Pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol a ti autóitokat hajtjuk meg az Autokorbel hitelesített és professzionális teljesítménymérő padján. A nulladik epizód után több mint kilencszázan jelentkeztek a mérésre, így nagyon vegyes a felhozatal, a következő hónapokban rengeteg meglepetéssel készülünk. Ezúttal egy Lexus IS 200-asnak adjuk meg a lehetőséget, hogy bizonyítson.
Így mulat egy japán úr
Amikor az IS megjelent, kiderült, hogy a kis Lexus béemwébb volt kora BMW-inél. Gyönyörű sorhatos hang, pár bibivel.
Írtunk már korábban róla, ismerjük, szeretjük, jó autónak tartjuk, de a teljesítménymérő pad könyörtelen és a számokkal nem lehet vitatkozni.
Mindenféle legendák övezték a modell európai megjelentét, sokak szerint akartak a japánok tökéletesített BMW-t piacra dobni, illetve megmutatni, hogy a bajoroknak hogyan kellett volna jól csinálni. A recept azonos: viszonylag kicsi karosszériában erős, hathengeres szívómotor, 1998. óta változó szelepvezérléssel (VVT-i), amit nem úgy oldottak meg, mint a BMW a Vanos rendszerét. Az egyik nagy különbség például, hogy ez nem romlik el.
A motor hosszában került a kis Lexus orrába, klasszikus építési mód, a Sport változat pedig gyárilag kicsit keményebb futóművet és mechanikus önzáró (sperr) difit kapott. A motor egy dupla vezérműtengelyes hathengeres, hangolt szívóoldallal és a már említett változó szelepvezérléssel (VVT-i). Ez nem csak egy bizonyos fordulatszámon kapcsol át, hanem a szívó oldali vezérműtengelyt állítják több lépcsőben a bejövő jelek, a terhelés függvényében.
Ezzel nem csak az emissziós értékeket tudták tartani a mérnökök, de a motor nyomaték-karakterisztikája is kedvezőbb. Ez az elmélet, a gyakorlat pedig az, hogy tipikusan magas fordulatra hangolt motor a Lexusé, valahogy nem érezzük, hogy alul jól menne, azonban ahogy a fordulat beleharap a 4000-be, az IS200 egyre jobban meglódul és a bársonyos hangú motor onnan nagyon szépen muzsikál. Ezt a pörgős karakterisztikát a gyári adatok is alátámasztják: a maximális 193 Nm-es nyomaték csak percenként 4600-as fordulatszámnál jön elő, a 155 lóerős teljesítmény pedig 6800-on.
Jellemző, hogy az ilyen nagy literteljesítményű, eléggé kihegyezett szívómotorok, idősebb korukban, nagyobb futásteljesítmény mellett a nyomatékukat már nem tudják leadni és a maximális teljesítményből is elszökik egy-két ló. Ennek oka a kihegyezettségben keresendő, mindennek nagyon pontosan kell működnie ugyanis a motorban, a szenzoroknak pedig pontosan kell mérniük az üzemi körülményeket, illetve a motor mechanikai állapotának is nagyon jónak kell lennie. Mindez összejöhet a gyárban, ideális körülmények között, egy új motoron.
De mi a helyzet 245 ezer kilométerrel később? Lekötöztük a Lexust, elkezdődött a mérés, és amit azonnal tudtunk, hogy a motor gyönyörűen szól. A sorhatosnak van valami felharmonikus a hangjában, amitől minden autóbuzinak feláll a szőr a karján, ezúttal sem volt ez másként. Ráadásul a hat henger 6000-es fordulaton úgy szól, mint négy henger körülbelül 9000-nél, hiszen több a henger, adott fordulaton többször gyújt. Aztán megtudtuk az adatokat. Hallgassuk meg a tulajdonost is, vajon elégedett továbbra is a Lexusszal?
Ha pedig nem akarnak lemaradni a későbbi mérésekről, a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, iratkozzanak fel a Totalcar YouTube-csatornájára!
további erőmérő-epizódok
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
