Hajlamosak vagyunk azt hinni, mindig tudjuk a jó megoldást. Csak egy jó megoldás létezik, amit mindenkinek át kellene vennie – tőlünk. Aki nem így cselekszik, magára vessen, hülyeség ellen nincs orvosság.

Hülye aki új autót vesz, mert a tervezett avulás tökéletes szobrát tudhatja majd magáénak nagyon sok pénzért. Eljön majd az idő, amikor a kényelmet és komfortot szolgáló kettős tömegű lendkerék szétszáll a szélrózsa minden irányába, vagy a drága piezoinjektorok mondják be az unalmast, egyik a másik után.
Nekem ne mondd! A Misi haverjának is alig volt 150 ezer a szinte új kocsijában, és 400 ezret hagyott a szerelőnél. A Tomi sógorának öccse meg bevitte a szervizbe a még garanciális autóját, és elhajtották, mint a lepkét, hát ezért vegyünk új autót? És a te autóddal mi van? Az rendben van, mert nekem sikerült egyet kifognom, kevés kilométerrel, olyan, mint az új. És én cserélem az olajat ötpercenként, mert az a lényege mindennek. Különben széthullik. Atomjaira.
De mi az igazság? A Misi haverjának már volt kétszer 150 ezer az autójában, amikor két eladónál is nagyot tolatott, pont időszerű volt ez a nagyszerviz, a Tomi sógorának öccse meg ugyan benne volt a két év garanciaidőben, de nem hordta rendszeres ellenőrzésre, mert okosba' csináltatta Alcsútfelsőn. Persze ezekről nem szólnak a rémtörténetek, csak hogy mennyivel jobban járunk egy 15 évessel.
Egyébként még ez is lehetséges, hogy tényleg jobban járunk, hiszen mindenki máshogy él, másra használja az autót, és a saját élethelyzetére lehet, hogy egy tízéves a legjobb megoldás. Sokszor elfelejtjük, hogy az autó egy eszköz bizonyos feladataink megoldására. Nem egy tárgy, ami az önkifejezés eszköze és szellemi nagyságunk tükre. Bár mifelénk leginkább erre használják. Otthoni feladatainkhoz jól tudunk eszközt választani, de az autó esetében néha nagyon melléfogunk. Villával nem próbáljuk a levest enni, baltával nem verünk szöget a falba, de hetes BMW-t választunk, hosszú kivitelben és nagy motorral, pedig a megyéből sem megyünk ki, és legfeljebb ketten utazunk.
Igen, az új autó drága. Így meg pláne.
De nem a legdrágábbat és a legnagyobbat kell választani, hanem az ideálist. A magasabb árral megvásárolhatjuk a nyugalmunkat, kaphatunk mobilitásgaranciát is, ha hiába új az autó, esetleg mégis Murphy az erősebb. Nem ritkaság, hogy az ilyen segélyhívó szám mellé adott tájékoztatóban csereautó, és a szálloda költségeinek átvállalása is szerepel. Ne feledjük, nem csak egy igazság van, nem mindenki imád és tud autót szerelni, nincs mindannyiunk laptopján diagnosztika program és hibakódolvasó. Van, aki nem tud, nem is akar autószereléssel foglalkozni az utcán, a hátsó ülésen síró két gyerek mellett. Ő azt mondja, neki megéri az új autó. Az ő döntése, és teljesen elfogadható.
Szerencsés helyzetben van, aki a cég, vagy más költségén tud új autót használni, én például már zsinórban a harmadikat. Bár a másodikkal ráfaragtam, 260 ezernél jött elő egy ismert hajtórúdcsavar-szakadásos hiba. De átlag János mennyi idő alatt csavar bele 260 ezer kilométert? És ezalatt nem volt rendellenes meghibásodás, csak egy féknyereg-javítás és -tisztítás.
Korábban egy Opellel hiba nélkül mentem 250 ezer kilométert, ami van, akinek több mint tíz év. Még ezután is egészen jól állta a sarat. A mostaniban 50 ezer kilométer van, a harmincezres szerviz kilencvenezer forint volt, nekem ez hat hónap, de van, akinek több, mint két év. Két év gondtalan utazás kilencvenezerért és az értékvesztésért. Nem jó befektetés, de mindennek van ára. Ma is nyomtam 500 km-t, autópályán, tempomattal, 130-cal, csendben, zenét hallgatva.
Nyilván egy használt autónál nem kell az első évek nagy értékvesztését elszenvednünk, ami csak akkor fáj nagyon, ha nem igazán van rá pénzünk. Másrészt ott a biztonság, a garancia, és ne higgyünk a rémtörténeteknek, az új autók csak szerencsétlen esetben produkálnak komolyabb hibát 200-250 ezer kilométeren belül. A használt pedig – pláne a tisztázatlan előéletű – mindig tartogathat egy kis meglepetést, kis túlzással ketyegő bomba. Annak mindenképpen, akinek villáskulcskészlete sincs.
Az új autó vitathatatlanul komfortosabb tízéves társánál, csendesebb, biztonságosabb, több kényelmi berendezéssel. A tekerős ablak kihalt, a korai tempomat kiegészült aktív radaros távolságtartóval, az intervallumos ablaktörlő esőszenzorral, és ezek leköltöztek a középkategória alá is. Ha valaki hobbiból öregautózik, arra nem opció az új autó, de közlekedési eszköznek igen.
Aki azt mondja, hogy ez nem így van, hazudik, néha még magának is. De a lényeg, hogy az eszközt a célhoz illesszük, és a céljaink nagyon különbözőek, így az eszköz is az lesz. Ezért nem létezik a legjobb autó.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A helyes válasz középen vanRestaurálták: Toyota MR2 Turbo (1991)
Két ülés, középmotor, kivehető üvegtető, bukólámpa, alacsony súlypont – mi kell még a boldogsághoz?! Kanyargós út.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
