- De jóember, miféle műhely? Ez a mi, saját holmink, a srác
hivatalos, bejelentett autószerelő, igaz, néhanapján hazahozza a
munkáját, mint most ezt itt, ni. - Mutattam a bambán tornyosuló
Transporterre a hátunk mögött.
- Jó, jó, persze, - majd diadalmasan, mint aki beviszi a
kegyelemdöfést kibökte, - na de a múltkor az a fehér BMW, ami itt volt
szétborítva?
Ahamm, innen fúj a szél.
- Az az én autóm. - veti közbe Péter, de ezzel nem lett vége.
- Na és az ott?! - és rámutat a kocsibeállón parkoló ezüst
E34-re.
- Az is az én autóm, sőt, az meg az én motorom ott, bizony, három
jármű van a nevemen.
Mintegy harminc percnyi magyarázkodással sem jutottunk semmire, hiába bizonygattam, hogy autós újságíró létemre a tesztautókkal itt parkolok, bent az udvarban a kék Mazda az én autóm, az is itt áll, nem jutottunk semmire. A bácsi a fejébe vette, hogy mi gazemberek vagyunk és hajthatatlan volt. Úgy is tette be maga mögött a kaput, mint valami börtönőr. Na, jól nézünk ki.
Közben persze kiderült, hogy a Közterület-felügyelet indította el a lavinát levelével. Lakossági bejelentés érkezett, melyben ilyen remek, bimbózó nyelvi virágok fordulnak elő, mint: közterület rendeltetésszerű használatának indokolatlan mértékű zavarása, indokolatlan mennyiségű gépjármű tárolása ill. üzemképtelen jármű közterületen való tárolása.
Szép bizony, főleg az indokolatlan mennyiségű gépjármű tárolása, na az olyan magyaros, mint a Gulyáskrém, vagy Farkas Berci bajsza. Persze a szerencsétlen íróasztali közteres nem tehet semmiről, (bár nem tudom, nem lenne-e kötelessége ellenőrizni a tényállást), de még ha ki is jött valamikor szétnézni, akkor is csak gépjárműveket látott volna az udvarban. Ott a Mazda, Peti E28-a és az E34, valamint egy tesztautó és jó eséllyel az átkozott, bordó Transporter is a garázslehajtón. És akkor még éppen nincsenek vendégeim, akik többnyire bizony autóval jönnek, ami nem is csoda, tekintetbe véve, hogy az alpinista-szerkó meglehetősen drága, anélkül pedig nehéz feljutni hozzám.
Ugyanis lényegében egy zsákutca végén lakom. Bár az utca kifejezés nem fedi tökéletesen a valóságot, hiszen az Olympus Mons meteor-szagatta lejtője márványpadlós bálterem a kis utcácskához képest. Félméteres gödrök, kilónyi kövek, sziklák, gumigyilkos zúzalék megszórva porral és aszfaltgöröngyökkel. Ez a jobbik oldal, a megközelíthető. A másik oldal lényegében egy off-road pálya, kizárólag Trabant-guru barátom és Winkler tudott eddig közlekedni rajta. Előbbi ott lakott a szomszédban évekig, a másik pedig egy 4Runnerrel jött. Ja nem, Tie egyszer feljött a Range Roverrel. Az három.
Ennyit a környékről. A házhoz tartozik egy udvar kocsibeállóval, a mellette lévő kapun keresztül pedig a garázshoz hajthatunk le. Az udvaron elfér három autó gond nélkül, a garázsban egy, lehajtóján kettő, ha nagyon kéne. De nem kellett, soha nem szenvedtünk helyszűkében. Apropó, bizony szűk lett az ingem nyaka, mikor megtudtam, mivel vádol a köz, így gyorsan le is csekkoltam az Interpol honlapját , valahová Moslem Abd Kadem és Eduardo Byron Vargas közé tippeltem magam, de szerencsére a szerv még nem tud rólam. Mindegy, idő kérdése csak és a kéz újfent tollat-papírt ragad, engem meg visznek.
Nem is aludtam valami jól az éjjel. Álmomban fogaim között egy Transit-adagolóval, jobbomban egy Zil-laprugóköteggel védtem a házat a ránk támadó Gepárd-csoport ellen, míg lakótársam szakadt szilentblokkokat lődözött csúzliból a beszivárgó írógépes közteresekre. Aztán homlokon talált egy sörétesből kilőtt análstömpszli, én pedig ijedten lesöpörtem a fejemre szakadt olvasólámpát és felébredtem. Jaj, végünk.
Nem értem, egyszerűen nem értem. Ha autó áll a ház előtt, az vagy a kapu előtti kikövezett részen, vagy a garázslejárat előtt parkol. A...hmm...utcára csak akkor állunk ki, ha valamelyik hátsó járművel mozdulunk és el kell állni az útjából. Forgalom szinte nincs, ha csak nem számolom a mopedes postást vagy a csütörtök reggeli kukásautót, de ezek gond nélkül elférnek, soha nem jelezte senki, hogy útban lennénk. Este tíz után nem flexelünk, nem hangoskodunk, a káromkodást és a zeneszót kordában tartja a bezárt garázsajtó.
Gondolom, soha senki nem ellenőrizte a kedves bejelentő állítását, hiszen látná, hogy van ugyan üzemképtelen jármű, de az nem közterületen, hanem - könyörgöm - a garázsban áll! Felbakolva. Vagy azt feltételezik, hogy reggelente kivisszük az utcára, hadd szokja a napot?! Mert jót tesz a fényezésnek egy kis kaliforniai patina? Különben is, mi az, hogy indokolatlan mennyiségű jármű tárolása? Mekkora mákja van Brunei szultánjának, hogy nincsenek szomszédai. Szegénynek milyen megdöbbentő lenne, ha egy reggel csengetne az egyenruha, hogy Hlavács néni bejelentése alapján magyarázza meg azt a sok autót. A GARÁZSÁBAN!
Kész, teljesen értetlenül állok a dolog előtt. A sarkon élő acélöntő-dinasztia ténykedése senkit nem zavar? Hogy lassan hozzájuk igazíthatom a konyhai kakukkos órát, olyan pontosan kezdik égetni a szigetelést a rézhuzalokról szombat este fél nyolckor? Persze, üsse kavics, csak a környék fáinak, bokrainak van egy olyan rossz tulajdonságuk, hogy az átkozott, csípős füstöt megfogják, nem tudja elfújni a szél. És persze ki nem találják, hol van a legtöbb fa. Bizony, a hegytetőn, ahol lakom. Így szombat este fuldoklósat játszik a barátnőm, a kutyám, a jókora fikusz az előszobában és fuldoklósat játszom én is, na meg az a pár száz ember, aki ott lakik a környéken. Fel kéne jelenteni azt a hülye akácot, az tehet róla, miért nem fordul lapjával, ha jön a füst nemde?! Úgy látszik, én könyebb préda vagyok.
Oké, mi nem égetünk semmit. Szerelgetünk a garázsunkban, amiért fizetünk, parkolunk az udvarban, amit bérlünk. Segítünk a barátainknak, akiknek nincs lehetőségük ilyesmire, pénzt ezért jóformán el nem fogadunk, orgiákba forduló kokó-partikat nem rendezünk és mégis itt tartunk. 2009-ben még mindig elég két ok ahhoz (papír és ceruza), hogy bárki bárkit büntetlenül feljelentsen, megkeserítve ezzel életét. Megértem én, hogy az ellenség vicsorogva kémlel a határ mögül és csak azt várja, hogy éberségünk meginogjon, na de ok nélkül az sem támad.
Nos, akkor innen üzenném a kedves bejelentőnek, a Közterület-felügyeletnek, a Moszadnak, a DEA-nek és a Nemzetbiztonsági Hivatalnak, hogy a kis, piros Lancia a barátnőmé, nálam van a forgalmija, nincs szükség vörös kódra, a héten elkészül.
Önnel történt már hasonló? Mondja el blogposztunkban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
