Bálványdöntés a mérőpadon

Totalcar Erőmérő: Audi RS4 – 2007.

2019.03.01. 20:16

Az Erőmérőben a profi teljesítménymérő padon minden kiderül az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkezett olvasók autóit. Most egy igazi különlegesség, egy V8-as, 4200-as Audi RS4-es hajtja meg a pad görgőit, a motorja egészen 8200-ig forgott. De meglett a 420 ló?

Ha a személyautó-eladásukat nézzük, a Volkswagen-csoport 2016 óta a világ legnagyobb gyártója. Ekkor előzte meg a Toyotát és azóta is tartja pozícióját. A csoport prémiumkategóriába emelt márkája az Audi, amelynek sportos modelljeit szintén a gyártó érdekeltségébe tartozó Audi Sport GmbH-nál szerelik össze.

A leányvállalat a gyár méretéhez képest kicsi, és egyszerre csak egy modellt tudnak gyártani. Erre az egyre azonban nagyon odafigyelnek, készítése több kézi munkát és aprólékosabb összeszerelést igényel, így érik el a különleges minőséget, sokszor egyedi megoldások segítségével. Itt készül például az R8-as és összes RS modell, tehát mérésünk alanya, az Audi RS4 is.

Az RS4-es második generációja a B7-es A4-re épülő széria 2006-ban jelent meg. Az RS-modellek mindig igazi különlegességnek számítottak a legelső - még RS2 névvel - például a Porsche segítségével és Porsche-alkatrészek felhasználásával készült, limitált darabszámban. A darabszámok nőttek, a Neckarsulmban készülő RS-ek mégis ínyencségek maradtak.

A mérésre jelentkezett 2007-es RS4 abban a Nogaro Blue színben született, amellyel sokan ezeket a különleges autókat azonosítjuk. Akárhová nézünk, az avatott szem mindenhol észrevesz valami különlegességet, ennek ellenére ez az Audi nem mindenkinek árulja el tudását, felületes szemlélődő csak egy szép A4-et lát, talán még TDI-nek is gondolja, hiszen abból a fut nálunk a legtöbb. Ha közelebb lépünk, 365 mm-es hatalmas első féktárcsák tűnhetnek fel, amelyek köré 17 colnál kisebb kerék fel sem megy. A furatolt féktárcsák két darabból állnak: az agy alumínium alumínium, a belülről szellőztetett tárcsa pedig acél. A nyolcdugattyús féknyereg a Lamborghini Gallardóéval közös, Brembo gyártmány, de RS logóval díszítve.

A sárvédőívek kicsit szélesebbek a megszokottnál, hogy a nagyobb kerekek elférjenek és a nyomtáv is növekedett a jobb úttartás érdekében, illetve a lökhárítók is sportautót idéznek. A karosszéria több eleme alumíniumból készült, és néhol szerkezeti ragasztást alkalmaztak, ezért az autó saját tömege mindössze 1650 kg.

És a motor? A puszta adatok is bámulatosak: 4,2 liter hengerűrtartalom, 430 Nm forgatónyomaték és nyolc henger, V-alakban. Aztán látjuk, hogy a leszabályzási fordulatszám 8200-nál van, és a maximális nyomaték pedig 5500/percnél jelentkezik. Bizony, ez egy nagyon pörgős vényolcas.

Ne tévesszen meg senkit, alul is erős, hiszen a 4200 köbcenti nem kevés. Az RS blokkjának alapját az Audikból amúgy is ismerős 4,2 FSI blokk, ahogy az R8 alapmotorja is ez, persze a két sportmodell közt csak minimális változtatásokkal.

Az eredeti V8 FSI viszont rengeteget változott az új feladathoz. Hengertömbjét megerősítették, más főtengelyt és vezérműtengelyeket kapott, maximális fordulatát pedig ahogy láttuk, rendesen megemelték. Sok apró módosítást eszközöltek a kenési rendszerében is, hogy az esetleges versenypálya-használatnál fellépő oldalgyorsulások se okozzanak kenési problémákat.

A motor további érdekessége, hogy maximális teljesítményét, a 420 lóerőt csak 98 oktános vagy jobb minőségű benzinnel produkálja, mert a 100 lóerős literteljesítményt nem könnyű szívómotorral elérni. A teljes rozsdamentes kipufogórendszere fémtestű, kis áramlási veszteségű versenykatalizátorokkal szerelt, a hátsó dob pedig aktív, tehát a rendszer a beállítások, illetve a terhelés függvényében csökkenti a fojtást és növeli a hangot. 

Talán mondanunk sem kell, hogy nagyon kíváncsiak voltunk a V8-as teljesítményére, és nem utolsó sorban a hangjára. A Quattro-hajtás szépen átvitte a görgőkre a hatalmas erőt, az egész karosszérián lehetett látni, hogy amikor elkezdtük terhelni, egyre jobban "ráült" a görgőkre, ezt csak az igazán erős autók produkálják, azok is csak nagy terhelésen.

A motor nagyon szépen szólt, fokozatosan elmélyült a hangja, később jellegzetes, nyolchengeres ordításba fordult. A nagy várakozások ellenére kicsit mégis csalódnunk kellett. Hogy miért, elmondjuk a videóban és elemezzük a görbéket is. Ha érdekesnek találjátok hetente jelentkező sorozatunkat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, sok érdekes autó jön még!

Korábbi epizódok:

Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
  • Hírek

Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt

Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.

23 perce
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38