Bálványdöntés a mérőpadon
Totalcar Erőmérő: Audi RS4 – 2007.
Az Erőmérőben a profi teljesítménymérő padon minden kiderül az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkezett olvasók autóit. Most egy igazi különlegesség, egy V8-as, 4200-as Audi RS4-es hajtja meg a pad görgőit, a motorja egészen 8200-ig forgott. De meglett a 420 ló?

Ha a személyautó-eladásukat nézzük, a Volkswagen-csoport 2016 óta a világ legnagyobb gyártója. Ekkor előzte meg a Toyotát és azóta is tartja pozícióját. A csoport prémiumkategóriába emelt márkája az Audi, amelynek sportos modelljeit szintén a gyártó érdekeltségébe tartozó Audi Sport GmbH-nál szerelik össze.
A leányvállalat a gyár méretéhez képest kicsi, és egyszerre csak egy modellt tudnak gyártani. Erre az egyre azonban nagyon odafigyelnek, készítése több kézi munkát és aprólékosabb összeszerelést igényel, így érik el a különleges minőséget, sokszor egyedi megoldások segítségével. Itt készül például az R8-as és összes RS modell, tehát mérésünk alanya, az Audi RS4 is.

Az RS4-es második generációja a B7-es A4-re épülő széria 2006-ban jelent meg. Az RS-modellek mindig igazi különlegességnek számítottak a legelső - még RS2 névvel - például a Porsche segítségével és Porsche-alkatrészek felhasználásával készült, limitált darabszámban. A darabszámok nőttek, a Neckarsulmban készülő RS-ek mégis ínyencségek maradtak.
A mérésre jelentkezett 2007-es RS4 abban a Nogaro Blue színben született, amellyel sokan ezeket a különleges autókat azonosítjuk. Akárhová nézünk, az avatott szem mindenhol észrevesz valami különlegességet, ennek ellenére ez az Audi nem mindenkinek árulja el tudását, felületes szemlélődő csak egy szép A4-et lát, talán még TDI-nek is gondolja, hiszen abból a fut nálunk a legtöbb. Ha közelebb lépünk, 365 mm-es hatalmas első féktárcsák tűnhetnek fel, amelyek köré 17 colnál kisebb kerék fel sem megy. A furatolt féktárcsák két darabból állnak: az agy alumínium alumínium, a belülről szellőztetett tárcsa pedig acél. A nyolcdugattyús féknyereg a Lamborghini Gallardóéval közös, Brembo gyártmány, de RS logóval díszítve.

A sárvédőívek kicsit szélesebbek a megszokottnál, hogy a nagyobb kerekek elférjenek és a nyomtáv is növekedett a jobb úttartás érdekében, illetve a lökhárítók is sportautót idéznek. A karosszéria több eleme alumíniumból készült, és néhol szerkezeti ragasztást alkalmaztak, ezért az autó saját tömege mindössze 1650 kg.
És a motor? A puszta adatok is bámulatosak: 4,2 liter hengerűrtartalom, 430 Nm forgatónyomaték és nyolc henger, V-alakban. Aztán látjuk, hogy a leszabályzási fordulatszám 8200-nál van, és a maximális nyomaték pedig 5500/percnél jelentkezik. Bizony, ez egy nagyon pörgős vényolcas.

Ne tévesszen meg senkit, alul is erős, hiszen a 4200 köbcenti nem kevés. Az RS blokkjának alapját az Audikból amúgy is ismerős 4,2 FSI blokk, ahogy az R8 alapmotorja is ez, persze a két sportmodell közt csak minimális változtatásokkal.
Az eredeti V8 FSI viszont rengeteget változott az új feladathoz. Hengertömbjét megerősítették, más főtengelyt és vezérműtengelyeket kapott, maximális fordulatát pedig ahogy láttuk, rendesen megemelték. Sok apró módosítást eszközöltek a kenési rendszerében is, hogy az esetleges versenypálya-használatnál fellépő oldalgyorsulások se okozzanak kenési problémákat.

A motor további érdekessége, hogy maximális teljesítményét, a 420 lóerőt csak 98 oktános vagy jobb minőségű benzinnel produkálja, mert a 100 lóerős literteljesítményt nem könnyű szívómotorral elérni. A teljes rozsdamentes kipufogórendszere fémtestű, kis áramlási veszteségű versenykatalizátorokkal szerelt, a hátsó dob pedig aktív, tehát a rendszer a beállítások, illetve a terhelés függvényében csökkenti a fojtást és növeli a hangot.
Talán mondanunk sem kell, hogy nagyon kíváncsiak voltunk a V8-as teljesítményére, és nem utolsó sorban a hangjára. A Quattro-hajtás szépen átvitte a görgőkre a hatalmas erőt, az egész karosszérián lehetett látni, hogy amikor elkezdtük terhelni, egyre jobban "ráült" a görgőkre, ezt csak az igazán erős autók produkálják, azok is csak nagy terhelésen.
A motor nagyon szépen szólt, fokozatosan elmélyült a hangja, később jellegzetes, nyolchengeres ordításba fordult. A nagy várakozások ellenére kicsit mégis csalódnunk kellett. Hogy miért, elmondjuk a videóban és elemezzük a görbéket is. Ha érdekesnek találjátok hetente jelentkező sorozatunkat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, sok érdekes autó jön még!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
