Ha azt mondjuk: hibrid, elsőre mindenkinek a jól ismert Toyota ugrik be, és legyünk őszinték, a Priustól azért nem kezd emelkedni a pulzusunk. Sőt, inkább süllyedni fog, ha hihetünk Antinak, aki a szerkesztőség domesztikált priuszosát alakítja meggyőzően. Ám ez szerencsére messze nem általános! Még a Toyota is elkezdte újabban izmosítani a rendszerét, más gyártók meg gyakran eleve onnan fogják meg a dolgot, hogy egy amúgy is erős motort egészítenek ki önmagában járóképes villanyhajtással. Az eredmény olykor egészen döbbenetes tempóra jó, mint például a legutóbb nálunk járt Audi A6 esetében. De a skála másik vége is lehet izgi, a Suzuki Swift például semmit sem vesztett a klasszikus értékeiből attól, mert elektromos segítséget kap a kicsi és izgága szívómotorja.

Az igazán durva hibridekért azonban fel kell emelkednünk a sztratoszférába. Amikor a hétköznapi ember számára még nem volt egyértelmű, hogy ez egy fontos fejlesztési irány, három nagy sportkocsigyár már akkor nekilátott kihozni a maximumot, amit egyáltalán ki lehet a belső égésű motor és a villanyhajtás párosításából. Így született meg, szinte egyszerre, a Ferrari LaFerrari, a Porsche 918 és a McLaren P1.
A Ferrari 2013-tól készült, mindössze ötszáz darabban. 800 lóerős V12 került bele, amit 163 lóerős KERS rendszerrel toldottak meg, tehát ebben a lágy hibridben kizárólag a maximális teljesítmény volt a cél, csak elektromos mozgásra nincs lehetőség. Bezzeg a Porsche már plug-in hibrid, tehát külső forrásból is tölthető a 6,8 kWh kapacitású akkumulátora, mellyel 19 kilométerre képes kizárólag elektromosan. A két villanymotorja összesen 286 lóerős, a szívó V8-cal együtt pedig 887 LE a rendszerteljesítmény, és ezt is 2013-tól gyártották, 918 példányban.
És plug-in hibrid a McLaren P1 is. A 2012-es bemutató után az értékesítés náluk is 2013-ban indult, de ebből gyártottak a legkevesebbet, mindössze 375-öt. A P1 benzinmotorja a legkisebb, mindössze 3,8 literes, de turbó fújja 737 lóerősre, ezt egészíti ki 916 lóerős rendszerteljesítményre egy villanymotor. Bár elvileg nagyon rövid távon tud csak ezzel is gurulni a McLaren, a fő feladata a méretes turbólyuk kitöltése, tehát ott tol nagyot, ahol a benzinmotor még csak erőt gyűjt. Persze mindháromból azonnal gyűjtői kincs lett, de szerencsére Chris Harris és néhány jókezű barátja összehozott róluk egy közös filmet is, úgyhogy ha valaki sápítozna, hogy a hibridek megölik az autózást, elég neki megmutatni ezt az ötvenkét perces csodát.
Hibrid Advent a Totalcaron
A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.
2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.
Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.
A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

