Az idei szezonban láttunk már több izgalmas versenyt (ha nem látta, azért nézze meg, volt egy-két jó pillanat), de itt dőlt el a világbajnoki cím sorsa, immár tizenegyedszer avattak bajnokot Suzukában.
Tény, hogy hiába próbálták, a világ összes médiatrükkje sem tudta volna kellően dramatizálni az idei világbajnokság végkifejletét. Matematikailag volt ugyan esélye arra, hogy Jenson Button elodázza Vettel második címét, de mindenki, aki két lábbal állt a földön, tudta, hogy Vettel csak akkor veszíthet, ha valaki kiüti vagy megáll alatta az autó, önmagától hibázni nem fog. Ráadásul még ekkor is Button-győzelem kellett volna ahhoz, hogy pár héttel később dőljön el minden.
Nem is kell itt túlzottan analizálni és keresni a másodperceket, talán csak annyit érdemes kiemelni, hogy a futam utáni körben a rádióban hallható volt a Tudjuk, hogy meg akartad nyerni... - mondat, ami azért elmondja, hogy Vettel igazi versenyző és nyerő. És mint olyan, pontosan tudja mikor és mennyi kockázatot kell vállalnia, behozta harmadiknak és nyert. Abszolút megérdemelten, precízen és taktikusan vezette Newey hibátlan autóját. 24 évesen és 98 naposan lett minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka a fejben ötven évesek bölcsességével versenyző német.
Csak reméljük, hogy 8-9 év múlva valami elvakult Button-rajongó nem terjeszti el a hülyeséget, hogy csak azért lett idén övé a cím, mert a rajt után kivezette Jensont a fűre. Ebben a helyzetben talán mi sem tettünk volna másképp, ráadásul Button a későbbiekben ismét megmutatta, miért nőtt túl ebben a szezonban csapattársán, Lewis Hamiltonon.
Azon a Hamiltonon, aki a katonás sorokban ülő japánok szeme láttára akadt össze ismét Massával, a kis vörös kakassal, idén már talán ötödször. Nem is értem, Bernie Ecclestone miért nem szervezett még egy kollektív paintballozást mondjuk Monaco utcáin, ahol Massa vörös színű golyókkal viszonozhatná Hamilton ezüst festékes tüzét. Feszültséglevezetésnek jó lenne.
De vissza Buttonhoz, kinek helye immáron hosszú időre biztosított a McLaren csapatnál, ezúttal is jobban kijött neki a lépés, ügyesen taktikázva spórolt a gumikkal a verseny elején és még a végén is volt annyi tartaléka, hogy maga mögött tartsa Alonsót.
Azt az Alonsót, aki a már emlegetett Felipe Massát nyomja el a Ferrarinál. Alonso hozta, amit lehetett, sokkal megfontoltabban vezet, mint mondjuk 3-4 éve és az olaszok biztosan építhetnek rá.
A futam végi győzelmi dobogó képe akár szimbolikus is lehetne, jó volt látni ott három ennyire motivált világbajnokot, a jövő szezon kimagaslóan jónak ígérkezik. Wéber kolléga nagyon találóan megjegyezte, hogy összeállhat végre egy nyolcvanas éveket idéző szupergrup. Úgy legyen!
Ilyenkorra már egyre inkább a jövő szezonról szól minden, talán Robert Kubica vissza (nem)térése indíthatja el a lavinát, melynek végén a jövő évi csapat-összeállításokat találjuk. Raikkönen jó eséllyel visszatér, reméljük, hogy Kubica is, a kérdéses, hogy vajon a Renaulthoz vagy másik csapatban lesz helye? Az óra ketyeg, Robert jönne, de az orvosai nem engedik. Ettől függ Senna további sorsa is, Barichello megy, de a sort folytatva kiderül, hogy csak a 3-4 top-csapatnál biztos a versenyző-összeállítás. És akkor még vegyük be az egyenletbe a teljesen új motorokat-autókat... Lesz itt kavarás jövőre is.
Ettől függetlenül ne feledjük el, hogy legalább olyan fontos a konstruktőri cím is, ott nincs még eldőlve minden, de ne fogadjanak a Red Bull ellen, ha tehetik. Ne dőljünk a kardunkba, biztos vagyok benne, hogy Vettel nem fog visszavenni a szezon hátralévő részében, jó eséllyel ugyanott lesz, ahol eddig.
És hogy nem sírt? Nem számít, ettől még lehet boldog, idén már ő a király. Különben is, a fiúk nem sírnak.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
