Egyszerű recept: meglévő Impreza padlólemezre építsünk egy emelt autót, amit ma már SUV-nak neveznénk. Miért ne lehetne a legsportosabb verzióból is megcsinálni ezt? A Subaru megcsinálta! De má’ mikor! Na!

A japánok is régóta alkalmazzák az építőszekrény elvet. Egyik korai és nagyszámú példa a Honda Civic. Azonos padlólemezból csinálnak 3, 4 ajtós, vagy CRX kupé kivitelt, de a Shuttle emelt kombi is már a 80-as évek közepétől a választékban volt. Hasonlóan gondolkoztak Gunmában a Subarunál, vagyis a Fuji Heavy Industriesnél akkortájt. Adott a Legacy, aminek rövidített padlólemezére épül az Impreza, a kombi kivitelt megemelve van egy Impreza Outback. Persze van emelt Legacy is Outback névvel. Ha pedig egy kicsit felfújjuk az Impreza kombit, akkor kapunk egy Forestert. Persze Legacyból lehet duplafülkés pickup is; ez a Baja. Mindez egyetlen padlólemezen, azonos modulokkal, vagyis erőátvitellel, futóművel, elektromos architektúrával. Logikus ugye?
Csavarjunk egyet a dolgon! Ne csak a polgári, hanem a sportos kivitelt is építsük meg, így nem csak Imprezából, de Foresterből is lesz STi kivitel. Subaru Tecnica International, ez a gyár saját sportrészlege. Sajnos ezt a változatot nem árulták minden piacon, de egy kis akarással miénk lehet a vágyott kombináció. István is így tett, beszerzett egy JDM (azaz japán belpiacra készült) verziójú 2,5-es négyhengeres boxermotoros, megemelt, majd leültetett Imprezát, azaz egy Forester STi-t.

Hónapokig próbáltuk összehozni a forgatást, ha nem vezérel ennyire a kíváncsiság már rég feladom, de végre eljött az idő a mérésre. Még eredeti adatokat is nehéz találni, sok túrással is csak kandzsival írt prospektus akad, rosszul szkennelve. Eszerint a gyári teljesítménye 265 Le, ami elég szolid egy kettőfeles turbós motortól, pláne, hogy a Subaru változó szelepvezérlése is bekerült a DOHC 16 szelepes alumínium motorba. A kormány a jobb oldalon, a sebesség korlátozó szigorúan 180-on, és minden felirat japánul. Viszont a Forester nagyon jó alap egy dinamikus, mégis nagyobb belterű autóhoz. Például mert a szimmetrikus AWD fantázianevű hajtás valóban jó, központi differenciálmű osztja el a nyomatékot a két tengely közt és a tengelyeken Suretrac nevű, a köznyelvben „golyós-sperr”-nek hívott differenciálzár végzi a dolgát. Természetesen 6 fokozatú a váltója, Brembo fékek lassítják az autót, ami talán 2005-ben egy SUV-ban nem volt átlagos.

Tegyük hozzá: az EJ25 motorok azért hajlamosak a hengerfejesedésre, ez már túl van rajta. Kapott akkor egy enyhe tuningot is, ezt tudtuk, így egy kicsit sötétben tapogatóztunk a tippelésnél. A hangja szavakkal leírhatatlan: Boxer, jó hangos is, szóval minden adott hogy ütős legyen, de ez még annál is jobb.
A szoknyák és az ültetés miatt volt fejvakarás, de végül csak befért a padba és kezdődött a mérés. Te mit tippelsz mennyi maradt 174 ezer kilométer után? Írd meg kommentben, persze mielőtt megnézed a videót!
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
