A jól hangzó Hyper Flow Electric Supercharger vacak 68 dollárért (plusz csomagolási és postaköltség) 25% teljesítménynövekedést ígér minden típusra. Vonatkoztassunk el egy pillanatra a ténytől, hogy a teljesítmény növeléséhez a plusz levegő mellett plusz üzemanyagra is szükség van, és hagyjuk azt is figyelmen kívül, hogy amíg mérnökök tucatjai hónapokat töltenek egy-egy típushoz a megfelelő feltöltő kiválasztásával, ez a szerencsés konstrukció tökéletesen passzol minden motorhoz, és pontosan 25% teljesítménytöbbletet garantál a világ bármely autójában. Ne törjük magunkat a szállítási mennyiség és a nyomásviszonyok boncolgatásával. De!
Aki szedett már szét középkonzolt és szellőzőventilátort, az tudja, hogy az ott használt radiális ventilátorokkal kábé egy nagyságrendbe esik a cucc. Mérete, és a kábel vastagsága alapján 2-300 watt (0,2-0,3 kW) teljesítményűre saccolnám, ami a 4-5 kW minimálisan szükséges teljesítménynek csak a töredéke. Tegyük hozzá: szerencsére, hiszen ha valóban 4000 watt feletti teljesítményű lenne, használatakor percek alatt összeomlana a jármű elektromos rendszere.
Így tehát legalább megy az autó, ha nem is jobban, mint nélküle. Nem kizárt, hogy alapjáraton valami, alig mérhető nyomásemelkedést okoz (amit az alapjárat-szabályozás kénytelen korrigálni), de magas fordulatszámon és nagy terhelésen egészen biztosan fölösleges fojtásként viselkedik. Fabatkát sem ér: az erre szánt pénzt adjuk valamely jótékonysági szervezetnek, vagy menjünk el belőle fagyizni, esetleg vásároljunk virágot kedvesünknek. Jobban járunk.
A B&B performance line electric supercharger system 289 helyett, akciós áron (csak most, csak önöknek) 239 dollárért kínál egy axiális ventilátort, egy relét és egy mikrokapcsolót. A cuccot kis utánajárással darabonként negyedáron is beszerezhetjük, ha épp axiális ventilátorra, relére és mikrokapcsolóra vágynánk. Nagyon hasznos alkatrészek, az élet számtalan területén lehet rájuk szükség.
Kivéve talán az autók motorterét. (Oké, a relé ott is jól jöhet.) Komolyabb áramlástani elemzés helyett helyezzünk a műanyag fröccsöntött propeller mellé egy tisztességes kompresszorkereket, és húzzuk széles mosolyra szánkat. Az elektromosság iránt érdeklődők számára említésre méltó lehet még a tipikusan 30 amper körül terhelhető kábelezés, ami legföljebb 360 watt névleges teljesítményt jelent (emlékeztetőül: 4-5000 watt lenne minimum szükséges...)
Összehasonlításként vessünk egy pillantást egy igazi megszállott buherátor Nissanjára , ahol három nagyteljesítményű villanymotor hajt áttételen keresztül egy Roots-fúvót, és az ehhez szükséges energiát a csomagtartóban elhelyezett három akkumulátorból szerzi – néhány tucat másodpercig. Aztán töltés. Tetszenek érezni a különbséget?
De vannak itt még további gyöngyszemek. Míg az első két modell forgalmazója egyszerűen szemenszedett valótlanságot állít, a TurboZet igazi klasszikus lehúzás, egy súlycsoportban az interneten megrendelt áru helyett küldött féltéglával. 30% teljesítménynövekedés, ugyanekkora fogyasztáscsökkenés, és mellékesen 75-85%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátás az ígéret. A kütyü mikroprocesszorvezérelt, fuzzy logikát használ, méri a motorfordulatszámot, a légnyelést, a hőmérsékletet, meg még ki tudja mit – állítólag. A dobozban pedig – tessék megkapaszkodni – 2 darab PC-ventilátor van. Semmi más.
Hasonló kaliberű a jó nevű Kamann Autosport Power Booster -e. Szép, krómozott dobozban árulják a csodát, mely mindössze 12 W villamos teljesítményt felvéve növeli a motor teljesítményét 10-15 lóerővel, és csökkenti a fogyasztást 10%-kal. De legalább nem 30%-kal. Nézzük a dolog jó oldalát: a fiúk csak harmadakkorát hazudnak, mint a turbozetes kollégáik.
Aki pedig szeretne tényleg egy jót röhögni, az látogasson el terboboyee oldalára. Nem tudni, meddig volt éles a vicces és nyilvánvalóan fake lap, és azt sem, hány százan kattantak mégis lelkesen rá, mert hátha mégis használ. Részletes beépítési útmutatóval!
Úgy véli, elértük a legalját? Azt hiszi, 12 W-nál alacsonyabb teljesítménnyel (és költséggel) nem lehet áltuning csodakütyüt eladni? Fenét! A Pro Technology Chips Japánban kifejlesztett Air Intake Supercharger -e 30%-kal csökkenti a fogyasztást és 10%-kal növeli a teljesítményt mindössze 30 dollárért úgy, hogy egyáltalán nincs benne villanymotor. Értik? Jön a levegő, megpörgeti a lapátokat, jól összesűrűsödik, és már szalad is bele a motorba. Magától.
Plusz csomagolási és postaköltség.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
