Hiába a városházi partizántevékenység, Demszky nem hátrál: csak azért is megszivatja a budapesti polgárokat.
Demszky kiáll a futóversenyek mellett
"A többnyire hétvégén tartott versenyek valóban nehezítik a közlekedést, de az okozott kellemetlenségek elhanyagolhatók ahhoz képest, hogy a rendezvényeknek milyen jelentős szerepük van a város életében, hiszen növelik a tömegsport népszerűségét, és fellendítik az idegenforgalmat is"
Pedig már fellélegeztem: a Városháza közelében időnként tiszteletét teszi a józan ész: a Városfejlesztési és Városüzemeltetési Bizottság nyilvánvalóan olyan tagokból áll, akik nem költöztek még a hetedhét agglomerációba, és álltak már teljesen felesleges félórás dugóban arra várva, hogy izzadt hobbisportolók 20-50 méteres térközökkel elvonszolják magukat a következő kereszteződésben várakozó autók felé.
Gábor, most már tényleg vigyen el az ördög, feltűnt neked mostanában, hogy nem is Budapesten laksz?! Neked elhanyagolható az én kellemetlenségem, amikor szombat délután fél órát állok az ötven fokban az Andrássy úton, se balra, se jobbra, se előre, se hátra, mert meg kell várnom az aktuális félmaraton leszakadt versenyzőit, akik még nem szakadtak le annyira, mint azok a versenyzők, akik már tényleg annyira leszakadtak, hogy busszal kell őket összeszedegetni.
A te lakóhelyedről hétvégente simán el tudsz menni wakeboardozni a kedvenc természetes vizedre, én azt értem. Lovagolni is. Fotózni is. Te érted, hogy én az én lakhelyemről meg nem? Nyilván lehet tájékozódni a városháza honlapjáról, de te minden sporttevékenységed előtt átfutod az érintett települések honlapjait?
„...nyolcezer, kifejezetten emiatt Budapestre látogató turistát és 21 ezer vendégéjszakát jelent. Ezek a turisták hozzávetőlegesen 600 millió forintot költenek el”
Gábor, Gábor, te átkozott, úgy érzem, te most ki a nagyobb demagógot akarsz játszani, de ha nagyon erőlteted, úgy átszámolom a szolgálati terepjáróidat, meg a privát wakeboardorgiáidat lélegeztetőgépre, hogy attól kódulsz. Vendégéjszakák?!
Figyelj, Gábor! Elmondok egy titkot. Illetve nem titok, rajtad kívül szerintem mindenki tudja, csak téged, hál’ isten, nem befolyásol mindenféle gyanús vélekedés, de most szerintem új, fontos információ következik. A New York Marathon attól New York-maraton, hogy évente egy van belőle. Most tartok egy kis szünetet, hogy ízlelgesd egy kicsit.
Ugye, más ez, mint ezek a borzalmas-szánalmas budapesti vánszorgások? Oké, te vagy a főpolgármester, hagyj nyomot Budapesten. Építsd a saját Guinness-rekord Kheopsz piramisodat, a 4-es metrót, olyan nyomvonalon, amilyenen csak jónak látod. Viszont nem szívesen kedvetlenítelek el, de egy tévényilatkozatod alapján rosszul tudod, a budapesti gyerekek nem Demszky-tejként emlegetik az iskolatejet, épp ezért is lenne fontos, hogy azt az egy, könnyen fejben tartható időpontú nagy futást hívják majd Demszky-maratonnak.
Gábor, engedd meg, hogy meséljek egy kicsit a futáshoz fűződő viszonyomról. Hetente futok olyan harmincvalahány kilométert. Kell a kondi, különben a Szent Szombati Fightclubban a sporttársak egyszerűen lezsákolnak rajtam. Jut eszembe, tényleg, Szent Szombati Fightclubból is késtem már húsz percet, mert az utcai futóversenyek nyomvonaltervezői beteges vonzalmat éreznek a Váci út és a Dózsa György út iránt. Mindegy, ne bolygassuk a múltat. Van már mindenféle kifelé szellőző, befelé vízálló szirszarom, téli futócipőm, érted, direkt örülök, ha van egy kis jeges hódara, elképesztő, mennyire jól elvan az ember. Mostanában megint rákaptam a német speed metálra, azzal aztán Törökbálintig simán elszaladnék. Tehát, Gábor, ezzel a belterjjel csak azért traktáltalak, hogy megértsd, milyen lelkes híve vagyok a futásnak, meg a tömegsportnak.
De a tömegsport, tudod, az nem azt jelenti, hogy az emberek egy nagy, rajtszámos tömegben sportolnak, hanem hogy nem szervezett élsportról van szó; ki-ki a maga örömére, kondíciójának, EKG-görbéjének épülésére edzeget. Amit pl. én csinálok, az tömegsport. Namármost télen más útvonalakon kell futnom, mint nyáron, mert hamar sötétedik, és csak kivilágított helyek jöhetnek számításba. A kivilágított helyek pedig le vannak aszfaltozva. Az aszfalton meg még hájtekk futócipőben is hamarabb fájdul meg az ember térde-bokája, mert flaszteren nem jó futni. Én tök néptelen vidékeken futok, még egy-egy autó is elég büdös. Nem tudom, érted-e már, mire akarok kilyukadni, hiszen te tízesével nyomnád a nagyvárosi futóversenyeket, de aki szerint ezek az utcai tömegfutások egészségesek, az beteg.
Turistákat vonzani egyébként nagyon egyszerű - már meglévő, főállásban ezért fizetést kapó alkalmazottak megfelelő bevetésével is lehet. A turistákat olyasmi vonzza, ha jól használható, szervezett és átlátható a tömegközlekedés, legalább két idegen nyelven feliratozzák a tudnivalókat, nincsenek kifejezetten turistafosztogatásra szakosodott vendéglátóhelyek, a reptérről gyorsvasút visz a városközpontba, és a többi és a többi. Tudom, hogy imádod Budapestet, én is szeretek itt élni (illetve én szeretek), de lássuk be, jelen pillanatban nem biztos, hogy olyan állapotban van a főváros, hogy a nálunk járt turisták hazatérve megannyi Szent Pál lelkesedésével térítenék a honfitársaikat. Most komolyan, aki idejön abba a Forma–1-körüli dzsumbujba, szerinted mit mesél? Fasza mobil kuplerájokat építünk cementkötésű forgácslapból? És azért az egész városnak elég jelentős Forma–1-hangulata van.
Szerinted hány rendőrtől kaphat egy külföldi értékelhető útbaigazítást? Viperával fejbe kúrni mit sem sejtő franciákat, azt értékelted, Gergényi barátodat, akinek ugye fogalma se volt, kinél mi van, meg mi van a rendőrségnél rendszeresítve, kitüntetted. Kiemelkedő munka. Ha demagóg lettem volna, elnézést kérek, csak látom, érdeklődsz a rendőri munka iránt. Viszont, ha már így a rendőrségről beszélgetünk, az is szép volt, mikor a szerelmed a Simon Tibi-ügy után megtiltotta a rendőröknek, hogy portázzanak. Miközben szerelmetes vasprefektusod ugye a korrupcióellenes harc zászlóvivője volt.
És akkor Gábor, gondolkoztál már azon, vajon a korrupt rendőr megy-e
el portázni egy stresszes hét után, hogy 20-30 ezer forintért részeg
ökröket hallgasson hajnali 5-ig? Hát bizony, valószínűleg nem az, aki
óránként több százezret keres egy kint felejtett sebességkorlátozó
táblánál könnyű fizikai traffipaxozással. Budapesten eközben nem lehet
átkelni egy kijelölt gyalogátkelőhelyen, mert nem szokás megállni.
Miközben nem kell Ausztriába menni,
elég egy kör Révkomáromban, hogy lássuk, már Szlovákiában is tök más
közlekedési morál járja. Hát nem érdekes?
A traktortáblákhoz gratulálok, megvédted a várost. Meg sok párhuzamos utcát egyszerre szépen felújítottál, annyi kerékpárutat építettél, hogy ezrével vásott el az ecset, annyi P+R parkolót építettél, hogy hét közben szinte kihal a város, mert mindenki a tiszta, gyors és kiszámítható elővárosi közlekedést választja, pedig a kiváló szerződések miatt a belvárosban is öröm lenne a parkolás. És közben patakokban folyik a Demszky-tej.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
