3600 köbcenti, hat henger - ez jól hangzik!
Totalcar Erőmérő: Volkswagen Passat 3.6 V6 4 motion
A Totalcar Erőmérőben egy már ritkának számító nagy lökettérfogatú szívómotor a főszereplő az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkezett olvasók autóit, ezúttal egy 2011-es VR6-os Passat feszül neki a görgős padnak.

Rögtön az elején tisztáznunk kell, hogy a Volkswagen a Passat B7 2010-es faceliftje után már nem használta az R36-os típusmegjelölést, csak az R-Line felszereltség és optikai csomag volt elérhető ezzel a VR6-os elrendezésű, 3600 köbcentis motorral. A mérésre érkezett autó is ilyen, 2011-es modell.
A VR6-os motor már 1991 óta a Volkswagen palettáján van, az ősváltozat a Passatban és a Corradóban debütált. Ez azonban csak hengerelrendezésében hasonlított a mérésben szereplő, 3600 köbcentis, mindössze 15 fokos hengerszögű V-motorra. Időközben a lökettérfogata is megnövekedett és közvetlen benzinbefecskendezést kapott.
A hengerfejben két vezérműtengely himbák segítségével mozgatja a huszonnégy szelepet úgy, hogy az összes kipufogószelepet a kipufogó-oldali vezérműtengely, míg mindkét hengersor szívószelepeit egy tengely mozgatja, ezért van szükség a himbákra.

Mivel a dugattyúk a hengerfej síkjához képest 15 fokos szögben mozognak, a dugattyútető 15 fokos szöget zár be a palásttal, hogy a hengerfejjel párhuzamos legyen és megfelelő égésteret tudjanak kialakítani.
A motor híres különleges hangjáról, amely a hengerelrendezésből és az alkalmazott gyújtási sorrendből adódik, ugyanis hiába tekinthető V-motornak, a gyújtási sorrendje a soros hathengeresekének megfelelő.
A VR6 konstrukció létrejöttét az indokolta, hogy a keresztmotorhoz tervezett modellekbe is be tudják tenni, mert nagyon kompakt és alig nagyobb a mérete, mint egy négyhengeresnek. Így a meglévő autók orrát nem kellett átalakítani, így is befért a szűk hengerszögű V6-os motor.
Mivel a műszaki életben ritkán vannak előnyök hátrány nélkül, ez a különleges konstrukció hozott pár kellemetlenséget is. Az egyik, hogy az egymást követő hengerek szívócsőhossza eltért, ezért adott fordulaton a rezgések máshogy alakulnak a szívócsőben, így a hengerek töltöttségi foka is eltér. Ezt szívócsőhossz-kompenzálással megoldották, de a hosszabban, a hengerfejben vezetett szívócsőben magasabb a beszívott levegő hőmérséklete, ami megint egyenetlen hengerteljesítményt okoz.

Az azonban biztos, hogy a gyári adatok nagyon szépek. A csúcs-Passat gyári 299 lóereje viszonylag magas érték, mely 6600-as fordulaton jön, de nem nevezném forgós motornak, mert a maximális 350 newtonméteres nyomaték már 2400 fordulattól rendelkezésre áll és egészen 5300-ig jelen van, ahogy azt a gyár állítja.
Van lökettérfogat, úgyhogy biztos nem halott a motor alul, de ez a széles nyomatéktartomány, ekkora nyomatékkal egyáltalán nem jellemző a benzinmotorokra.

Volt már korábban Haldex tengelykapcsolóval szerelt összkerék-hajtású autó az Erőmérőben, egy Audi TT Quattro. Ezeknél a rendszereknél érdemes a hátsó hajtást elektronikusan kiiktatni a mérés előtt, mert hajtásnál össze van kapcsolva, de kigördülésnél szétkapcsol, így a mért hajtási veszteség pontatlanul szerepel, a pad pedig rosszul számolja vissza a főtengelyre a teljesítményt. A hátsó hajtást ezért ezúttal is lekapcsoltuk a mérés előtt.
Nagyon szépen kihallatszott a motor speciális hangja ahogy felpörgött a nagy VR6 és egyenletesen kúszott magasra a görbe. Nézzétek meg a mérést, ilyen szép görbéket ritkán lehet látni, ráadásul a számok is meggyőzőek! A nagy lökettérfogatú szívómotor nem hazudik.
A mai Erőmérő-epizódban is elemezzük a kapott görbéket, ha pedig tetszett és további érdekes autókat szeretnétek látni, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára.
Az Erőmérő korábbi epizódjai
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
