Pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol a ti autóitokat hajtjuk meg az Autokorbel hitelesített és professzionális teljesítménymérő padján. A nulladik epizód után több mint kilencszázan jelentkeztek a mérésre, így nagyon vegyes a felhozatal, a következő hónapokban rengeteg meglepetéssel készülünk. Ezúttal egy Lexus IS 200-asnak adjuk meg a lehetőséget, hogy bizonyítson.
Így mulat egy japán úr
Amikor az IS megjelent, kiderült, hogy a kis Lexus béemwébb volt kora BMW-inél. Gyönyörű sorhatos hang, pár bibivel.
Írtunk már korábban róla, ismerjük, szeretjük, jó autónak tartjuk, de a teljesítménymérő pad könyörtelen és a számokkal nem lehet vitatkozni.
Mindenféle legendák övezték a modell európai megjelentét, sokak szerint akartak a japánok tökéletesített BMW-t piacra dobni, illetve megmutatni, hogy a bajoroknak hogyan kellett volna jól csinálni. A recept azonos: viszonylag kicsi karosszériában erős, hathengeres szívómotor, 1998. óta változó szelepvezérléssel (VVT-i), amit nem úgy oldottak meg, mint a BMW a Vanos rendszerét. Az egyik nagy különbség például, hogy ez nem romlik el.
A motor hosszában került a kis Lexus orrába, klasszikus építési mód, a Sport változat pedig gyárilag kicsit keményebb futóművet és mechanikus önzáró (sperr) difit kapott. A motor egy dupla vezérműtengelyes hathengeres, hangolt szívóoldallal és a már említett változó szelepvezérléssel (VVT-i). Ez nem csak egy bizonyos fordulatszámon kapcsol át, hanem a szívó oldali vezérműtengelyt állítják több lépcsőben a bejövő jelek, a terhelés függvényében.
Ezzel nem csak az emissziós értékeket tudták tartani a mérnökök, de a motor nyomaték-karakterisztikája is kedvezőbb. Ez az elmélet, a gyakorlat pedig az, hogy tipikusan magas fordulatra hangolt motor a Lexusé, valahogy nem érezzük, hogy alul jól menne, azonban ahogy a fordulat beleharap a 4000-be, az IS200 egyre jobban meglódul és a bársonyos hangú motor onnan nagyon szépen muzsikál. Ezt a pörgős karakterisztikát a gyári adatok is alátámasztják: a maximális 193 Nm-es nyomaték csak percenként 4600-as fordulatszámnál jön elő, a 155 lóerős teljesítmény pedig 6800-on.
Jellemző, hogy az ilyen nagy literteljesítményű, eléggé kihegyezett szívómotorok, idősebb korukban, nagyobb futásteljesítmény mellett a nyomatékukat már nem tudják leadni és a maximális teljesítményből is elszökik egy-két ló. Ennek oka a kihegyezettségben keresendő, mindennek nagyon pontosan kell működnie ugyanis a motorban, a szenzoroknak pedig pontosan kell mérniük az üzemi körülményeket, illetve a motor mechanikai állapotának is nagyon jónak kell lennie. Mindez összejöhet a gyárban, ideális körülmények között, egy új motoron.
De mi a helyzet 245 ezer kilométerrel később? Lekötöztük a Lexust, elkezdődött a mérés, és amit azonnal tudtunk, hogy a motor gyönyörűen szól. A sorhatosnak van valami felharmonikus a hangjában, amitől minden autóbuzinak feláll a szőr a karján, ezúttal sem volt ez másként. Ráadásul a hat henger 6000-es fordulaton úgy szól, mint négy henger körülbelül 9000-nél, hiszen több a henger, adott fordulaton többször gyújt. Aztán megtudtuk az adatokat. Hallgassuk meg a tulajdonost is, vajon elégedett továbbra is a Lexusszal?
Ha pedig nem akarnak lemaradni a későbbi mérésekről, a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, iratkozzanak fel a Totalcar YouTube-csatornájára!
további erőmérő-epizódok
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
