Ha a konkurencia építhet nagy V8-at közepes szedánba, a Lexus miért ne tehetné? Korábban csak a luxust és a fölényes erőt szolgálták a Toyota luxusmárkájnak V8 motorjai, ám itt végre szabadon engedték az öt liter dühét: legyen hang, legyen sportos karakter. Vajon mennyi maradt az erejéből tíz év után?

Egyáltalán, miért épült egy ilyen autó, mint a Lexus IS-F? Tényleg a konkurencia miatt. Az IS 350 hathengerese nem volt elegendő, hiába volt amúgy önmagában kellemes autó. Kellett tehát a sportos V8, mely a fejlesztés alatt 4,6 literesként járt a Nürburgringen, majd a sorozatgyártásban már 5 literrel került. Ekkor 2007-et írtunk: piacra került a Mercedes C AMG modellek, a BMW M3, vagy éppen az itthon kevésbé ismert Cadillac CTS-V ellenfelének szánt IS-F, nyolcfokozatú automatával és hátsókerékhajtással.
Majd pont azért nem fogyaszt, mert Mercedes?! :DD
Szoktuk volt mondani, manapság a BMW csinálja a legjobb Mercedeseket. Néha viszont a Mercedestől érkezik egy istentelenül jó BMW.
Minden adottsága megvan ahhoz, hogy izgalmas autó legyen, és az is. Német oldalon csak 7 eladót láttam, itthon most épp nincs egy sem a kínálatban, teszteket is alig találni. Ritka tehát, de ez arról is mesél, hogy szeretik, nem adják el a tulajdonosok. Ezt a Népítéletből viszont nem tudom megállapítani, ott egy sem szerepel egyelőre. Viszont mi írtunk róla, mikor megjelent, de ennél a régi cikknél talán frissebb élmény, amikor házilagos építés nyomán ismertük meg, milyen is a kis Lexus szedán, ha dühös V8 kerül az orrába! Persze ez házilagos megoldás, de nem rossz, és fényesen bizonyítja, igény az volna rá!
A legjobb tuning: tegyél bele kétszer akkora motort!
Ha nem egy öblös V8 a válasz, rossz kérdést tettél fel. Magyarok fejezték be, amit a japánok elkezdtek.
A mérésre érkezett autó nagyon gyárias, rendkívül megkímélt állapotban van, öröm ránézni. Amikor begurult a padra mindenki felhördült, talán nem jön át teljesen a videóból, de élőben, brrrrrrr... elképesztő jelenléte van! Roland, a tulajdonos is sokáig kereste, és most hogy megvan, nem akarja eladni. Ez a 4969 cm3 sok dologra elég. Nem túl pörgős motor: mindössze 6600-nál adja le a 423 LE-t, az 505 Nm-t pedig 5200-nál – mondom ezt úgy, hogy az F sorozat, azaz a sportos széria modelljéről beszélünk. Polgári változatoknál ez a fordulatszám már magas volna, de a sportos sorozatoknál éppen megüti a mércét. A változó szívórendszer is segít simább nyomatékgörbét elérni. Sima görbe – fából vaskarika, betontalpfa, vagy műanyagüveges kóla – mindegyik létezik, de elég pongyola megfogalmazás. Mindegy, az viszont nagyon nem, hogy a gyártó 270-es elektronikus sebességkorlátot rakott ebbe az autóba, és 300 fölötti valós végsebességről szól a legenda, ha nem lenne a korlát.
Roland autójával hatodik (direkt) fokozatban futottunk neki a mérésnek. Nem mentünk gyorsan, csak elértük a 270-es limitert! A kipufogó hangja eközben megdöbbentő, mindig rá kell jönnöm, hogy a hangzás komoly tudományos munka eredménye. Mert hatékonyat könnyebb csinálni, mint szépen hangzót.
Az ránézve sem kérdés, hogy a mostani tulaj megad mindent az autónak, vajon az autó is kiadja az összes lovat? Te mit tippelsz mennyi maradt évtized után? Írd meg kommentben, de még persze mielőtt megnézed a videót!
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
