Kutya meleg nyár van. Ezek azok a napok, amikre vágyakoztunk télvíz idején, azokon a napokon, amikre viszont most vágyunk. Ülünk a gatyarohasztó hőségben, jó esetben valami vízparton, ahol egyáltalán nem baj, ha csak egy szál bikinit hoztunk el az útra. De városban, ráadásul autóban már egészen más a helyzet. Most megmutatjuk, hogy egészen pontosan mi is. Fogtunk egy hőmérőt, és jól megmértük az autó körüli dolgokat.
Az első menetben a statikus helyzet hőfokait mértük meg. Vagyis hogyan alakul autónk külső és belső hőmérséklete, ha a napon hagyjuk, amíg strandolunk, és mennyit segítünk rajta és magunkon, ha árnyékba parkolunk vele. Ráadásul mindezt megnéztük fekete, fehér és egy átmenetet jelentő piros autónál is.
Módszer
Mérőeszközünk a Berner féle Thermo Control volt. Ez a pisztolyszerű, első ránézésre valami űrhajós cuccnak tűnő dolog nagyon egyszerű elven működik. A tárgyak ugyanis hőmérsékletüktől függően különböző hullámhosszúságú infravörös sugárzást bocsátanak ki, amit az emberi szem nem képes látni, ez a pisztoly formájú holmi viszont annál inkább. Ravasz lenyom, hullámhossz érzékel, elektromos agy fejben szoroz - és a kijelzőn már meg is jelenik a mérni kívánt tárgy felületének (tehát a tojáshéjat igen, de a tojássárgáját nem tudjuk mérni vele) hőmérséklete. A készülék -18 és +260 Celsius fok között képes mérni, és természetesen átkapcsolható Fahrenheit-fokra is. Tudjuk, hogy minden mérés alapja a kalibrálás, de ezt a lépést most kihagytuk, hiszen egyrészt a hőmérséklet-különbségek voltak a lényegesek számunkra, másrészt, semmi sem történik, ha a víz forrás- és fagyáspontjához képest néhány fokkal több vagy kevesebb az általunk mért érték.
Tesztnapunk - nem teljesen a véletlen folytán - az év legmelegebb napjának kikiáltott csütörtökre esett. Ekkor még a 35 fokos lángost is hűsítőnek éreztük, ahogy a 28 fokos energiaital dobozán is gyöngyözni láttuk a párát. A tesztautókat egész délelőtt kint hagytuk aszalódni a napon, aztán nekiálltunk mérni. Gyengébb idegzetűek most néhány bekezdést ugorjanak át.
Először is a fekete autó motorterére irányítottuk lézerünket, 72
fokot mutatott. Elájultunk.
Még jó, hogy nem értünk hozzá... Hogy megnyugodjunk, gyorsan
megnéztük ugyanezt a területet a fehér autón, amely a sokkal
barátságosabb 54,2 értéket mutatta. De a legmeglepőbb a piros autónál
kapott érték lett. Az 51 fok a hármas legalacsonyabb értéke volt, ami
azt mutatja, nem biztos, hogy a fehér autók tulajdonosai érzik
legjobban magukat belül.
Mielőtt a belsőre térnénk, előbb megvizsgáltuk az egész nap árnyékban hűsölő autókat. A fekete motorházteteje, nem csalás, nem ámítás, alig volt melegebb környezete hőmérsékleténél. A műszer 40 fokot mutatott. Ettől a fehér és a piros sem sokkal tért el, így az a konzekvencia, hogy bármilyen színű az autónk, árnyékban nem melegszik fel egyik sem túlzottan, de a napon hagyott sötét színűeket nem irigylem. Tojást is süthetünk rajtuk medencében lila szájig előadott pancsolás után a skacoknak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
