Levorg
A Skandináv folklór – ellentétben a trollokkal – meglehetősen ritkán tesz említést a levorgokról. Nem azért, mert nem tűntek volna fel már az i. sz. 2. században a norvég mondakörben, hanem azért, mert aránylag rövid időn belül (alig 100 – 150 év alatt) szinte teljesen kiszorították őket a mondákból a trollok, melyek mégis csak elfogadhatóbbnak bizonyultak az északi népek számára, mint a levorgok.
A mondák alapján a levorgok amolyan magashegyi trollok. Mélynövésűek és mivel meglehetősen primitív élőlények, így az ágyékkötőn kívül képtelenek bármilyen más ruhadarab elkészítésére, ezért inkább vaskos háj- és zsírréteget növesztenek a hideg ellen. Remekül eligazodnak a hóban, Ármann Jakobsson szerint a levorg-lábnyomok világosan mutatják a lény jelentős testtömegét és utalnak magányos életmódjára (többek között ebben is különböznek a kis családokban élő trolloktól).

Ennek a magashegyi levegő, a repedezett, kifejezetten ronda bőr és maga a levorg visszataszító, rondának mondott külseje és a belőle áradó intenzív öregember- és rothadó hús szag az oka. Ezért párzani is csak sötétben, hátulról képes, ekkor a hím levorg a némiképp kisebb nőstény levorginát kőbunkójával leütve tesz eleget a reprodukciós folyamat jelentette kihívásnak.
A levorgok táplálkozási szokásairól csak homályos elképzeléseink vannak, tekintettel éjszakai életmódjukra. Az óskandináv mondák szerint olykor lemerészkednek a völgyekbe, ahol nem ritkán a bentaygákkal hordába verődve vadásszák le az őshonos kadjarokat. Levorggal való találkozás esetén mindenképpen javasolt azonnal befogni az orrunkat és kerülni a szemkontaktust, így nem tűnik fel, hogy valójában milyen ősi fajjal van dolgunk, amely már csak nyomokban tartalmazza felmenőinek eleganciáját.

Persze mindez nem igaz, de akár az is lehetne, hiszen az utóbbi időkben egészen elképesztő mértékben repedt szét az autóipari Hülyenév-zsák. Kezdődött a bugyuta LaFerrarival, aztán a Bentley rátett egy lapáttal a Bentaygával, amely a Kanári-szigetek festői Roque Bentayga-járól kapta a nevét, emlékezetetve W.O. Bentley-re, a márka alapítójára. Aztán a láncot igazán az egészen elképesztően hülyén hangzó Levorgnál dobta le az agyam. Levorg? Ezt mégis hogy? Mi a tököm az a Levorg? Egy mítikus, skandináv élőlény? Tengeri szörny? Szárnyas kelgyó? Levorg. Ízlelgessék egy kicsit és képzeljék el azt a (mondjuk) német vásárlót, aki betéved egy Subaru-szalonba és Ich will einen Levorg kaufen!- felkiáltással okoz röhögőgörcsöt azonnal minden dolgozónak.

Ritka hülye név, pláne, hogy tudjuk, a Levorg valójában a LEgacy, reVOlution, touRinG szavakból jött össze. Nem tudom, mennyire gondolja még komolyan a Fuji Heavy Industries az autógyártást, de nemzetközi jelenlétük valahogy olyan holtpontra jutott az utóbbi 6-8 évben, hogy már tényleg nem tudnak mivel embert csalni gigantikus genfi standjukhoz, mint két gitározó japán sráccal.
A formatervvel látszólag már nem törődnek, hiszen a GD-GG Imprezát követő ötajtós borzalom láttán a sikítófrász keringette az ős-Subarus közösséget, ennek körbeműanyagozott, megemelt változata lett az XV., aztán ott a BRZ, ami egy Toyota vagy a Forester, amely egy olcsónak tűnő drága autó. A Legacy pedig talán a legrégebben tupírozott termék a földön. Minden bizonnyal pont annyit változtattak rajta az egyes generációk alatt, hogy hitelt érdemlően új autóként állítsák be, pedig a valóság az, hogy erre a Levorgra (jaj) ránézve is ugyanazt a Legacy kombit látjuk, mint 1998-ban. És ez baj, mert komikusan avíttasnak hat kívül-belül a krómozott műanyaggyűrűs tekerőivel, a kilencvenes éveket idéző beltéri ergonómiával és struktúrával, a borzalmasan oda nem illő púppal a géptetőn, és a sok csicsás, vakítóan krómozott műanyag elemmel az orrán. Egyelőre 1,6 illetve kétliteres turbómotorral (170-300 lóerő), CVT váltóval és összkerékhajtással.

Mintha az Impreza-fiaskó után nem mernének hozzányúlni a Legacy formájához. Mintha nem is tudom, miben bízva megfeneklettek volna a tíz évvel ezelőtti világban. Nem volt nehéz párhuzamot vonni a Mitsubishivel, amely jelenleg ott tart, hogy a Lada volt formatervezőjét kellett elcsábítaniuk magukhoz.
És gyárthatják ők a világ legjobb minőségű autóit (azért itt is rezeg a léc az utóbbi években), csinálhatnak bőszen tüsszögő WRX STi-t és még csodálatosabb EVO-t, de a helyzet sajnos az, hogy ez már egy pár éve egyáltalán nem elég. Haladni kell a korral. Jó forma kell és menő beltér, kapcsolt appok, színes-szagos, érintőképernyős és puha anyagos világ, különben oda jutnak, ahová jutottak: a Subaru és a Mitsubishi is szépen-lassan eltűnik Európából. Ha csak össze nem kapják magukat.
És ezen a hülye nevű Levorg nem fog segíteni. Kár.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
