Mi mással is kezdhetnénk, mint a ténnyel, hogy a Mercedes – nagyon úgy tűnik – hivatalosan is visszatért a nagymenők közé. A szombati időmérőn úgy Rosberg, mint Schumacher is remekeltek, Hamilton öthelyes büntetésének köszönhetően a két Ezüst Nyíl az első sorból indult.
Ennek ellenére szinte kivétel nélkül mindenki szkeptikus volt, hiszen a Mercedesek keményen és gyorsan fogyasztották a Pirelliket. Talán nem is vették túlzottan komolyan a csapat kijelentését, mely szerint sokat dolgoztak a probléma megoldásán. Ross Brown nem beszélt a levegőbe (annak ellenére, hogy a héten már egyszer tele lett a töke a már egyszer legalizált hátsó szárnyuk körül kialakult feljelentősdi miatt) ez világos lett mindenki számára, aki az első tucat kör után még mindig a két Mercedest látta az élen.
Schumacher ugyan kiesett, ennek ellenére nem lehet elmarasztalni, nem az ő hibája volt. Még nem egyértelmű, hogy a sikertelen jobb első kerék cseréje vagy más műszaki hiba miatt, de a 13. körben feladni kényszerült a versenyt. Pedig addig igazi vén róka módjára tartotta maga mögött a Rosberget üldözők falkáját. Ügyesen, mindig akkora tempót diktálva, hogy az előzésre sok esélyt ne adjon, de azért Rosberg egérutat nyerhessen. Nem gondolom, hogy ez véletlen volt, Schumacher nevével a véletlent egy mondatban emlegetni amúgy is furcsa.
Rosberg pedig ment, egyszerűen hibátlanul, végig vezetve és nagy tempóval, nálánál jobban senki nem érdemelte meg a győzelmet. Ez az eredmény – és a Mercedes egész hétvégi teljesítménye – azonban egy brutálisan erős versenyzői duóval kiegészült, immáron hosszú távon is gyors csapat képét vetíti előre és ez bizony aggaszthatja a többieket. Norbert Haug katasztrofális fogsora nem véletlenül villogott annyit a hétvégén és 1982 világbajnoka, az öreg rozmár Keke is elégedetten dőlhetett hátra a székében: felnőtt a gyerek.
Főleg a Red Bull van bajban, hiszen egyre inkább úgy tűnik, hogy a tavalyi dominanciát elfújta a szél. Sőt, Sebastian Vettel szempontjából még aggasztóbb a helyzet, hiszen házi konkurenciával is meg kell küzdenie, Mark Webber iszonyatosan felszívta magát és eddig bizony – merjük kijelenteni – ütőképesebbnek tűnik, mint Vettel. Az a Vettel, aki a rajtrács 11. helyéről vághatott neki a versenynek, majd egy pocsék rajt után a 14. helyről küzdötte fel magát becsülettel az ötödik helyig. Szép munka volt, Webber viszont a negyedik lett. Úgy tűnik, a McLaren mögé kell felsorakoznia Dietrich Mateschitz csapatának és most megkapták a nyakukba a Mercedest is. Ráadásul a többi csapat gyors autói is képesek bekavarni, Christian Horner tudja, hogy egy dolog hiányzik csak: a tempó. Ne írjuk még le őket, de a viharfelhők lassan gyűlni kezdtek a horizonton.
A Ferrarinál ezzel szemben sokkal komolyabb a baj, ott már lassan a jég veri a vörösöket. Massa lassan kiérdemli, hogy kisbetűvel írják a nevét, mint Nemecsek Ernőnek, teljesítménye minősítésére még talán ez a pár mondat is sok. Nem szerzett pontot. Lassan inkább lesz teher a Ferrari számára, mint haszon, bár tény, hogy ezúttal Alonso is csak a kilencedik helyre tudta behozni az autót. Mentségére legyen mondva, hogy a futam elejétől a végéig folyamatos akcióban volt, ráadásul Perez és Maldonado személyében embereire akadt, keresztül-kasul verték egymást, de két pontot behúzott a spanyol így is.
Bármennyire is mutatott jó formát a Mercedes, azt azért látjuk, hogy a szezonkezdet a McLaren dominanciáját hozta. Minden szempontból komplex a csapat, jó pilótákkal, remek autóval. Button nagyon összeszedett, fejben rendben van és úgy látszik Hamiltonnak is jót tett, hogy egy kis mosolyszünet után visszatalált hozzá a McLaren garázs fénypontja: Nicole Scherzinger. Azóta sikeresen feledteti tavalyi hektikus, zaklatott formáját és jelenleg – három harmadik helyével – vezeti a világbajnoki tabellát. Buttonnak pechje volt az elrontott kerékcserével, de a rádión keresztül nagyon diplomatikusan köszönte meg a munkát a csapatnak, nem okolt senkit.
Kimi Raikkönen 14. helyét látva talán furcsa azt állítani, hogy jó formában van, pedig igaz. A Lotus-Renault lehet a mezőny meglepetés-csapata, bár tény: ez eddig elmaradt. A finn jó kondiban van, tőle szinte szokatlanul vérmesen küzd, látszik rajta, hogy élvezi a versenyzést, nincs besavanyodva és oda tud férni a rajtrács második sorába, ha kell. Az már csak egy külön verseny-pech, hogy egy kis hiba után - az ideális ívről lesodródva – annyi koszt szednek össze autója gumijai, hogy egy fél körön keresztül keresi a tapadást és elveszíti pontszerző helyét, de ez benne van a pakliban, Raikkönennel számolni kell, csakúgy, mint csapattársával. Grosjean egy remek hatodik helyet tudhat magáénak, megküzdött érte. (Itt jegyezném meg, hogy Mezei Dániel sokszor jobban tenné, ha meggondolná, mit akar villámgyorsan, - paliklacisan - közölni, vagy csak szimplán: nézze a versenyt, a mai közvetítést egyértelműen Wéber mentette meg a totális hiteltelenségtől és a dilettantizmus bélyegzőjétől.)
Összességében elmondható, hogy Rosberg háta mögött állt a bál, szinte hihetetlen kijelentés, de öröm volt nézni, ahogy bátran, bevállalósan tették oda magukat egy-egy rázós helyzetben a srácok. Mintha nem is Forma-1-es verseny lett volna. Pontot szerzett Senna a másik Willamsszel, Vettel végül ötödik lett, a remek rajthelyet kiharcoló Kamui Kobayashi viszont csak a tizedik, míg csapattársa, Sergio Perez a 11. Több volt a Sauberekben, mint amennyit mutattak, de bőven lesz még esélyük.
Azt már tényleg csak végszó gyanánt jegyeznénk meg, hogy mennyire beleszólt a mai végeredménybe, hogy a pályán iszonyatos mennyiségű gumimorzsalék és szemét gyűlt össze. Hiába rajzol Herman Tilke egy újabb, 523 méter széles aszfaltcsíkot, ha az csak arra jó, hogy megfogja a szemetet és ezzel tönkretegye a versenyt ill. ellehetetlenítse az előzést. Nem csodálkoznék, ha a pilóták ráhatására a Pirelli áttervezné az abroncsait. Mert ennyi trágya és szemét nem való egy versenypályára.
Ennek ellenére – azt hiszem – mindenki elégedett lehet, egy remek futamot láthattunk. Hosszú idő után az elejétől a végéig lekötötte a nézőt, és ez jó.


Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
