Az új autóknak nincs lelkük, ezt az autós újságírás feltalálása óta tudjuk. Aztán valahogy egyes lelketlen autóknak a használatban lelkük nő. A mai kínálatban melyek lesznek azok?
Hajlamosak vagyunk nem törődni a távoli vagy közép-távoli jövővel. Mondjuk a tízévmúlvával. A nagyon távolival rendben volnék, van vagy tizenöt éve, hogy ilyen életbiztosítás-izét kötöttem. Ezzel le is tudtam az előrelátást, és dobtam egyfajta pénzügyi palackpostát a távoli jövőbe. Jut eszembe, a kötvény, vagy micsoda megkötésekor (aláírásakor?) még semmi közöm nem volt az autóiparhoz, de az ügynök így magyarázta:
- Ez most egy egymillió forintos kötvény, nagyjából egy új Suzuki
ára. Az biztos, hogy a lejáratkor is lehet venni az értékén egy új
Suzukit.
Nem vagyok pénzügyi zseni, de ezt nagyjából felfogtam. És évről
évre elégedettséggel tölt el, hogy amikor kiküldik a számlaértesítőt,
fejben nagyjából mindig kirakom, hogy már nemcsak új Swiftet (ami eleve
mekkora különbség egy akkori újhoz képest), hanem
egy alsóközép, Golf kategóriás autót is vehetnék érte, persze
más emblémával.
Na de, és itt jön a nagy kérdés, mi van abban az esetben, ha nem úgy kapom meg a kötvény árát, hogy meghalok, tehát mindössze egy rövid temető- ride erejéig lesz szükségem autóra, hanem csak úgy, lejár. És leszámolják a kezembe a három és félmilliónyi bankót. Jó, az akkori három és felet, ami reálértéken akkor is újsuzuki stb.
Természetesen tíz év múlva még sokkal több pénzem lesz, mint most, hiszen addigra Fletó és Viktor annyira kimerülnek egymás baszkurálásában, hogy teljesen összemelegszenek, és családostul beköltöznek egy hippikommunába. A Kossuth tér gyepszőnyegén felállított jurtákba, ahonnan végre együtt építik az országot. De persze Klára és Anikó vigyázhatnak egymás gyerekeire, nekem attól még miindig érvényben lesz a kétmilliós dogmám, nevezetesen hogy ennél többet autóért (járműért) nem adok. Lehet, hogy addigra ezt kicsit inflálom, de nem biztos, hiszen legalább négy éve tartom hozzá magam, miközben egyre faszább autókra teszek szert.
Tehát elköszönök az üzletkötőtől, miután a kétmillió feletti részből nyugdíj-előtakarékossági szerződést kötöttem, hátha mégse ér motorbaleset. És ott állok tíz év múlva hülyén, eszembe jut, milyen szép dogma volt a kétmillió, meg a "csak használtat, mert annak már van lelke". De melyik mai autót lehet majd megvenni tíz év múlva?
Legújabb kétmilliós szerzeményemmel, a Tehénnel például kasztot váltottam: korábban soha nem álmodtam róla, hogy egyszer olyan autóm lesz, amiben például van CHECK ENGINE lámpa, a modernitás egyik szimbóluma. Természetesen akkor tudatosult bennem a létezése, amikor kigyulladt. A szervizben ugyan nem tudták számítógéppel kiolvasni a hiba okát, mert kanadai modell, és az európai Toyota komputer miért is tudna kanadaiul, de megnyugtattak, hogy valami környezetvédelmi, amerikai EGR-szelep, szénszűrő, vízszűrő, ilyesmi lesz. Ami nélkül a motor tökéletesen megy, és egyébként tényleg, kétezer kilométer óta hibátlan, csak kissé tolakodva adja tudtomra, hogy van benne CHECK ENGINE lámpa.
Valami nagy tehén lesz, de okvetlenül V8-as, automata. A Tehén-tehén csak V6-os, de már ez is épp elég örömforrás. Oké, hogy 12 liternél még nem fogyasztott kevesebbet, de 15,5-nél se többet. És a nyugalom ellenértéke, amivel közlekedés idején megajándékoz, akár pénzben, akár szavakkal ki sem fejezhető. Egy ilyen SUV ritkán büntet instabil csúcstechnikával, nagy motornál felesleges is a techno-trükközés. És a V8-as, egy nagy benzines V8-as egyrészt szépen rotyog, másrészt olyan földöntúli nyugalmat sugároz, ami minden ellenkező híresztelés dacára megéri a 20 liter körüli fogyasztást. Meg persze addigra talán rájönnek az idióta törvényhozók, hogy egy gázos autó sem robbanásveszélyesebb, mint egy benzines, és akkor majd gázosítom, és beállhatok vele a plázába. (Á, a törvényhozók addig se jönnek rá.)
Vannak ilyen autók, nagyok, kényelmesek, üzembiztosak, precízek, finomak, szívem szerint Toyota Land Cruiserbe ülnék át, de nagyon viszolygok az első lámpáitól. Hátulról tetszik, oldalról tetszik, az eleje sajnos válóok. Tiszta szerencse, hogy egy 2012-ben alakult kongói cég egész jó Normálorrú Conversion Kitet árul hozzá. Meg 2017-re az is lehet, hogy maga a Toyota cserélte le az amúgy is 2003-as modellt egy pofásabb, kicsit krómosabb, retró bumburnyákra. 2017-ben szerintem reálértékben még olcsóbb lesz egy horrorfogyasztású, ésszerűtlen használt autó, mint ma. Igen, valószínűleg a Land Cruiser az esélyes.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
