2020 óta lehet hallani a Sony saját villanyautó-projektjéről, néhány hete egy második generációs modellt is lelepleztek, ráadásul egy olyan SUV-t, ami specifikációiban és méreteiben is piacképesebb autónak tűnt az első generációsnál. Épp ebből adódóan merült fel bennünk a kérdés, hogy a gyártó még mindig csak a saját szórakoztató elektronikai és biztonsági fejlesztéseit szeretné-e tesztelni rajta, vagy a Vision-S 02 hosszabb távon elhagyja a homályos Vision (látomás) jelzőt, és valódi autóként lép piacra.
A Sony hazai ügynökségén kerestük meg a gyártót kérdéseinkkel, melyek arra vonatkoztak, hogy mik a Vision-S 02 céljai, milyen új területekre törne be a Sony autóipari beszállítóként, mit láthat a Sony Mobility munkájából a nagyközönség 2022 végéig, és persze azt is, hogy szerintük mi a mai autóipar legnagyobb, leküzdendő kihívása. Előrebocsátom, nem volt olyan válasz, amelyikben ne lett volna benne, hogy tartózkodnak a konkrét állásfoglalástól.

Az biztos, hogy a Vision-S-széria kizárólag arról szól, hogy a gyártó tesztelhesse a saját szoftveres rendszereinek valós működését, ideértve a szórakoztatást, a biztonságot, az érzékelők és a képalkotók működését, feldolgozását, az ember-gép kapcsolatot és az 5G-s technológiákat. A saját tervezésű autóra elsősorban azért van szükség, hogy a kommunikációs modulok elhelyezésének helyét rugalmasan tudják kialakítani, egy, a saját technikai szempontjaik által megálmodott konstrukcióban. A középtávú cél, hogy a Sony legalább annyira fontos legyen biztonsági és kommunikációs beszállítóként az autós iparágban, mint amennyire a szórakoztató rendszereket tudják szállítani a gyártóknak.
Mindemellett, ha az önvezetés ténylegesen megérkezik, új szerepet kapnak az autó szórakoztató rendszerei is, hiszen a kormány nélküli autó egy mozgó tér lesz, amit vezetői interakció szükségének hiányában új tartalmakkal kell feltölteni, ebben pedig szintén komoly szerepvállalásra készül a Sony. Az új Sony Mobility cégben nem csak a legszigorúbban vett autóipari fejlesztések készülnek, hanem a robotika és a drónos szegmens is innen indul, amit az aibo robot és az AirPeak termékek képviselnek, az alkalmazottak pedig részben közös munkát végeznek a hagyományosabb Sony-területekkel.
2022-ben tehát biztosan nem lesz Sony autó, és a gyártó továbbra is azt gondolja, egyelőre még nekik kell sokat tanulni az autóiparról és az azt kiszolgáló közegről, mindenesetre, mivel az időzítés szerintük is egy nagyon fontos tényező, időben szeretnének komoly tényezővé válni a piacon. Legalábbis beszállítóként.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
