Az ADAC szakértői nem csupán leteszteltek 14 konkrét bicikliszállító alkalmatosságot − amelyek részletes eredményeit az oldal második felében olvashatják −, de összeszedték azt is, hogy mire érdemes odafigyelni a bringatartó kiválasztásakor és felszerelésekor. Íme.
Hasznos, ha az autó esetleges sérülésének veszélyére tekintettel választjuk ki a biciklitartó rendszert, illetve a konkrét típust. A hátra szerelt tartók jelentősen csökkentik a hátsó látómezőt.
A helyzetjelző lámpák vonalánál 40 centiméterrel szélesebbre nem lóghat ki a szállítmány, vagy ha mégis, akkor azt a megfelelő lámpákkal jelezni kell. Spanyolországban és Olaszországban a kocsin túllógó szállítmányt egy speciális, 50x50 centiméteres táblával jelezni kell.
Szállítás közben nem tanácsos a bringákat becsomagolni vagy letakarni, mert az jelentősen növeli a légellenállást, és így a fogyasztást meg a zajszintet is. A bicikli felrakása előtt mindent le kell bontani róla: a kormányon lévő kosártól kezdve a biciklipumpán át egészen a gyerekülésig.
A tartónak a kezelési útmutatóban feltüntetett terhelhetőségét nem szabad túllépni. A világítást és a rendszámtáblát nem szabad eltakarni a biciklikkel. Ha mégis, akkor ezeket a tartón meg kell ismételni.
Induláskor egy rövid szakasz után ajánlott a tartó és a biciklik rögzítését ellenőrizni, majd ezt rendszeres időközönként megismételni. A megpakolt külső tartók jelentősen megváltoztatják az autó viselkedését, különösen az oldalszél-érzékenységet, a kanyarmeneti és fékezési tulajdonságokat.
Hátsó tartók esetén előfordulhat, hogy a hátsó ablaktörlő lapát nem lesz működtethető. A csomagtérajtó felnyitásakor figyeljünk oda fokozottan, hogy semmiben ne okozzunk kárt.
A tesztelt biciklitartók részletes értékelése
Uebler P31
ADAC-értékelés: jó
Összegzés: Az Uebler P31-es minden fontos
tulajdonságot tekintve nagyon kiforrottnak bizonyult, nincsenek
számottevő hibái. Ezzel a teszt győztese a vonóhorgos tartók
között.
Ár: € 529 (2009. február)
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból három kerékpár, ami
négyre bővíthető (a bővítési csomag felára € 169)
Terhelhetőség: 54 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 14,5 kg
+ Biztonságos és egyszerű kezelhetőség
+ Rázós úton nagyon biztonságos
+ Nagyon biztonságos a kikerülési és vészfékezési teszten
+ Megfelelő minőségű kidolgozás
+ Nagyon könnyű felszerelni az autóra
+ Széles tartományban állítható rögzítés, sok biciklitípushoz
megfelelő
+ Jó lopásvédelem
+ A vonóhorgos típusok közül a legkönnyebb
+ Egyszerűen összeszerelhető
- Viszonylag drága
Thule EuroClassic G5 909
ADAC-értékelés: jó
Összegzés: A Thule EuroClassic G5 909
a teszt legdrágább biciklitartója, de ezért cserébe nagyon jó
minőségű és tele van ügyes részletmegoldásokkal.
Ár: € 545 (2009. február)
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból három kerékpár, ami
négyre bővíthető (a bővítési csomag felára € 119)
Terhelhetőség: 60 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 19 kg
+ Mintaszerű kezelési útmutató
+ Könnyű hozzáférés a csomagtartóhoz
+ Egyszerűen összeszerelhető
+ Megfelelő minőségű kidolgozás
+ Egyszerűen feltehetők és rögzíthetők a biciklik
- Kisebb hiányosságok az ütközési teszt során
- A teszt legdrágább modellje
Atera Strada Sport3
ADAC-értékelés: jó
Összegzés: A meglehetősen drága Atera Strada
Sport 3 a biztonságot illetően kisebb hiányosságokat enged meg
magának, de nagyon széles tartományban állítható a rögzítése, így
egyedi bringák is szállíthatók vele.
Ár: € 522 (2009. február)
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból három kerékpár, ami
négyre bővíthető (a bővítési csomag felára € 106)
Terhelhetőség: 68 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 15 kg
+ Mintaszerű kezelési útmutató
+ Teljesen összeszerelve kapható, ezért elsőre is könnyű feltenni
+ Kitűnő lopás elleni védelem
+ Könnyen felrakható az autóra
+ A rögzítés nem okoz sérüléseket a bicikliken
+ Az ütközési teszt során biztonságosnak bizonyult
- Gyenge biztonsági szint a rázós úton
- Gyenge biztonsági szint a kikerülési manővernél
- Drága
Fabbri Bici exclusiv deluxe 3
ADAC-értékelés: jó
Összegzés: A Fabbri Bici exclusive deluxe 3
meglehetősen drága. Az ADAC kikerülési teszt során kisebb
hiányosságokat mutat, de meggyőző a rázós útszakaszon és
a törésteszten.
Ár: € 539 (2009. február)
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból három kerékpár, ami
négyre bővíthető (a bővítési csomag felára € 79)
Terhelhetőség: 60 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 20 kg
+ Rövid idő alatt összeszerelhető
+ Könnyen felrakhatók rá a biciklik
+ Elég biztonságos a törésteszten
+ Nagyon biztonságos a rázós útszakaszon
- Drága
- Gyenge biztonsági szint a kikerülési manővernél
- A kezelési útmutatón volna mit javítani
Eckla Ecklafant 3
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: Az Ecklafant a teszt középmezőnyét
jelenti − mind az árát, mind pedig az eredményeit tekintve. Alacsony
biztonsági szint akadályozza meg a jobb eredmény elérésében.
Ár: € 371 (2009. február)
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból három kerékpár, ami
négyre bővíthető (a bővítési csomag felára € 85,70)
Terhelhetőség: 50 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 18 kg
+ Nagyon biztonságos a rázós útszakaszon
+ Elég biztonságos a törésteszten
+ Kitűnő lopás elleni védelem
- Gyenge biztonsági szint a kikerülési manővernél
- Idő- és energiaigényes összeszerelés
- Nehéz tőle hozzáférni a csomagtartóhoz
Twinny Load Compact PA
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: A Twinny Load Compact PA magas szintű
védelmet nyújt a lopások ellen és jó eredményt ért el
a törésteszten. Az árszintet illetően a felső harmadban
található. Egyedi, megszokást igénylő pedálrögzítésének köszönhetően
sokféle bicikli számára megfelelő.
Ár: € 359 (2009. február), kiegészítéssel
a harmadik bicikli számára € 485,5
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból két kerékpár, ami
háromra bővíthető (a bővítési csomag felára € 126,50)
Terhelhetőség: 60 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 18,2 kg
+ Biztonságos a törésteszten
+ Kitűnő lopás elleni védelem
- Nehéz tőle hozzáférni a csomagtartóhoz
- Idő- és energiaigényes összeszerelés, különösen a harmadik
tartó miatt
- Elsőre bonyolult a biciklik rögzítése
- A kezelési útmutatón volna mit javítani
mft black-smiley
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: Az mft black-smiley a teszt egyik
legkedvezőbb árú tartója, amely a jó lopás elleni védelem mellett
a rázós szakaszon is biztonságosnak bizonyult. Ezzel szemben nem
remekelt a 30 km/órás törésteszten.
Ár: € 279 (2009. február), kiegészítéssel
a harmadik bicikli számára € 348,90
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból két kerékpár, ami
háromra bővíthető (a bővítési csomag felára € 69,90)
Terhelhetőség: 55 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 20 kg
+ A rögzítés nem okoz sérüléseket a bicikliken
+ Biztonságos rázós úton
+ Biztonságos a kikerülési és a vészfékezési teszten
+ Kitűnő lopás elleni védelem
+ Jól használható kezelési útmutató
- Gyenge eredmény a törésteszten
- Nehéz tőle hozzáférni a csomagtartóhoz
- A harmadik tartó felrakása idő- és energiaigényes
- Nehézkes a felszerelése az autóra
Eufab Harry
ADAC-értékelés: gyenge
Összegzés: Az Eufab Harry a teszt legolcsóbb,
vonóhorogra szerelhető tartója, de csupán átlagos eredményeket ért el.
Különösen biztonság tekintetében gyenge, de a rázós úton,
a kikerülési manővernél és a fékteszten sem brillírozott.
Ár: € 259,95 (2009. február), kiegészítéssel
a harmadik bicikli számára € 322,90
Felépítés: vonóhorogra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) alapból két kerékpár, ami
háromra bővíthető (a bővítési csomag felára € 62,95)
Terhelhetőség: 60 kg
Saját tömeg (ADAC mérés) : 17,5 kg
+ Kedvező vételár
+ Könnyű a bicikliket feltenni és rögzíteni
+ Kitűnő lopás elleni védelem
- Gyenge eredmény a rázós úton
- Alacsony biztonsági szint a kikerülési és
a féktesztnél
- Nehéz tőle hozzáférni a csomagtartóhoz
Thule FreeRide 530
ADAC-értékelés: jó
Összegzés: A tetőre szerelhető bringatartók
legjobbika a Thule FreeRide 530, amely különösen a biztonság,
a stabilitás és a lopásvédelem területén tűnik ki
a mezőnyből.
Ár: € 57,9 (2009. február)
Felépítés: tetőcsomagtartóra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) egy kerékpár
Saját tömeg (ADAC mérés) : 3,6 kg
+ Kitűnő, részletes kezelési útmutató
+ Nagyon könnyű felszerelni az autóra
+ Rázós úton nagyon biztonságos
+ Nagyon biztonságos a kikerülési és vészfékezési teszten
+ Kitűnő lopásvédelem
- Hiányosságok a törésteszten
Fabbri Bici 2000 Alu
ADAC-értékelés: jó
Összegzés: A Fabbri Bici 200 Alu, akárcsak
a Thule, a közepes árfekvésű tartók közé tartozik és nagyon
magas szintű biztonságot nyújt a rázós szakaszon,
a kikerülési és a fékezési próbáknál.
Ár: € 58,50 (2009. február)
Felépítés: tetőcsomagtartóra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) egy kerékpár
Saját tömeg (ADAC mérés) : 2,5 kg
+ Nagyon könnyen összeépíthető, felrakható
+ Könnyű az autóra felszerelni
+ Rázós úton nagyon biztonságos
+ Nagyon biztonságos a kikerülési és vészfékezési teszten
+ A törésteszten a legbiztonságosabb tetőre való
tartó
- A kezelési útmutatón volna mit javítani
- Kerékpárfajtától függően nehézkes rögzítés
Unitec MaXXimum
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: Az Unitec MaXXimum ugyan kifejezetten
olcsó, de csak épp elfogadható biztonságot nyújt.
Ár: € 27,95 (2009. február)
Felépítés: tetőcsomagtartóra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) egy kerékpár
Saját tömeg (ADAC mérés) : 2,3 kg
+ Jó ár/érték arány
+ A teszt legkönnyebb, tetőre való tartója
- Átlagos biztonsági szint a kikerülési teszten
- Átlagos eredmény a törésteszten
- Gyenge eredmény rázós útszakaszon
- Nincs lopás elleni védelme
- A kezelési útmutatón volna mit javítani
- Jelentős a kerékpár sérülésének veszélye
Eufab Poker
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: Az összehasonlítás legolcsóbb
biciklitartója az Eufab Poker, de a biztonsági színvonala épp csak
megüti a megfelelő szintet.
Ár: € 19,95 (2009. február)
Felépítés: tetőcsomagtartóra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) egy kerékpár
Saját tömeg (ADAC mérés) : 2,5 kg
+ Nagyon kedvező árú tartó
- Egyszerű alapanyagok és kidolgozás
- Energiaigényes felszerelni az autóra
- Nehézkes a kerékpárok rögzítése
- Nincs lopás elleni védelme
- Alig megfelelő védelem a kikerülési tesztnél
- Alig megfelelő védelem a töréstesztnél
- Gyenge eredmény a rázós szakaszon
Frey d.frey classic
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: A Frey Classic árát tekintve
a drágább, tetőre szerelhető tartók közé tartozik, de
a törésteszten mutatott rossz teljesítménye miatt lepontozták
a tesztelők.
Ár: € 69 (2009. február)
Felépítés: tetőcsomagtartóra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) egy kerékpár
Saját tömeg (ADAC mérés) : 3,8 kg
+ Összeszerelve szállítja a gyártó
+ Könnyű felszerelni az autóra
+ Kitűnő lopás elleni védelem
+ Nagyon biztonságos rázós úton
- Nehézkes a kerékpárok rögzítése
- Gyenge védelem a töréstesztnél
Mont Blanc Discovery
ADAC-értékelés: megfelelő
Összegzés: A teszt legdrágább, tetőre való
biciklitartója a Mont Blanc Discovery. Eredményei az
összeszerelést és a kezelhetőséget illetően jók, illetve nagyon
jók, de a Discoveryt is (a Frey tartóhoz hasonlóan) lepontozták,
mivel a törésteszten rosszul szerepelt.
Ár: € 109 (2009. február)
Felépítés: tetőcsomagtartóra szerelhető biciklitartó
Kapacitás: (gyári adat) egy kerékpár
Saját tömeg (ADAC mérés) : 4,2 kg
+ Nagyon jó kezelési útmutató
+ Nagyon biztonságos rázós úton
+ Nagyon könnyű felszerelni az autóra
+ Könnyű a biciklit rögzíteni rajta
+ Nagyon jó a kidolgozási minőség
+ Kitűnő lopás elleni védelem
+ Magas biztonsági szint a kikerülési és fék tesztnél
- Gyenge védelem a töréstesztnél

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
