V8-as fürdőkád a mérőpadon
Totalcar Erőmérő: TVR Chimaera 400 - 1998.
A Totalcar Erőmérőben valóban nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél, most azonban egy Magyarországon talán egyetlen angol sportkocsi tekeri meg a mérőpadot, mi is nagyon vártuk az eredményt...

Senki ne érezze kínos helyzetben magát, ha még nem hallott a TVR-ról! A kis szériában gyártott sportkocsik és kit-carok közt viszonylag nagy darabszámairól ismert az 1946-ban alapított manufaktúra, de a kontinensre csak kevés ilyen autó jutott. Balkormányos kivitelben pedig tényleg csak néhány darabot gyártottak. A mérésre érkezett TVR Chimaera is jobbkormányos, eredeti angol modell, és ha valakiben felmerülne a gyanú: igen, ez ugyanaz a példány, mint amelyik a tesztünkben szerepelt. Újként komoly értéket képviselt a kézzel készített roadster, és ma is gyűjtők keresik leginkább.
Tűzhányó a sufniból
Akkora, olyan nehéz mint egy Mazda MX–5, angolok eszkábálták össze és V8-as hajtja. Itt a brexit, mi ezzel búcsúzunk Európa Angliájától.
A magyarázat is egyszerű: ilyen nyers, komolyabb elektronikáktól mentes, parádés súly-lóerő arányú autót nem igazán gyártottak, vagy ha igen, akkor ennél még drágábban és kisebb darabszámban.

Trevor Wilkinson műhelye 1949-ben gyártotta le az első versenyautót, lelkes fiatal mérnökként aztán pár modellel eljutott egészen a sorozatgyártásig és a 80-as évekre komoly modellpalettát tudhatott magáénak a TVR, amely ekkor már nem Trevor tulajdonában volt, hanem megvásárolta egy hasonlóan lelkes TVR-tulajdonos, Peter Wheeler.
Abban azonban nem volt változás, hogy továbbra is megtartották alapkoncepcióként az erős motorral szerelt könnyű autók koncepcióját, és visszatértek a nagyobb lökettérfogatú V8-asokhoz a korábbi kisebb, feltöltött motorokról.

Szintén a könnyű, nagymotoros építési elv a gyermeke a TVR Chimaera. Az autó négyliteres, V8-as alumínium blokkja a Rovertől származik, nagyon jól tuningolható, kiforrott, kategóriájában könnyűnek tekintett konstrukció. A motort megpróbálták egészen hátratolni a Chimaera orrában, az utastér is hátul van, majdnem a hátsó tengely felett ülünk, így igazi klasszikus roadster-stílusú autót kapunk.

A motor OHV-vezérlésű, nyomórudas kivitelű, nem fordulatszámra alapozott sportmotor, inkább nyomatékos mint erős, de az alig egytonnás kasznit könnyedén repíti 100 km/h-ig kevesebb, mint 5 másodperc alatt. Mivel sem ESP-je, sem egyszerű kipörgésgátlója sincs, meggondolást igényel minden nagyobb gázadás még száraz úton is, csúszós körülmények között pedig kötelező az óvatosság.
Az ilyen típusú blokkok mindig érdekes görbéket rajzolnak, hiszen a nagy lökettérfogat miatt semmi trükkre nincs szükségük az alacsony fordulati nyomatékhoz, és jól is tartják a görbéket magasabb fordulaton is. A görbéken ugyan nem látszik, de az is hozzájárul a nyersességhez, hogy itt nincs turbólyuk, gázadásra azonnal jelentkezik a nyomaték és meglódítja a könnyű bódét.

Le is kellett kicsit súlyoznunk a TVR-t a mérőpadon, mert könnyű hátuljának és az erős motorjának köszönhetően nem tapadt meg eléggé a görgőkön a két hátsó hajtott kerék.
A mérés közben nagyon szépen szólt a V8-as, ahogy a pad megadta neki a terhelést, kicsit mélyebb tónusba váltott a hangja, és érzésre magasabb fordulatra ment, mint valójában.
Nézzétek meg a videót, az értékek magukért beszélnek, nagyon szép a görbe, noha a gyári adattól kicsit elmaradt!
Ha pedig jónak találjátok ezt a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, érdekes autók jönnek még az utcáról.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
