Nekünk is van ötletünk
Buszsáv, élt négy napot
A Budaörsi úti, nagyjából fél kilométer hosszúságú buszsáv mindössze 4 napig élt, így szolgált csodálatos példájául, hogyan lehet egy nemes ügyért sanyargatni a népet.
Magyarország vízfejű. A főváros túlzsúfolt, a levegője szennyezett. Dolgozni kell. A budapesti tömegközlekedés pocsék. A legtöbb helyen még az ingyenes és kulturált parkolás sem biztosított azok számára, akik vidékről vagy a külvárosokból tömegközlekedéssel szeretnének bejutni a központba. Naná, hogy jobb lenne olyan városban lakni, ahol alig van dugó, friss a levegő, a tömegközlekedés gyors, kulturált és megfizethető, ahol csicseregnek a madarak és boldog gyermekek önfeledt kacagásától hangosak az utcák, de Budapest jelenleg olyan állapotban van, hogy csak sok apró és fáradtságos lépés után juthat el ide. Ha eljuthat egyáltalán.
Szebb jövőt, emberek! Tisztább, kulturáltabb fővárost az országnak! Nyilván hasonlóan nemes gondolatok motiválták az LMP-t, aki kiállt az ominózus Budaörsi úti buszsáv mellett, meg persze Tarlós István főpolgármester is nyilván mindenkinél jobban vágyik az idealizált fővárosra - bár az sem titok, hogy már felvettünk egy 100 millió forintos támogatást az Uniótól a projektre, szóval ezt a pénzt most már el kell költeni valahogy. Jó lenne okosan.
Ha esetleg van önök között olyan, aki lemaradt a bohóctréfáról, íme a rövid emlékeztető. Az M7-es fővárosi bevezető szakaszánál, a Budaörsi úton tovább vitték a buszsávot a BAH csomópont irányába, így az itt kétsávossá szűkülő útnak csak az egyik sávját használhatták a vízfejű Magyarország fővárosa felé tartó, dolgozni vágyó/kényszerülő autósok, minek következtében Budaörsig tartó, vagyis tizenkilométeres dugók alakultak ki reggelente.
A jelszavak jók: jobb levegőt, kevesebb dugót akarunk, mennyünk BKV-val, tehermentesítsük a belvárost! – nyilatkozta a Budapesti Közlekedési Központ. Nyilatkozatukból megtudhattuk, hogy az autópályán kialakuló dugó miatt nem is nő a menetidő, csak annyi történik, hogy a nyugati országrészből érkező kocsik most a városon kívül ragadnak be, és nem lassítják a belső kerületek forgalmát.
Először felháborodott a nép, aztán felháborodott Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere. Még az LMP, aki látványosan a szívén viseli környezetünk sorsát, is kihátrált a projekt mögül. Ebben a formában már nekik sem kellett a jó levegő. Mindezek után – váratlan fordulat – a Levegő Munkacsoport boldogan üdvözölte a kiváló ötletet, melyet egy nappal később, vagyis négy nappal a bevezetés után Tarlós István visszavont. Tapsoljuk meg!
Négy napig élt a buszsáv a Budaörsi úton, és majdhogynem hiábavaló volt a létezése. Az abszurd közjátéktól nem lettünk okosabbak, de talán tisztábban látunk egy-két dolgot. Amíg az ország vízfejű, és amíg dolgozni kell, vagyis előre láthatóan jó sokáig rengetegen járnak majd be Budapestre a környékbeli településekről reggelente. Ha azt szeretnénk, hogy a belvárosban ne legyenek dugók, és minél többen váltsanak BKV-ra, akkor bizony nem egy huszárvágásra van szükség, azért bizony sokat kell tenni.
Először is rengeteg P+R parkolót kell kialakítani a külvárosokban és a Budapest melletti települések vasútállomásain. Kell azután egy olyan BKV, amilyen sosem lesz, vagyis olcsó, gyors, és kulturált. Jó lenne egy négyes, de még egy ötös meg egy hatos metró is, láthatjuk, mennyivel jobb a tömegközlekedés azokban a városokban (Párizs, London), ahol kiterjedt metróhálózat működik. És ha minden adott, jöhetnek az autósok dolgát szántszándékkal megnehezítő buszsávok; mint az az elmúlt napokban empirikus módon be is bizonyosodott, nagyon fontos a sorrend.
Tarlósnak egyébként volt még egy jó ötlete a buszsáv megszűntetésén túl: főpolgármesterünk szeretné, ha a jövőben azok a kocsik is használhatnák a buszsávot, amelyekben legalább hárman ülnek. Ha mi, autósok betartanánk, nem is lenne rossz, ehhez pedig semmi más nem kell, mint egy égbekiáltóan nagy bírság azokkal szemben, akik egyedül vagy másodmagukkal használják a buszsávot.
Egy használható ötletünk nekünk is van, nem saját, de attól még jó. Sok nagyvárosban vannak változó irányú utak, ahol reggelente a befelé jövő forgalom használhat több sávot, késő délután meg a kifelé tartó. Ez nem is kerülne olyan sokba, hiszen építkezni sem kell, nem mellesleg a Budaörsi út problémáját is meg lehetne oldani egy olyan buszsávval, melyet a kifelé irányuló útról választanának le csúcsidőben, de több olyan szakasz is van Budapesten (Hűvösvölgyi út, Szilágyi Erzsébet fasor), ahol ez a módszer jól működhetne.
Egyelőre azonban örüljünk annak, amink van, vagyis amink nincs. Nincs buszsáv a Budaörsi út elkeskenyedő szakaszán. Hurrá, éljen. Azt az uniós százmilliót meg majd csak sikerül elverni valamire.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
