Ezerrel pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, dolgozik a profi és hitelesített mérőpad és megdolgoznak az autók is a sikerért az Autokorbelnél. Talán már mindenki tudja, hiszen sokszor elmondtuk, hogy mi ez, korábban jelentkező olvasók autóit választjuk ki teljesítménymérésre. Ezúttal egy érdekesség áll fel a mérőpadra, egy Opel Vectra OPC. V6 turbó, ezért minden arra utal, hogy most lesz tűzijáték.
Az OPC az Opel Performance Center rövidítése, és a gyár sportosabb modelleket gyártó részlegét, esetleg motorsport divízióját takarja az elnevezés. A '99-ben megjelent 2500 darabos első Astra OPC sorozat valójában csak egy homologizációs széria volt egy készülő versenymodellhez, azonban az erős kompakt Opelek összes példánya elkelt hamar a magas ár ellenére. A nagy érdeklődés meglepte a gyártót is és a vezetőség úgy döntött, az OPC modelleket beillesztik a gyártási programba.
Azt a nevezetes első sorozatot csak egy kisebb műhelyben rakták össze, mára viszont önálló gyáregységben készülnek az Opel OPC-k. Korábban kisebb-nagyobb módosításokat hajtottak végre a hagyományos modelleken, de mára tapasztalt veterán és aktív versenyzők bevonásával fejlesztik a modelleket. Az egység igazgatója is egy ex-DTM versenyző, Volker Strycek, de külsősként Hans-Joachim Stuck is gyakran dolgozik az OPC-nek.

Valamivel több mint 70 ezer OPC modell talált gazdára a gyártás indulása óta, és több, mint 200 ezer OPC Line modell kelt el. Utóbbi egy optikai csomag a széria autókra, amely természetesen nagy népszerűségnek örvend, de csak gyenge utánzata egy valódi OPC-nek.
A mérésre kiválasztott Vectra C OPC motorja a Z28NET kódú, 255 lóerős, 355 Nm nyomatékú V6-os turbómotor. 2800 köbcenti garantálja, hogy a turbónyomás felépülése előtt is meg tud mozdulni az autó és remélhetőleg a görbéken is látjuk majd, hogy nem egy kiélezett turbó-karakterisztikájú motort tettek bele az autó orrába. Ez a motor egyébként 230 és 250 lóerős változatban bekerült a sima Vectrákba is, de az OPC-változat több dologban különbözik tőlük. Nem csak egy-két lóerőről van szó, hanem például folyamatos nagy terhelésre van méretezve az egész motor, mások a dugattyúk, nagyobb a hűtő.
A motor alapfelépítésében nincs túl sok különlegesség, mondhatjuk, hogy egy hagyományos, klasszikus V6-os 24 szeleppel, kétszer két vezérműtengellyel. Keresztben van beépítve a Vectra orrába, a turbót pedig helyszűke miatt a motor mögé, a váltó fölé tették. Nem annyira rossz megoldás ez, mert bár a kipufogót kényelmetlenül fel kell vezetni, de a szívó és nyomóoldalt könnyebb elhelyezni. Terelőlemezekkel védekeztek a hő ellen, ezen is látszik, hogy számítottak rá, hogy ezt az autót valaki hajtani fogja, esetleg pályanapokra is kiviszi.
A motor hangolásán azonban az is látszik, hogy nem a nagy katalógus-számok elérése volt a cél, hanem a hétköznapi használhatóság. A maximális teljesítmény már 5500-as fordulaton megvan, de ami még ennél is fontosabb, hogy a benzinmotortól soknak számító 355 Nm-es nyomaték maximum már 1800-tól 4500-ig végig rendelkezésre áll. Ez garancia arra, hogy akár városi forgalomban, akár országutas előzésnél ne kelljen állandóan a hatfokozatú váltót kapcsolgatni, a motor szépen megindul szinte akárhonnan.
Eddig az elmélet, most nézzük meg, hogy a relatíve keveset futott Vectra OPC mit tud a mérőpadon.
Azt gondoltuk a mérés előtt, hogy bőven meg lesz a gyári érték, hiszen egy elég nagy turbóval nyomott, nagy köbcentis blokk, manapság ennyi lóerőt a kétliteresekből is simán kihoznak. A mérés alatt, amikor a motor terhelve volt, a gyári kipufogó nagyon szépen szólt, szinte hihetetlen, hogy ezzel a hanggal ez az autó teljesíti az Euro4-es normákat. Sok sportkipufogó halkabb.
Hallgassátok meg, nézzétek meg a görbéket, nagyon tanulságos!
Ha érdekesnek találjátok a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, sok érdekes autó jön még, hamarosan egy csodálatos állapotú Honda Civic VTi-t mérünk meg.
Korábbi mérések
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Egy versenyautó a vasfüggöny mögül – VFTS ВФТС
- A DTM csendőre
- Négyütemű Trabant, némi extrával
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- Kompresszorral tuningolták a kicsi Micrát!
- Mert az E30-at mindannyian szeretjük!
- Amikor a Mercedes mindenki más felett állt
- Az Audi Quattro még TFSI-vel is jó!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
