Lancer EVO X a padon!
Totalcar Erőmérő: Mitsubishi Lancer Evo X – 2009.
Ezen a héten egy korát meghazudtoló módon gyáriasnak tűnő Lancer EVO X állt be az Autokorbel hitelesített mérőpadjára. Jöhet az izgulás: meglesznek a lovak? Netán még további kósza kóbor lovak is csatlakoztak a méneshez?

Japánban 2007-ben, majd a következő évben Európában is bemutatták a tizedik Lancer EVO-t. Egy újabb homologizációs modell, sok érdekes autót köszönhetünk a sport homologizációnak. Mi is az? A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bizonyos darabszám legyártáshoz köti egyes szériákban a gyártók indulási lehetőségét. A Forma 1-ben ilyen nincs, a régi szép emlékű B csoportban 200 darab volt, az A és N csoportban 2500 db/12 hónap a megkívánt minimális mennyiség jelenleg. Ez egyértelműen olcsóbbá teszi a versenyautókat, de mellékhatása, hogy érdekes autókat hoznak létre. Na ilyen az EVO sorozat összes tagja.
Az autó műszaki részleteit egy homologizációs űrlapon kell rögzíteni. Az EVO X-é az A/N5718 számú, az autó összes lényeges adata megtalálható ebben a formanyomtatványban. Rengeteg fényképpel, adattal, működési elvvel – kiváló csemege a műszaki részletekre vágyó embereknek. Például a dugattyú minimális tömege: 523 g. A gyári első féktárcsa 350 mm-es, de van kicsi murvára és szerelhető 355-ös Brembo szett is. Lehetőség van egyedi alkatrészek homologizálására is, nem tétlenkedett a Mitsubishi, évente több fejlesztést is bedobott, majd jött a csúcs: az R4-es kit 2011-ben.

A hajtás az igazi műremek, de a motort is meg kell említenünk. A Lancer kilencedik generációja az alapja az autónak, beleértve a hajtásláncot is. A motor már a GEMA (Global Engine Manufacturing Alliance – Globális Motorgyártási Együtmműködés) együttműködés keretében készült. Ebben a Chrysler, a Hyundai-Kia és a Mitsubishi vett/vesz részt. A motorcsaládnak rengeteg verziója készült, a 4B11T motor volt az első alumínium blokkos motor az Evókban.
Nem kell sokat keresgélni, hogy megtudjuk: a Kia Stinger, az i30N, esetleg Genesis Coupé nagyon hasonló, szinte ugyanolyan motorokat használ. Persze ez azt jelenti, hogy sok alkatrész csereszabatos, de nem pont ugyanolyan. Az autógyártásnak pénzt kell termelnie, kénytelenek vagyunk elfogadni, hogy kell egy rendes sorozatnagyság! A motorcsaládot még ma is gyártják, de az EVO X 2016-ban gördült le utoljára a gyártósorról. Szép hosszú életkor! Új korában így láttuk ezt az autót, érdemes a képgalériát is végigkattintani.

A mérésre érkezett autó 2009-es, vagyis egy korai darab. Szemre szinte érintetlen, de egy ilyen autónál azért ilyenre nagy tételben ne fogadjunk. A Népítéletben is kedvelik a Lancert, de azért nagyjából leszűrhetjük, hogy a 8,4-es összpontszám valószínűleg nem az EVO-kból állt össze, de a megbízhatóság kiváló.
Manapság 25-30 000 Eurót kell félreraknunk egy ilyen autóért. Persze a választék nem nagy és az előéletet sem mindig ismerhetjük. Az aktuális autónknál a tulajdonos információja szerint a tuningot visszaalakították. Ahogy írtam is, nagy tétben ezekre nem mernék fogadni. Beindultak a görgő, jó a hangja az autónak és gond nélkül veszi a fordulatot.
Szerinted mennyit tudott a MIVEC motor? Tudott-e annyit, amennyit a gyár ígért, vagy esetleg többet?
Nézzétek meg a videót és nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
