Ezért szeretjük a benzines hathengeres BMW-t!
Totalcar Erőmérő: BMW M52 motor
Már sok autót megmértünk a Totalcar Erőmérő sorozatában, itt minden kiderül, színt vallanak a hitelesített és profi teljesítménymérő padon a járművek az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki az jelentkezők autóit, nagyon vegyes a felhozatal.
Most egy hathengeres BMW került a mérőpadra 275 ezer valós kilométerrel, kíváncsian várjuk, hogy mekkora ménes maradt a gyári 150-ből.
A korai BMW 24 szelepes hathengerese, az M50 kódú motorcsalád hamar közkedvelt lett. Erős, megbízható, vas hengertömbös gép volt, nagyon bírta a gyűrést, ma is szívesen építik driftautóba, régebbi E30-as kaszniba, és sokan jobbnak tartják, mint a módosított M52-est, amit utódjának tekinthetünk.
Az M52-es azonban egy kinézetre nagyon hasonló, de szinte teljesen megújult blokk volt, amely már alapban változó szívóoldali vezérléssel (single VANOS) rendelkezett, 1998-ban pedig az M52TU (TU= Technische überarbaitet, műszakilag átdolgozott) dupla VANOS-os volt, tehát a szívó és kipufogó oldali vezérlést is változtatta. Továbbá a szívócső is hangolható, egy csappantyúval változtatják a rezonanciahosszt.
Mindezek az átalakítások a jobb nyomaték-karakterisztika és a kisebb fajlagos emisszió miatt voltak szükségesek. Az extrém rövid löketét megtartotta a kétliteres M52TUB20 motor, ez mindössze 66 mm, 80-as furattal. Ezek egy alapvetően egy pörgős, alul nyomatékszegény motor számai, tipikusan nem így néz ki egy kisfordulatú, nyomatékos motor geometriája.
A hengertömb az M52-es motorban könnyűfém, a hengerek fala pedig a Mahle által szabadalmaztatott NiCaSil felületű. Egyesek ebben látják a rákfenéjét is, mert ez a felület nagyon érzékeny például a rossz minőségű, savas üzemanyagokra. Azt azonban nem lehet elvitatni, hogy így az M52TUB20 motor a világ egyik legkönnyebb hathengerese lett, alig nagyobb a tömege, mint 100 kg, és nem nehezebb, mint az ős-négyhengeres, a BMW M10-es blokkja.
A mérésnél mindig hallgatjuk a motorok hangját, külön műsorszám ez a hozzánk hasonlóaknak, eddig a hangversenyt a Honda benzinese vezeti, nagyon vártuk a hathengeres BMW éneklését. Annak ellenére, hogy a maximális fordulata csak valahol 6500 környékén van, mégiscsak hathengeres, és tudjuk, hogy ezek nagyon szépen szólnak.
Csalódás volt.
A motor annyira halk, hogy semmilyen fordulaton nem tudott kibújni a mérőgörgők sivító zaja alól, úgyhogy csak nagyon halk hajszárítóhang jött a motortérből. A motor egyébként annyira csendes alapjáraton is, hogy szinte semmit nem lehet hallani, csak az injektorok klikkelését. Egy 275 ezer kilométert futott motornál ez azért nem annyira egyértelmű, ilyenkor azért már kattoghatnának a hidrotőkék, billeghetnének a dugattyúk, lehetne egyéb zaj is. Az öreg M52-es tette a dolgát, annyira parádésan, hogy meg is kellett ismételnünk a mérést, mert az első próbálkozáskor kicsit elforgatta a hátsó kerekeit a mérőgörgőkön, és a gép hibát jelezett. A bemelegedett gumik és görgők a második mérésnél már betapadtak.
Vajon a 275 ezer kilométert futott hathengeres tudja-e a gyári 150 lóerőt 5900-on és a 190 Nm-t 3500-on? Megtudhatjátok, ha megnézitek a videót. A görbék mindent elárultak, a számok kegyetlenül őszinték.
Ha pedig nem akartok lemaradni egy mérésről sem, iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra, egyre több lesz a hengerszám, jönnek a nyolchengeresek is hamarosan!
Korábbi Erőmérők
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Egy versenyautó a vasfüggöny mögül – VFTS ВФТС
- A DTM csendőre
- Négyütemű Trabant, némi extrával
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- Kompresszorral tuningolták a kicsi Micrát!
- Mert az E30-at mindannyian szeretjük!
- Amikor a Mercedes mindenki más felett állt
- Az Audi Quattro még TFSI-vel is jó!
- Ebben még benne volt a technika!
- Ugye a 90-es évek volt az autógyártás fénykora?
- Nem metró, nem autópálya, de M3
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Ez lett a taplóságból: a Tesla lényegében kiesik a kanadai piacról
Túl drágák a kanadai Teslák. Ráadásul ott van a bojkott is.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
