Tisztelt Totalcar!
Tulajdonomban áll 5 éve egy 2000-es évjáratú Opel Astra G 1.6 16V Elegance kivitel. Úgy érzem, 5 év alatt eleget költöttem az üzemben tartására, és hamarosan megválnék tőle.
Az autó 2000.11.15-én lett forgalomba helyezve, első tulajdonosa a Magyar Honvédség volt, itt futott kb. 17 évet, mikor is lecserélték a jelenlegi Vitarákra. Aztán kb. 2 évig egy lerakatban pihent, ezután tettem rá szert 2019-ben, de első tényleges használat egy szerviz után történt meg, 2020 februárban.
Azóta kb. ami ennyi idő után cserélendő, az mind cserélve volt: első-hátsó fékek, kuplung, vezérlés, hátsó lengéscsillapító rugók, nemsokára esedékes az első is. Önindító, tetőkárpit, gyári rádió fejegység lettek még kicserélve.
Nem a legszebb külsőre a kocsi, de talán érthető: jelenleg 631 000 km van benne. Ebből én tettem bele az 5 év alatt 150 ezret. A motor gyári Ecotec 1.6 literes, 16 szelepes benzinmotor, a kocsi klímás, bár én sose használtam, mindig lehúzott ablakkal megyek nyáron, így nem tudom, hogy működik-e. A nyári-téli gumi szett is kb 4-5 éves, évente viszem olajcserére (+ szűrők), év közben kb. 3 hónappal csere előtt a flakon maradékát beleöntöm a motorba. Ezen felül jól fut, nem egy versenyautó, de teszi a dolgát. Érdekelne, hogy új autó vásárlás esetén mit tegyek vele? Érdemes eladni? Adjam le bontóba? Vigyem be kereskedéshez?
Várom válaszukat,
Ákos
Kedves Marci!
Olvastam a Totalcaron a cikkedet, aminek a végén tetted a tárgyban szereplő felajánlást, amivel ezúton élnék, segítségedet kérném, mennyiért lehetne eladni az alábbi autómat: Honda Civic 4. generációs 1.5 CX
1991-es évjárat
1 493 cm³
66 kW
168895 km
Műszaki 2025.07.30.ig érvényes.
2019 nyara óta van nálam, ami pótolva, cserélve lett: jobb visszapillantó, jobb sárvédő, jobb ajtó, kipufogó dob. A fényezés, gittelés saját munka, hát nem is sikerült jól. Motorikusan rendben van, fényezésre szorul.
A belső téren az előző tulaj kutyája nyomott hagyott. Alufelni keveset használt téli gumival. A ventilátor első két fokozata nem működik. Csatoltam az adatlapot.
3 hirdetést találtam: működésképtelen állapotú - 200 ezer forint; külföldi oldalon 2000 euró; egy versenyzésre átalakított szép állapotú 2,5 millió forint. Ezek után fogalmam sincs, mennyiért kínáljam reális áron eladásra. Köszönöm a segítséged.
Üdvözlettel: Imre
Kedves Bence,
Olvastam a cikkedet egy Mercedes C124 300CE tesztről, ezért gondoltam hogy hozzád fordulnék tanácsokért. Céges autó mellé, első saját autóként vásárolnék egy Mercedes C124-est. Nincs tapasztalatom régi autókkal, de ez a forma mindig is tetszett, ezért gondoltam hogy ilyen vásárlásába vágnék bele. Csak hobbi autóként használnám, éves kilométer futást nem tudok egyenlőre tippelni se.
Amiben kérném a véleményeteket, hogy milyen motorral felszerelt változatot érdemes, keresni, megvenni? Mindenképpen automata váltós verziót szeretnék, elegendő a komfortos haladáshoz a 2.0L 136LE motor, vagy érdemesebb a 2.2L 16V 150LE motort? A 6 hengeresek persze csábítóbbak, és ritkábbak, drágábbak is, ezért inkább a 4 hengereseket néztem.
Felszereltség szempontjából, amit szeretnék az autóba: automata váltó, tetőablak, klíma, elektromos ablakok, ABS. Esetleg valamit még fontosnak gondoltok? Nincs szerelési tapasztalatom, bár az alap dolgokat azt gondolom kis segítséggel, tanulással majd meg tudnám oldani. Nem OT állapotot keresek, de olyat ami rendben van műszakilag, technikailag.
Mik azokat a dolgok, amikre figyelni kell vásárlásnál? Nézegetve a magyar használtautós oldalakat, csoportokat, elég kicsi a merítési lehetőség ebből a típus. Ha külföldről válogatnék, melyik országokban lenne érdemes szétnézni, hol lehetett ennek jelentős piaca (behozott autók alapján Olaszo., Németo., Spanyolo. látszik).
Válaszodat előre is köszönöm, Tisztelettel, Vágner László
Kedves László,
Bence hozzám továbbította megkeresését, mert úgy véli, nekem talán nagyobb a rálátásom az öreg Mercik témakörére, hiszen általában nekem is van itthon egy-egy példány.
A C124 remek választás, hiszen napról napra drágábban mérik, így befektetésnek sem utolsó, bár ehhez vagy meg kell venni a piac legjobb állapotú példányát drágán, és megőrizni a jóságát, vagy a leggyatrábbat és idővel rendbe rakni, amit viszont egyáltalán nem ajánlok, ha - ahogy írja is - nincs túl nagy szerelési tapasztalata. A probléma ugyanis főként az, hogy ezekhez egyre kevesebb az általános karbantartásokon túli alkatrész, ha pedig mégis talál valahol egy jó állapotú fabetétet, műanyag tartópöcköt vagy szöszmöszlécet a tetőablakhoz, akkor azt aranyárban mérik majd. Az pedig külön szerencse, hogy néhány speciális alkatrész még mindig beszerezhető a hivatalos csatornákon keresztül (Mercedes), csak annak az ára már tényleg könnyedén összekeverhető magával a cucc cikkszámával.
Vásárlásnál a korrózió, amire leginkább érdemes odafigyelni, mert ezek egészen hihetetlen módon képesek porrá rohadni, jó lakatost találni pedig szinte lehetetlen olyan áron, hogy azt egy átlag halandó képes legyen kifizetni. A 124-es esetében a sárvédők és a teljes padlólemez érintett az elrohadás témakörében, rendbe rakni pedig egyiket sem leányálom, ráadásul a költségekkel előre kalkulálni lehetetlen, ugyanis többnyire csak a lemez megbontása után derül ki, hogy mennyire van szétrohadva alatta a többi lemez.
A helyében én biztos, hogy leginkább a dél-olasz régióban keresgélnék, hiszen ott a klíma okán jóval kisebb az esély a durva rohadásra, cserébe az összes műanyag lakkhibás, a bőr, illetve a fabetétek pedig repedtek, elhasználtak lesznek, hiszen az évtizedek alatt szinte mindet kicsinálta már a magas UV. A spanyol ötlet sem rossz, csak onnan – a távolság miatt – hazahozni lesz nagyon drága.
Hobbiautónak a benzines egyébként jó választás, viszont annyira kevés jó állapotú C124 van már a piacon, hogy ennél jobban ne szűrje agyon majd a keresőt, inkább az állapot döntsön, mint a lóerő, ugyanis óriásit gyorsulni egyik sem fog, de a veteránozás vagy youngtimerezés amúgy sem erről szól.
Felszereltség szempontjából nyilván minél extrásabb, annál jobb - nemcsak használni, de befektetésként is -, arra viszont készüljön fel, hogy lehetnek hibák, például a néhány évtizedenként felújítandó váltó, a beázó tetőablak, a sosem túl üzembiztos klíma, a kupékon libegő keret nélküli ablakok, vagy a már rég elpusztult ABS kocka. Szóval a sok extra remek, csakhogy a gondok akkor kezdődnek majd, amikor ezek nem működnek, és szakembert kell keresni a múltból, aki megcsinálja őket, miután ön megszerezte a szükséges alkatrészeket a litván vagy lengyel webshopokból.
Remélem, nem sikerült elvennem a kedvét, mert a C124 amúgy egy remek autó, csak vegye meg a legjobb állapotú példányt a piacon, azzal is lesz majd tennivaló, csak valószínűleg nem annyi, hogy elrontsa a hétvégi kiruccanások hangulatát.
Üdv, Marci
Eladnád, de nem tudod mennyit ér az autód? Küldj levelet a mennyiter@mail.totalcar.hu címre, és ne feledd a részleteket. Amire szükség lesz: típus, évjárat, motor, váltó, kilométerfutás, főbb extrák és említésre méltó tulajdonságok. A legjobb, ha a rendszámot sem feleded, amit később a cikkben nem fogunk közölni.
Kedves Marci,
Erősen gondolkodom rajta, hogy megválok E39-es BMW-mtől. Az autóról: 3 éve vettem, eredetileg Olaszországban került előszőr forgalomba, innen került Magyarországra. Megvásárlás előtt állapotfelmérésen esett át a Laczkó István - AutoRevizor által, az eredeti vizsgálati dokumentumok megvannak.
Az autó 2001-es 525i sedan, 5 sebességes ZF automatával. 335000 Km van benne, ami valósnak tűnik a meglevő papírok és szerviztörténet alapján. Xenon-os, szürke bőr belső, combtámaszos ülésekkel, antracit tetőkárpit és gyárilag M-sport futómű, M-sport kormány, szervotronikos kormányművel. Az autó, eredetéből adódóan majdnem minden elemen fényezve van, de törve valószínűleg nem volt. A fényezés viszont nem mindenhol tökéletes. Rozsda nincs rajta, de még kezdődő rügyezés sem, ez is volt az ok amiért megvettem. M54-es motor, szépen jár, nem füstöl, a váltó szépen vált, még alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél is. Fékek 1 éve cserélve, tárcsa és betét is jó állapotban van. Két zónás automata klíma működik, hideg, mióta megvan nem kellett tölteni.
Hibák: kormánymű felújítandó; lámpabúra matt, polírozást igényel; a kiegyenlítő tartályon valahol van egy apró repedés, szivárog (egy hibátlan bontottat már vettem, ezt adnám mellé); ablak gumitömítések egy része már cserélve, a hátsó még cserére vár; a bőr itt-ott kopott, de nem szakadt, egy festés ráférne, a motorháztető javítva volt - kis koccanás lehetett, mert kb tenyérnyi méretű helyen van javításnak nyoma.
A nyári gumi 17-es felnin, a téli pedig 16-os gyári BBS felniken, pótkerékkel együtt, mindegyik kb két éves. Van hozzá egy kisebb kazal bontott és új alkatrész is, a legtöbb megelőzési célzattal lett vásárolva. Nem tudom mennyit ér most így ahogy van, de lassan kinövi a család, így szeretnék képbe kerülni, ebben kérném a segítségét.
Üdvözlettel, András
Címzett: Nepperűző
Tárgy: Tanácsot kérnék autó eladáshoz
Üzenet:
Tisztelt Nepperűző!
Olvastam a tanácsodat az autó eladáshoz, így én is bátorkodom tanácsért fordulni hozzád. Adott egy Toyota YARIS 2017-es évjáratú gépkocsi 1329ccm hengerűrtartalommal, 99 lóerővel. Felszereltség: könnyűfém felnik, első-hátsó tárcsafék, ködlámpa, tempomat, szükségpótkerék. Márkaszervizben szervizelve. Futott kilométer 58900 (ez változó, mert használjuk).
Szeretnénk lecserélni új autóra, és mivel nem vagyunk biztosak benne mennyi lenne az ára segítségedet kérnénk. Reméljük kérésünk meghallgatásra talál.
Válaszodat előre is megköszönve maradunk tisztelettel.
Anikó és Róbert
Tisztelt Balló Úr!
Az alábbi hirdetésben szereplő gépkocsi eladásával kapcsolatban szeretném véleményét kérni: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/peugeot/308/peugeot_308_sw_2.0_hdi_active_plusz_7_szemelyes_vonohorog_szurke_rendszam_6-7_ules-21087219 Teljesen mellélőttem az árazással/hirdetés szöveggel?
Köszönöm észrevételeit,
Üdv. István
Szervusz, kedves Marci!
Eladóvá vált szeretett Opel G Astra személygépkocsim. Főbb adatai: szedán kivitel (nem az, amelyiken van hátsó ablaktörlő, hanem a hosszított csomagtértetős), 1600 cm³ benzines motor, Z16XE motorkóddal (16 szelepes Ecotec motor). Évjárat 2003, műszaki lejár 2025 május 6.
Futásteljesítmény 250000 km (a JSZP eltérő adatot hoz, motorcserés volt). Rendszám (kitakartuk) Extrák: elöl elektromos ablakemelők, elektromosan állítható külső tükrök, ködfényszóró, klíma. Állapota a korának megfelelő, számottevő rohadás a karosszérián nincs. Ülések megkíméltek, tetőkárpit sajnos elengedte magát.
Ismert betegségei: kilyukadt az ablakmosó folyadék tartálya, valahol középtájon, mert nem az összes folyadék csöpög el, hanem nagyjából a fele, és megadta magát az ablakmosó szivattyújának motorja is. Megnövekedett az olajfogyasztás (az Ecotec motoroknál ismert dolog a magas olajfogyás, nálam ehhez képest ugrott meg). Füstöl is gázadásnál, az ok nem lett feltárva. Más ismert baja nincs. Az elektromos berendezések (ablak, tükör) mind működnek, a klíma jéghideg levegőt fúj, a motor járása egyenletes, kuplung és váltó normálisan működik.
A használtautó.hu oldalon nagy szórást találtam erre az évjáratra G Astrából, háromszázezertől kétmillióig. Ezen adatok alapján mire számíthatok, mennyiért tudom elpasszolni?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: László
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy segítséget kapjak a tulajdonunkban álló 2008-as, 1.4 szívó benzines, 75.000 km futott, klímás, sérülésmentes és 1. tulajdonosként forgalomba helyezett Kia Ceed SW személyautó körülbelüli hirdetési árára. Előre is köszönöm szépen a válaszát!
Üdvözlettel; Bertold
Van egy 2000-es S320 CDI Lang Mercedes s-klass saját néven nem cégen ülés hűt fűt, kartergázmentes motor. Full-full, váltó nem üt nem rángat, futómű nem koppan, elektromos ablakok klíma bőr ülés egyedi rendelésre készűlt autó. Korából adódóan kicsi rozsda a légrugó néha leereszt de szerkezetileg tökéletes állapotba van! Garantáltan 380 ezret futott autópályán, mi hoztuk teavaj németből kérésre képet küldök.
Nem mindenáron eladó!
A helyes árképzés sokaknak hatalmas kihívást jelent, ráadásul a túl optimista matekra csak hetekkel, hónapokkal a meghirdetést követően derül fény, amikor már az elfuserált csereberélők sem jelentkeznek a portékáért. Van, aki minden extrát tételesen kiszámol és hozzáad az árhoz, és akad, aki az utóbbi tíz évben keletkezett szervizszámlákkal teszi ugyanezt. És van Árpád, aki ehelyett biztosra megy, ő inkább kérdez.
Különleges kérdéssel fordulok önhöz. Van egy 2006-os Toyota Corolla kombim, ami kétszázezret futott, egyhatos, benzines, én vagyok az első tulajdonosa és szeretném eladni, de nem tudom mennyit érhet. Ahány embert megkérdeztem, annyi válasz érkezett, a használt kínálatban pedig óriási a szórás. Klímás, nincs baja, nem rozsdásodik különösen, törve sem volt soha és téli gumik is járnak hozzá. Még új korában rablásgátlót is tetettem bele, a műszaki friss.
Mennyiért lenne érdemes meghirdetni?
Üdv: Árpád
Használt autót szeretnénk vásárolni, de mivel ez lenne az első autónk, ezért a legnagyobb problémánk, hogy talán mi sem tudjuk pontosan mit akarunk. Egy totyogós gyermekünk van. Egyelőre inkább utazó autó lenne, átlagosan havonta egyszer kb. 100 km-re lévő családot meglátogatni. Lehet, hogy városban is többet használnánk ha lenne, de egyelőre nincs rá égető szükség. Mostanában utaztunk több különböző autóval és eddig arra jutottunk, hogyha létezne egy Suzuki Wagon R+, amivel rendesen lehet előzni illetve nem változik át kisrepülővé 100 km/h-nál, akkor tuti azt választanánk.
Leginkább az tetszik benne, hogy magasabb, jól ki lehet látni, belül is tágas, nincs az az érzése az embernek, hogy egy gördeszkára rakott konzervdobozba ül be... Szóval a kérdésem az lenne, milyen autó az ami ehhez a "fantázia" Wagon R-hez legközelebb áll (és nem dízel)? Egyszer már szemeztünk 2016 környéki Vitarákkal de aztán elbizonytalanodtunk, hogy kell-e ekkora autó nekünk, illetve az árkategória is más mint amiben eredetileg mi gondolkodtunk.
Egyáltalán milyen árkategóriában érdemes nézelődni? Alapvetően egy újat is megengedhetnénk magunknak, de egyrészt mostanában nem úgy tűnik, hogy tartaná az értékét egy új autó, másrészt mindketten úgy érezzük, hogy egy új autónál több a stressz mert az ember (érthető módon) nagyon szeretne rá vigyázni. Plusz én még csak ezután fogom megszerezni a jogsit és nyilván mindig fájó meghúzni egy autót, de talán könnyebben túl teszi magát az ember rajta ha nem egy vadiújról van szó...
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Fanni
Jó napot kívánok!
Először is engem Péternek hívnak, Németországban élek a feleségemmel. Autó vásárlás előtt állunk. A felhasználás: napi kb 20 km munkába járás, havi egyszer egy nagyobb távolság (200-300 km), évente kétszer-háromszor haza utazni (2500 km/egy út). Véleményem szerint csak benzines jöhet szóba, lehetőleg automata (a feleségem preferálja, egyszerűbb vezetni). A segítségüket kérem, hogy milyen motorral, váltóval szerelt autót vegyünk, azaz mely benzines motorok, váltók megbízhatóbbak a társaiknál, és melyeket kerüljük. A márka teljesen mindegy, nincs favorit. Nem szeretnénk "versenyautót", szóval nem kell több száz lóerő, de azért az autópályatempót bírja. Esetleg támpont, hogy a kétezres évek eleji Golf III, Audi A3 méretosztályban gondolkodunk, nincs szükség nagy, családi autóra. A költségvetési határ kb. 6000 €. Évjárat kikötés nincs, jelenleg én 22 éves, a feleségem 28 éves autóval jár. Az interneten nem lehet eligazodni a sok infó között, ezért szeretném hozzáértő, szakemberek tanácsát kérni. Elnézést, ha hosszúra sikerült, próbáltam minden fontos adatot megemlíteni.
Segítségüket előre is köszönjük!
Péter
Ilyen szokatlan kérdéssel még biztos nem találkoztatok: csajozós autót keresünk, amit én is, feleségem is használna (a monogámia vakvágány és fals hit a 60 százalékos válási valószínűséggel szemben).
Az igényeink:
- legyen megbízható (bármelyikünk is viszi a randipartnerét, nem robbanhatunk le)
- új/használt autó: igazából mindegy, újat kb. 15M-ig tudok lízingelni minden gond nélkül (max 10 éves használtan)
- ne legyen otromba (mint pl. egy mini cabrio)
- cabriot keresünk (hard top/soft top)
- a karbantartási költségek lehetőleg alacsonyabbak legyenek
Eddig kb. ilyenekben gondolkodtunk: Mazda mx-5, Volvo c70, Audi TT.
Nem igazán vagyunk képben amúgy az elérhető modellpalettával (az elmúlt 15-20 évből), a jelenlegi családi autó is úgy jött, hogy "ez van raktáron 25 százalék flottakedvezménnyel, viheted holnap.
Tisztelt Nepperűző!
Skoda Fabia lecserélése vált aktuálissá (kompresszió problémák miatt). Az új (gyári, nem használt) autók közüli választás köre két autóra szűkült:
-Skoda Kamiq Joy 1,4 TSI ACT (4 henger, 150 LE) vagy
-Toyota Yaris Cross Hybrid Style MC'24 e-CVT váltóval, 92 LE 3 hengeres TNGA HEV 15H- motorral VVT-iE EX: VVT-i szelepmechanizmussal (+villany hajtással összesen 116 vagy 130 LE).
Felhasználás módja: főleg városban, viszonylag rövid távokon, ritkábban autóút, autópálya.
Kérdésem, hogy van-e tapasztalat, hogy hosszabb távon (több év) melyik motor/konstrukció üzemeltetése lehet megbízhatóbb, illetve melyiknél jelentkezhet nagyobb hiba általános karbantartás mellett is.
Mivel a meghibásodott Fabia egy 3 hengeres HTP motorral felszerelt modell volt (2007-ből), ezért tartok a Yarisba szerelt 3 hengeres szívó motortól. Emiatt tartanék attól is, hogy a Skoda Kamiq-ot 1,0 TSI 95 LE, 3 hengeres motorral rendeljem meg (illetve elég-e ez a motor egy kisebb SUV dinamikus mozgatásához).
Jogos lehet-e az aggodalmam a 3 hengeres motorral kapcsolatban?
További kérdésként merült fel, hogy a Yaris Cross rövid városi utak során tud-e annyit tölteni menet közben az akkumulátorokba, hogy ténylegesen szerepe legyen a hybrid hajtásnak. Üzemeltetési, fenntartási költség szempontjából a nagyobb fogyasztás ellenére is még a Skoda Kamiq-ot gondolnám gazdaságosabbnak, viszont a minimálisan is kisebb fogyasztás ill. CO2 kibocsátás miatt szimpatikus a Yaris Cross.
Érdeklődöm, tud-e tanácsot adni a választás megkönnyítése érdekében, esetleg más opciót ajánlana-e a fentieken kívül.
Köszönettel:
Adrienn
Kedves Marci
Heteken belül megszületik első gyermekünk, ezért aktuálissá vált, hogy lecseréljük régi kis autónkat. Már hónapók óta csak a tesztvideókat és a fórumokat olvasom minden féle családi autóról és minél többet olvasok annál nehezebb a döntés. Ezért szeretném a segítségedet kérni, hogy ezeknek a kritériumoknak a tudatában milyen autót ajánlanál:
- csomagtér minimum 450 l legyen,
- dízel mivel elég hosszas autóutakat szoktam megtenni a munkába menet,
- minimum 140 lóerő,
- 2012-nél nem régebbi,
- maximum pedig 4,5 millió amit rá tudnék áldozni,
- +1 ne legyen túl "unalmas" :)
Őszintén eddig talán az Audi A4 B8 volt talán ami a legjobban megfogott, de erről is vegyes véleményeket hallottam/olvastam. Kíváncsian várom véleményedet.
Köszönettel: Dominik