Gloria és Moto-Moto beszélgetése a Madagaszkár 2-ből ugrott be elsőre, amikor kollégám megkérdezte, milyen. Mondom neki: nagy. Na jó, de milyen? Hááát… nagy. Oké, hogy nagy, de mégis, milyen? Hááát… ööö… nagy. Teszteltük a Pioneer által hordozható navigációs készüléknek aposztrofált multimédiás zsebtévét. Szigorúan kabátzsebbe ajánljuk!
Szóval nagy. Ez még önmagában messze nem elegendő, hogy levegye az embert a lábáról, de mégis. Beépítve tényleg nem tűnik ekkorának egy 2DIN (hagyományos CD-s fejegység magasságának duplája) méretű képernyő, de kézben tartva teljesen mások az arányok − a magamfajta régebbi típusú autókat kedvelő és azokhoz szokott szemének sokkoló, hogy egy LCD tv költözik a beltérbe. Az általam eddig használt PDA-alapú navigációs eszközhöz képest is nagy a kontraszt, hiszen a Pio képernyője két, két és félszer akkora, mint egy átlagos méretű okostelefoné.
Általában
Kettős csomagolásban érkezik a készülék, az egyik belső dobozban maga a navigációs eszköz a tartozékokkal, a másikban az erősítő, erről később. Kritikus tartozékként a rögzítéshez használatos konzolt és a töltőalkalmasságokat csekkolom először. Rövid, tömzsi tartó az óriás tintahalnak is becsületére váló tapadókorongjával − megnyugszom. Ez nem fog leesni, belengeni, rezonálni és egyéb módokon próbára tenni szemeim fókuszálóképességét – csak tudjam majd lerobbantani a szélvédőről, ha vége a kis együttlétünknek. Töltéshez egy hálózati és egy autós töltő a csomagban, remek, pár órás szobai töltés után indulhatunk is.
Bekapcsolás után gyorsan feláll a rendszer, nincsenek hosszú, kínos percek a nyitómenüre várva. A hardverspecifikáció részleteibe nincs értelme belemenni, legyen elég annyi, hogy a teszt alatt nem volt sebességprobléma: késlekedés, akadozás nem tapasztalható. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a térképadatbázist saját memóriában (flash) tárolja a gép, nem kell pl. külső DVD-egységet elérni az adatokért. A kütyün a Navgate nevű szoftver fut, ezen belül érhetők el a rendszer funkciói.
A menüszerkezet teljes egésze magyar (természetesen választható más nyelv), ami örvendetes, mert a legtöbb nagy gyártó csak magát a navigációs részt csináltatja meg magyar felületűre. Kellemes meglepetés a magyar menünél, hogy még a hibaüzeneteket is szépen megfogalmazott mondatokban kommunikálja, nem a „Kicsi akkumulátor áram, vigyázni!” stílusú webfordítós kultúrából merítkeztek – nálam újabb piros pont.
A képernyőre írt üzenetekről jut eszembe: a gép kedvence minden bizonnyal „Az elem töltöttsége kritikusan alacsony…” kezdetű lesz, ezt lehetett legsűrűbben látni. Nem sikerült kideríteni, egyedi esetről van-e szó, de többórás hálózati töltést követően is csak fél órát bír a masina, utána vagy a kikapcsolt képernyőt kényszerülünk bámulni, vagy rádugjuk a szivargyújtóról működtethető autós töltőt. Utóbbi elég masszív, de hosszú távra berendezkedve zavaró lehet az állandóan a középkonzol előtt-fölött kígyózó kábeldarab, érdemes inkább a tartót aktív töltőként szerelve kérni – merthogy ilyet is lehet.
A készülék két oldalán és hátlapján találjuk a különböző csatlakozókat, ebből a lényegesebbek a ki- és bemeneti RCA-k, iPod- és mini USB-aljzatok, SD-kártya bővítőhely, valamint a tolatókamera csatlakozója. Feltétlenül meg kell még említeni az ISO szabványú csatlakozót is, a később taglalásra kerülő többcélúság jegyében. Amennyiben érdekli a dolog, kérjük, lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
