Ezért szeretjük a benzines hathengeres BMW-t!
Totalcar Erőmérő: BMW M52 motor
Már sok autót megmértünk a Totalcar Erőmérő sorozatában, itt minden kiderül, színt vallanak a hitelesített és profi teljesítménymérő padon a járművek az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki az jelentkezők autóit, nagyon vegyes a felhozatal.
Most egy hathengeres BMW került a mérőpadra 275 ezer valós kilométerrel, kíváncsian várjuk, hogy mekkora ménes maradt a gyári 150-ből.
A korai BMW 24 szelepes hathengerese, az M50 kódú motorcsalád hamar közkedvelt lett. Erős, megbízható, vas hengertömbös gép volt, nagyon bírta a gyűrést, ma is szívesen építik driftautóba, régebbi E30-as kaszniba, és sokan jobbnak tartják, mint a módosított M52-est, amit utódjának tekinthetünk.
Az M52-es azonban egy kinézetre nagyon hasonló, de szinte teljesen megújult blokk volt, amely már alapban változó szívóoldali vezérléssel (single VANOS) rendelkezett, 1998-ban pedig az M52TU (TU= Technische überarbaitet, műszakilag átdolgozott) dupla VANOS-os volt, tehát a szívó és kipufogó oldali vezérlést is változtatta. Továbbá a szívócső is hangolható, egy csappantyúval változtatják a rezonanciahosszt.
Mindezek az átalakítások a jobb nyomaték-karakterisztika és a kisebb fajlagos emisszió miatt voltak szükségesek. Az extrém rövid löketét megtartotta a kétliteres M52TUB20 motor, ez mindössze 66 mm, 80-as furattal. Ezek egy alapvetően egy pörgős, alul nyomatékszegény motor számai, tipikusan nem így néz ki egy kisfordulatú, nyomatékos motor geometriája.
A hengertömb az M52-es motorban könnyűfém, a hengerek fala pedig a Mahle által szabadalmaztatott NiCaSil felületű. Egyesek ebben látják a rákfenéjét is, mert ez a felület nagyon érzékeny például a rossz minőségű, savas üzemanyagokra. Azt azonban nem lehet elvitatni, hogy így az M52TUB20 motor a világ egyik legkönnyebb hathengerese lett, alig nagyobb a tömege, mint 100 kg, és nem nehezebb, mint az ős-négyhengeres, a BMW M10-es blokkja.
A mérésnél mindig hallgatjuk a motorok hangját, külön műsorszám ez a hozzánk hasonlóaknak, eddig a hangversenyt a Honda benzinese vezeti, nagyon vártuk a hathengeres BMW éneklését. Annak ellenére, hogy a maximális fordulata csak valahol 6500 környékén van, mégiscsak hathengeres, és tudjuk, hogy ezek nagyon szépen szólnak.
Csalódás volt.
A motor annyira halk, hogy semmilyen fordulaton nem tudott kibújni a mérőgörgők sivító zaja alól, úgyhogy csak nagyon halk hajszárítóhang jött a motortérből. A motor egyébként annyira csendes alapjáraton is, hogy szinte semmit nem lehet hallani, csak az injektorok klikkelését. Egy 275 ezer kilométert futott motornál ez azért nem annyira egyértelmű, ilyenkor azért már kattoghatnának a hidrotőkék, billeghetnének a dugattyúk, lehetne egyéb zaj is. Az öreg M52-es tette a dolgát, annyira parádésan, hogy meg is kellett ismételnünk a mérést, mert az első próbálkozáskor kicsit elforgatta a hátsó kerekeit a mérőgörgőkön, és a gép hibát jelezett. A bemelegedett gumik és görgők a második mérésnél már betapadtak.
Vajon a 275 ezer kilométert futott hathengeres tudja-e a gyári 150 lóerőt 5900-on és a 190 Nm-t 3500-on? Megtudhatjátok, ha megnézitek a videót. A görbék mindent elárultak, a számok kegyetlenül őszinték.
Ha pedig nem akartok lemaradni egy mérésről sem, iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra, egyre több lesz a hengerszám, jönnek a nyolchengeresek is hamarosan!
Korábbi Erőmérők
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Egy versenyautó a vasfüggöny mögül – VFTS ВФТС
- A DTM csendőre
- Négyütemű Trabant, némi extrával
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- Kompresszorral tuningolták a kicsi Micrát!
- Mert az E30-at mindannyian szeretjük!
- Amikor a Mercedes mindenki más felett állt
- Az Audi Quattro még TFSI-vel is jó!
- Ebben még benne volt a technika!
- Ugye a 90-es évek volt az autógyártás fénykora?
- Nem metró, nem autópálya, de M3
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
