Egy igazán ritka Porsche, turbóval
Totalcar erőmérő: Porsche 924 Turbo
Hálásak lehetünk olvasóinknak, mert a Totalcar Erőmérőben nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Most egy nagyon ritka, különlegesen jó állapotú régi Porsche hajtja meg a mérőpadot, mi is nagyon várjuk az eredményt.

A 924-es Porsche, gyári számán a 931-es modell mindig egy nagyon alulértékelt autó volt a Porsche modellpalettáján. Az 1975-ös bemutatót követően 1976-ban megindult a sorozatgyártás, és nagyon szép pénzügyi sikereket hozott a Porsche számára. A modell leváltotta a 914-es léghűtéses, középmotoros modellt egy orrtmotoros, hátul elhelyezett váltós (transaxle) sokkal korszerűbb, nagyon jól tervezett, modern autóval. Nehezen magyarázható módon presztízse nem volt az olcsó, belépő Porcshénak, pedig a korabeli tesztek szépeket írtak róla. Az eladások is jól mentek, a jó árpozíciónak köszönhetően, azonban a modellsorozatban a 924-es és a 911-es között nagyon nagy volt a lépcső. A közben megjelent 928-as pedig az elöregedő 911-est próbálta leváltani – ma már tudjuk, hogy teljesen sikertelenül.
A 924-es és a 911-es közé próbálták beilleszteni a 924 turbót, amely teljesítményével közelebb volt a 911-eshez és természetsen a 928-as V8-as modellhez is.
A közvélekedéssel ellentétben egy jól működő, évek óta több változatban is szereplő szívómotorból turbóst csinálni nem annyi, hogy teszüknk rá egy megfelelő mérető turbókompresszort, hanem az egész motort teljesen át kell tervezni.
Figyelembe kell venni az üzem közben megnövekedett kompresszió-végnyomást, az égési csúcsnyomásokat, valamint a megnövekedett termikus igénybevételt is. Ráadsul a sportos Porsche márka nem engedhette meg magának, hogy az autót esetlegesen pályanapokon használók szét tudják hajtani a motort, túl tudják terhelni bármilyen körülmények között.
Ezért aztán megváltoztatták a kompresszióviszonyt, átdogozták a forgattyús mechanizmust, és egy teljesen új hengerfejet kapott a motor, amelyet kézzel, primitív módon, egyedileg szereltek össze a gyárban. Megtehették, mert a 924 turbo modellből alig 12 ezer darab készült, amelynek majdnem a fele Amerikában talált gazdára. Ez a szám még egy sportkocsigyártó számára is nagyon kevés a gyártás négy évét tekintve.
Hiába volt akkor már jelentpős tapasztalata a gyárnak a feltöltött motorokkal, a 924 turbo nem volt problémamentes, ahogy az 1975-ben megjelent 911 turbó sem. Ezeknek a problémáknak nagy része nem is tervezési vagy gyártási problémára utalt, hanem arra, hogy a felhasználók nem tudták rendesen üzemeltetni ezelket a mai szemmel nézve nagyon primitív felépítésű turbós motorokat.
Teljesítményét tekintve évjárattól és piactól függően 169 és 177 lóerő között változott a modell teljesítménye, ezzel nagyon közel kerülve a 911-es Carrera 180 lóerejéhez, és ehhez teljesítményhez jobb tömegelosztás és jobb futómű párosult.
De vajon megvolt ez a 177 lóerő? Vagy csak a marketingesek álmában volt ennyire erős az átdolgozott, kétliteres Volkswagen-motoros 924 turbo Porsche?
Erre kerestük a választ a Totalcar Erőmérőben, nézzétek meg a mérést, a videó végén elemezzük a kapott eredményeket is.
Ha pedig jónak találjátok ezt a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, érdekes autók jönnek az utcáról.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
