- Magazin
- Technika
- Parkoló Parádé!
- amc
- ford
- holden
- kia
- lancia
- mercedes-benz
- oldsmobile
- opel
- rover
- volkswagen
- volvo
- v8
- autóipar
- autótörténet
10 introvertált V8-as
Előfordul, hogy azok is vágynak a nagy lökettérfogatra és nyolc szépen duruzsoló hengerre, akik kerülik a feltűnést. Ezeknek a teljesen hétköznapi autóknak a V8-as kivitelét egyenesen nekik találták ki! A magasabb fenntartási költségeket nem lehetett velük megspórolni, cserébe nem firtatta senki, miből telt ilyen pazarló autóra...
A nyárzáró Parkoló Parádé a V8 jegyében telik majd. Szeptember 8-án tucatnyi kiállított és utasként kipróbálható izomautót láthatsz és hallhatsz!
10. Mercedes-Benz E 420/E 430 (1996-2002)

A pápaszemesnek becézett E-osztály nem tartozik a legtöbbre tartott Mercedesek közé, ami főleg az elhibázott korrózióvédelemnek köszönhető, pedig a W210 hagyományokhoz hű konstrukció volt olyan széles motorválasztékkal, ami ma durva pazarlásnak számít. Az AMG modellek alá pozícionált 4,2, később 4,3 literes, egyformán 279 lóerős szívó V8-asok kívülről nem ütöttek el az alapmodelltől, sőt, az AMG-ket is leginkább a tipikus felnikről lehetett felismerni. A 400 Nm nyomatékú, 7,0 vagy 6,6 másodperc alatt gyorsuló limuzin sleeperként és gyűjtői darabként is beválik.
Ha ilyet találsz, azonnal vedd meg!
Hihetetlen, de szörnyű hírneve ellenére ebből is lesz értékes veterán, és van belőle ennyire megkímélt, gyári példány rongyos 1,5 millió forintért.
9. Volvo S80 V8 AWD (2006-2010)
Ha már ártatlan kinézetű limuzinokról van szó, az S80 második generációja időtlen formaterve ellenére is ebbe a halmazba tartozik. A svédek sem spóroltak a motorokon, őszes halántékú vevőik annak idején összesen 17 benzines és 9 gázolajos konfiguráció közül válogathattak! A felvágósabb XC90-ből hamarabb kinézzük, de a 4,4 literes, 315 lóerőt és 400 Nm-t leadó V8-as a négyajtósból sem hiányzott. 1,8 tonna fölötti tömege ellenére is odébb lehetett vele állni, 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt gyorsult. Kissé optimista, 11,9 literes átlagához 70 literes tank tartozott.
8. Rover 75 V8 (2004-2005)
2004-ben a 100. születésnapjára felélesztette a V8-as csúcsmodell hagyományát a már BMW segítsége nélkül lavírozó Rover. Az eredetileg elsőkerekes platformot az MG-nél alakították át hátsókerekessé. Nem bonyolították túl, a félkész autókat levették a szalagról, átépítették, majd visszatették és befejezték. A single frame maszkkal szintén 2004 elején berobbanó C6-os Audi A6-oséhoz hasonló hűtőráccsal megkülönböztetett V8-asba nem a Rover, hanem a Ford moduláris, 4,6 literes motorja került 260 lóerővel és 410 Nm nyomatékkal. Ez sem mentette meg a csődtől...
7. Volkswagen Passat 4.0 W8 (2001-2004)
A Roverrel egyszerre, de sokkal nagyobb sikerrel futott a Passat B5.5 a középkategóriában, igaz, nem pont a felső-középkategóriás prémiumokkal, az Audi A6-ossal vagy éppen a 3-as BMW-vel egy árban kínált W8-as csúcsbenzines, hanem az 1.9 PD TDI vitte a prímet. Pont ezért okozhatunk meglepetést a két V4-es motorból épített, helytakarékos V8-assal. Persze ez a változat a kifinomult működésről és a magabiztos teljesítményről szólt, sportosságot ne keressünk benne, hiába a hatfokozatú kézi váltó, a 4Motion hajtás és a 6,5 másodperces 0-100-as sprint.
A lopakodó
A 275 lovas W8-as gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a többi vele egyidős Passat: sehogy.
6. Lancia Thema 8.32 (1987-1992)
Laikusoknak egy nagy olasz limuzin, bennfenteseknek egy izgalmas autóipari koprodukció eredménye a beszélő nevű Thema 8.32. A név első fele a hengerek, a második a szelepek számára utal, ezek egy 3,0 literes, 215 lóerős, Ferrari szívó V8-ashoz tartoznak! A 308 QV motorjának végösszeszerelését a Ducati vállalta el a Lancia számára. Úgy változtattak a karakterisztikáján, hogy passzoljon az elegáns stílusához. A nyitható légterelő mellett több külső részlet is árulkodó, mégsem kürtöli világgá, hogy egy 3971 példányban készült, ma tízmillió forintos kuriózum.
5. Holden Commodore 5000 (1986-1988)
A 2020-ban megszűnt ausztrál gyártó 1931 óta a General Motors leányvállalata volt, nem meglepő, hogy Opel fejlesztések is felbukkantak a választékában. Bár 1978 óta kínálták a Rekord és Senator-féle (módosított) karosszériát 4,2 és 5,0 literes V8-asokkal, inkább az 1986-tól gyártott VL szériát válogattam be, mert ha lehet, a nyolcvanas évekre adaptált külsővel még kevésbé nézném ki belőle a 164 lóerős, karburátoros V8-ast. A motort, amit ki akartak dobni belőle az ólommentes benzin bevezetése miatt, végül a vevők nyomására inkább felkészítettek rá.
4. Kia Borrego 4.6 V8 (2008-2010)
Miközben a Thema a felpaprikázott német sportlimuzinokkal versenyzett, a Kia inkább az USA piacát próbálta meghódítani a helyi igényeket kiszolgáló, három üléssoros Borregóval. Ezt a 4,8 méter hosszú, alvázas szabadidő-autót luxuscikknek aligha nevezhetnénk, Peter Schreyertől származó formaterve is jól láthatóan a funkcióra összpontosított, és a családi mindenes szerepében indokolt is volt a 4,6 literes, 361 lóerős V8-as beépítése, ugyanis a 3,8 literes V6-os csak 2300 kilót vontathatott, miközben a V8-as akár 3400 kilós utánfutót is húzhatott maga után.
3. Ford Sierra XR8 (1984)
Válogatásunk legszerényebb, egyben legritkább autója a Dél-Afrikában forgalmazott Sierra XR8, aminek szokatlan hűtőrácsáról sem a korabeli, Fox body Mustang 4,9 literes Windsor motorjára, legfeljebb egy boyracer átalakításra asszociálnánk. A homologizációhoz készült 250 példány a biztosíték, hogy még helyi viszonylatban is kuriózumnak számítson, de azért érdemes belegondolni, milyen érzés lehet, ha a nagyjából 1,3 tonnás családi űrsiklóban nem a gyakori négyhengeresek, és nem is a ritkább V6-osok egyike, hanem egy igazi USA V8-as rotyog.
A meglepő eredetű motorral felszerelt autókat bemutató válogatásunkban részletesebben is bemutattuk az XR8-at.
10 autó, meglepő eredetű motorral
Tudtad, hogy amerikai rendőrautókban is használták azt a motort, ami a Koenigsegg CC8S-t hajtja? Ilyen, és ehhez hasonló, meglepő összefüggésekről lesz szó.
2. Oldsmobile Cutlass Diesel (1979-1985)
Mivel az amerikai kultúrkörben a V8-as alapvetésnek számít, szinte bármelyik átlagos, polgári limuzint vagy kombit említhettem volna, ezért inkább egy ritkaságot, a Cutlass V8-as dízelváltozatát válogattam be. A downsizing jegyében készült ötödik generáció USA mércével már eleve visszafogottnak számított, a General Motors saját, 4,3 vagy 5,7 literes gázolajosa viszont sokaknak okoz meglepetést. Egészen bizarr hangulata van egy kerregve gurgulázó Oldsmobilnak. A kezdeti megbízhatósági problémák el is vették tőle a vevők kedvét, hiába javították ki minden hibáját.
1. AMC Gremlin 304 V8 (1972-1976)
A Volkswagen Bogár riválisaként debütált amerikai kisautók egyike az American Motors Corporation dobása volt 1970-ben. Hogy ez a karakteres újdonság végül a legrondább autók toplistáin kapott bérelt helyet, annak köszönhető, hogy a vevők nagyvonalúbb autókhoz szoktak, az 1973-as olajválság persze mindent megváltoztatott. Ironikus, hogy az 5,0 literes V8-as pont egy évvel korábban került bele, és maradt is benne egészen 1976-ig. Bár a maga 152 lóerejével ez volt az egyetlen izomautó 2200 dollár alatti áron, mégis csak 40 994 darab V8-as Gremlin fogyott.
+1 Opel Omega V8 (2000)
A Corvette LS1 V8-asával felspécizett Omegát kiállították a 2000-es Genfi Autószalonon, 32 előszériás példányt legyártottak belőle, majd az egész szériát törölték, ugyanis kiderült, hogy az egyetlen alkalmas automata, a GM 4L60-E fogaskoszorúja padlógázas hajtás során hajlamos eltörni, és túlmelegedésre is lehet számítani. A V8-as Holden Commodore hűtője jó alternatívának tűnt, a váltó módosítása viszont sok időt vett volna igénybe, pedig már a típusengedélyt is megkapta. A sors fintora, hogy a Holdennek végül sikerült beépítenie ezt a motort ebbe a karosszériába...
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
