PD TDI közel 500 ezer kilométerrel
Totalcar Erőmérő: VW Polo 9N PD TDI
Jellemzően nem a Polókat vették PD TDI motorral, de ilyen is van. Sőt a 17 év nem pusztította el, Gábor vegyes használatban elég sok kilométert tett bele. Erősnek érzi, a motor most is jól teszi a dolgát. Szereti, cserélni nem akarja.

Már nagyon unod a pörgős 8-9 ezret forgó benzineseket? A Wankel hangja sem hat meg? Na, ezt az egyedi PD TDI hangot biztosan felismered!
A 90-es évek közepén ebbe az irányba indult el a VW-csoport dízel csapata. A forgóelosztós közvetlen befecskendezés elérte a korlátait, ezért kellett egy másik elv után nézni. A különböző hengerszámok miatt feltételül szabott modularitást hibátlanul hozza a Pumpe-Düse megoldás. Az elsőt 1998-ban mutatták be a Passatban, az akkori emissziós normákhoz teljesen megfelelő volt ez a rendszer. Pár sorban képtelenség leírni hány autóba építették be az 1,9-est, hiszen mibe nem? Gyári verzióiban 75-160 Le és 210-330 Nm között árulták, tehát mindenféle méretű autót kiszolgál.
A mérésre érkezett Polo 101 lóerős motorját is számtalan típusban megtaláljuk, talán a Fabiában volt először 2000 januárjától.

Mitől más a PD? Ugyanazért amiért Traubit kell inni: cukros lötty az is, mégis más, mintha a többiből fogyasztanánk. A VW komoly marketingstratégiát épített a TDI motorjai köré, beleértve a PD motorokat is. Az alapelv már az 1910-es évektől ismert, de nagyjából 1993-től kezdték a közúti járművekben is nagyobb számban használni, a VW-kben 1995 környékén jelent meg. A PD-elemben egybeépítik az adagolóelemet és a porlasztócsúcsot, és az egészet egy bügyköstengely működteti, praktikusan a vezérműtengelyen kap egy extra bütyköt. Nagy előnye hogy teljesen kimaradnak belőle a nagynyomású csövek, azok minden hátrányával, mint amilyen a késlekedés, szivárgások, szerelhetőség stb. Hátránya elsősorban az ára és a nagyobb nyomások esetén a pontosabb vezérlés, szabályzás körülményessége. Lényegében ez okozta a kihalását is, az EURO 4/5 normákat is nehezen, vagy sehogy nem lehetett hozni vele. Még a VW etikai kódexével sem.

A négyes Polo, kódnevén 9N 2001-2005-ig készült ebben a formában, majd ráncfelvarrás után 2009-ig futott. Egészen jó lett, a rozsda nem ölte jobban, mint az évfolyamtársait, a motor tartós, a szervizháttér miatt sokáig életben lehet tartani. Már-már titkos recept lehetne, ha nem tudná mindenki. Persze ez is 15 év fölötti, tehát youngtimernek nem jó, és kevés megkímélt példányt találni belőle.

Gábor autója talán ilyen. Sok benne a kilométer, de látszik rajta a gondoskodás. Sokat jár vele Ausztriába. Az érdekes történetét elmondja a videóban. Erősnek érzi, amikor beállt a mérésre, szép, egészséges hangja volt. Amikor jelentkezett, akkor még nem tudhattuk pontosan, hogy milyen állapotban van egy autó közel félmillió kilométerrel, de kellemesen csalódtunk. Ő 13 évet és 400 ezer kilométert tett bele. Figyel rá, például a Spritmonitoron is vezeti a fogyasztási adatokat. Ez sem romlott az évek alatt. Erősek az érzelmi kötődések is.
Vártam a mérést, pedig nem több száz lóerőről volt szó. Talán ez elég közel van a hétköznapokhoz.
Hogy mit mértünk, megtudhatod a videóból!
Ha te is kíváncsi vagy a sorozatunk autóira, íratkozz fel a Totalcar Youtube csatornájára és ne felejtsd el bekapcsolni az értesítéseket! Sok érdekes autót találsz ott, ha pedig jelentkeznél és miért ne tennéd, azt itt teheted.
Kommentelni a Youtube alatt lehet, milyen autóra lennétek kíváncsiak?
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
