek kapják az erőt; a papírforma szerint ez lenne az ideális élményautó. Az angol MG ránézésre mindennel rendelkezik, ami a feladatra alkalmassá tenné, igaz száz százalékig mégsem sikerül.
Az 1800-as motor szeretni valóan pörög föl: 136 lova nem a galaxis sötét ereje, de pont annyira mozgatja az autót, hogy ha kell, keresztbe áll a feneke. Ha negyvennel több lenne benne, folyamatos incselkedésre buzdítana, így viszont maradt a békesség; engem legalábbis nem vitt a rosszba.
A két ülés mögött csak vékony tűzfal van, az összes mechanikai zajt és kipufogóhörgést hallani. A hifi teljesen fölösleges, már lassú lavírozásnál is olyan kellemes a hanghatás, hogy nem is kívánunk más morajt, és a műszerfal fehér számlapján gyorsan fölszalad a piros mutató. A motorerő lineárisan épül fel, de 5000-es fordulat fölött még érkezik egy hullám. A váltó rövid úton jár, ám sajnos néha tévút az – hármas fokozattól fölfele bizonytalan a kapcsolás.
A tesztút előtt igazi disznólkodásra készültem: olyan utat választottam, amit ismerek, ahol van kanyar, de nincs forgalom. Ennek ellenére békés cirkálás lett belőle. Egy-két sprint után öntudatlanul is visszavettem a gázt, hiába a jól hangzó papírforma, a TF nem lázít, csak elringat.
Nyugodtan maradni egy középmotoros autóban? Értik ezt? A roadster-betyárságot nem hozza ki az emberből, egyszerűen csak gurulásra buzdít, süssön a nap, legyen kék az ég. Pedig a belső hűtésű féktárcsáknak nem lenne gond a tempó korrigálása: adagolhatóan, tisztességes hatásfokkal dolgoznak a nyergek. A kormány kicsi, aránylag közvetlen, első forgatásra úgy is tűnik, hogy izgalmas manőverek közvetítője lesz az agyvelő és a kerekek között.
Napokig gondolkodtam, hogy harminc fölött én váltam-e leszedált nyugdíjassá, vagy a kocsi az. Elbizonytalanodtam, hogy nem kényszeredett hibakeresés-e, hisz a napsütésben nagyon élveztem cirkálást az 1100 kilós kis kabrióban. Aztán rájöttem – cirkáltam vele, az izgalomra nem vágytam. Ez nyugodt autó, csak az hiányzik belőle, ami egy ilyen gépben átütő kellene legyen: a gerjedelem.
Az MG F-hez 1995-ben tervezett karosszéria nem sokat változott. A körvonal nagyjából megegyezik a rosszéletű előddel. Vetítőlencsés fényszórókat kapott, új lökhárítót és néhány olyan formai csalafintaságot, amitől sokkal markánsabbá vált. A 2002-es TF a könnyű arcplasztika mellett átesett egy javító-nevelő tréningen is – amit abban utáltunk, ebben megváltozott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
