Előre is elnézést a nem budapesti olvasóinktól a téma miatt, de ez a véleménycikk most őket nem valószínű, hogy lázba hozza. Sőt, talán a budapestiek közül is csak azokat, akik rendszeresen közlekednek a belső kerületekben. A közösségi rollermegosztót szokás utálni vagy rajongani érte, de az biztos, hogy kár lenne szó nélkül elmenni a jelenség mellett.
Kezdjük a bajaimmal.
1. Bárhol ott hagyják
Ez a legtöbbször felmerülő kritika a Lime-mal kapcsolatban: borzasztó idegesítő, hogy tényleg bárhol otthagyják, például a járda közepén, de zebrán hagyott rollerrel is találkoztam már. További probléma ezzel kapcsolatban, hogy a szelet mint tényezőt kevesen veszik számításba a letámasztásnál, így egy nagyobb lökés hatására összeborult Lime-rollerekből álló szigetek, dombok alakulnak ki a legváratlanabb helyeken.
2. Nem egyértelmű, hol kéne vele menni
Mint motoros jármű értelemszerűen jó lenne vele az autók mellett menni a sáv szélén, akár egy robogóval, de a roller, mint műfaj, erre nem alkalmas a kis kerekeivel és gyenge stabilitásával. A gyalogosok között cikázni 20-25 kilométer/órával szintén nem túl jó ötlet, így marad a bringaút, ahova viszont szintén szükséges némi közlekedési ismeret és kultúra.
3. Relatív drága
Az utazás alap díja 250 forint, utána percenként további 50 forint, ha semmilyen kedvezményes konstrukciót nem veszünk igénybe. Ez rövid utaknál kb. 500 - 1000 forintra jön ki tapasztalataim szerint, ami talán nem tűnik soknak, de a Blinkee robogók percdíja csak 58 forint percenként, nincs alapdíj és sokszor gyorsabban is lehet vele haladni - igaz, ahhoz már kell jogosítvány. Az újrainduló Bubi havi bérlete 500 forint lesz, amivel az első 30 perc használat ingyenes, utána percenként 20 forint.
Van pár bajom a közösségi robogózással
A robogósharing rendszerek nem oldják meg a város problémáit, inkább csak továbbiakat generálnak.
És amiért mégis inkább szeretem:
1) Tényleg egyszerű használni
Nem csak a rollert, de a kapcsolódó appot is olyan hülyebiztosra tervezték, hogy tényleg szinte bárki tudja használni. Ráadásul annyi roller van a belvárosi részen, hogy szinte mindig találunk szabad példányt a közelünkben.
2) Igazi háztól-házig
Pont abból a fentiekben negatívumként felrótt tulajdonságából fakadóan, hogy bárhol le lehet tenni, ezzel tényleg háztól-házig mehetünk, nem kell parkolóhelyet vagy dokkolót keresni hozzá. Ezzel pedig sokszor rengeteg időt spórolhatunk.
3) Jól lehet kombinálni
Többször kerültem már olyan élethelyzetbe, hogy a Lime jelentett optimális megoldást, mert például váratlanul leállt az 1-es villamos, a tervezettnél kevesebb idő alatt kellett volna elérnem egy csak gyalogosan megközelíthető helyre vagy a célhelyemtől viszonylag messze tudtam csak parkolóhelyet találni. Ezt pedig más közösségi közlekedési megoldások jelenleg nem tudják megadni.
+1) Hello Tourist!
Tök jó lehetőség a turistáknak a belvárosi közlekedésre, a látványosságok közötti jövés-menésre.
A mérleg nyelve nekem egyértelműen az inkább legyen, mint ne felé hajlik, sőt! És ha a parkolással kapcsolatban lenne rá valami értelmes és könnyen betartható szabályrendszer (hova, hogyan lehet letenni úgy, hogy ne legyen útban másoknak), azzal szerintem az ellenzők száma is drasztikusan lecsökkenne.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

