Az elsőkerekes sportkocsik bután kaparják az aszfaltot a kanyarban, óriási hajtási befolyás van a kormányon, és egyébként is unalmasak és rossz őket vezetni. 305 lóerő az első tengelyen, mi ez, ha nem túlzás?
Mikor átvettem a tesztautót, megkérdeztem, tényleg olyan jó-e, amilyennek mondják. Amióta kipróbáltam, lottózom – jött a válasz. Istenem, milyen naiv vagyok még mindig, annyi hosszú év után is képes vagyok megkérdezni egy Ford-alkalmazottat arról, milyen a tesztautó. Milyen lenne, zseniális! Hát persze.
Én viszont szkeptikus vagyok. Csodát eddig nem sokat láttam, olyan autót viszont annál többet, amit a szaksajtó az egekig magasztalt – vegyük példának okáért az ötödik generációs Golf GTI-t –, mégsem durrant nagyot. Hiába nő a motorerő, ha közben az autók is híznak, hiába gyors a futómű, ha fontosabb a mindennapi komfort a kanyarsebességnél, a biztonság a vezetési élménynél. Valamit valamiért.
Ne értsenek félre, nem azt mondom, hogy olyan rossz nekünk, amiért autóink egyre gyorsabbak, ennek ellenére egyre biztonságosabbak lesznek, csak szomorúan nézem, hogyan vész ki a kocsikból az őszinteség. És akkor itt van ez az RS, egy egészen nyilvánvalóan elcseszett koncepció: 300 lóerőt a hátsó kerekeken sem mindig sikerül átvinni az aszfaltra, nemhogy az elsőkön. Na jó, versenyfutóművel és a hozzá tartozó sperrel nyilván ez is lehetséges, de utcai autóban – sperr ide, sperr oda – nem sok jóra számítok.
Azt el kell ismernem, hogy az RS kegyetlen jól néz ki. A brutális szárny, a szoknyák, a küszöbök, a diffúzor, a kopoltyúk, a két, közel arasznyi átmérőjű kipufogó mind azt sikítja: meneküljön ki merre lát. Kábé az utolsó dolog lesz a Ford Focus, ami eszünkbe jut, ha ránézünk a kocsira. Ez nem egy Ford Focus RS, ez egy RS, én legalábbis leszedném róla a jelvényt és újat csináltatnék hozzá, a kocsinak ugyanis még a 225 lovas ST-hez sem sok köze van, hogy a mezei példányokról ne is beszéljünk.
Az utastér jól néz ki. Egyszerű, és nem is mindenhol a legigényesebb, de a két Recaro sportülés annyira csinos, hogy ha mindent szürke, kopogós műanyag borítana, a Recaróban terpeszkedve az sem érdekelne, másrészt ez egy sportkocsi, szóval nyugodtan vessünk egy pillantást egy Impreza STi-re vagy bármelyik Lancer Evóra, ott sem éppen a hasítottbőr-borítású műszerfallal akarnak elkápráztatni.
Kiálltam a parkolóból. A motor csendesen bugyorgott, szépen elindultam hazafelé. Megpróbáltam részt venni a forgalomban egy olyan autóval, amivel egyszerűen képtelenség felvenni egy átlagos úrvezető tempóját; mintha Usain Boltnak kéne háztömböt futnia a hatodikosokkal.
Szerencsére erős volt a forgalom, nem nagyon fickándozhattam, viszont megfigyelhettem, milyen kezes, könnyen irányítható az RS nyugodt körülmények között. Sosem hirtelenkedik, nem ugrál, könnyen elvezetheti bárki, még csak nem is ráz vészesen. Ha normálisan használjuk, és nem forgatjuk a motort, legfeljebb annyi tűnhet fel, hogy elképesztően érzékeny és közvetlen a kormány és a fék, minden más hasonlít ahhoz, amit a többi autóban megszoktunk.
Egy markáns különbség azért van. Egyéb autókkal ritkán kapunk rendőri kíséretet hazáig. Én tényleg nem tudom, mivel érdemeltem ki, de egy rendőrautó elég hosszan követett, még a kicsi, jobbkezes utcákkal tarkított mellékutcácskába is utánam jött, és csak akkor állt tovább, amikor látta, hogy leparkolok. Ahogy elnéztem, a rendőrök sem nagyon tudhatták, mit akarnak egy 40-nel szabályosan guruló kocsi sofőrjétől, ugyanis végül nem igazoltattak, még csak nem is kérdeztek semmit, mielőtt továbbálltak. Lehet, hogy nem is követtek, csak az autó tetszett meg nekik.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
